Norris zwycięzcą pierwszego wyścigu F3 na torze Spa

Junior McLarena wykorzystał pole position i dobry start
28.07.1717:45
Łukasz Godula
5984wyświetlenia

Junior McLarena, Lando Norris po prowadzeniu od startu do mety zwyciężył w pierwszym wyścigu Mistrzostw Europy F3 na torze Spa.

Norris znacznie poprawił swoje starty i sprawnie ruszył z pole position, jednak jego partner zespołowy, Callum Ilott złapał się w strugę aerodynamiczną po wyjściu z La Source i przejechał Eau Rouge tuż za rywalem. Ilott zjechał do lewej na prostej Kemmel, jednak nie był w stanie skutecznie zaatakować, choć jechał jeszcze koło w koło Norrisa w Les Combes.

Ilott wyjechał jednak z toru i wracając na niego podskoczył na tarce, ocierając się o Jake'a Hughesa, który stracił trzecie miejsce na rzecz Maximiliana Gunthera. Incydent zniszczył jednak zawieszenie Hughesa, przez co uderzył w barierę i odpadł z dalszej rywalizacji.

Cała akcja spowolniła również Ilotta, więc Gunther wyrobił sobie sekundę przewagi nad Nikitą Mazepinem i Ralfem Aronem, aż pojawił się samochód bezpieczeństwa, by usunąć wrak Hughesa.

Norris zaliczył dobry restart, jednak Gunther zbliżył się wystarczająco, by zaatakować po zewnętrznej Les Combes i wskoczył na drugie miejsce. Norris szybko powiększył przewagę do ponad sekundy, a Gunther musiał się bronić przed Mazepinem, który zaliczał swój najlepszy wyścig w dotychczasowej karierze w F3.

Mazepin popisał się chwilę później świetnym manewrem wyprzedzania po zewnętrznej Gunthera w Les Combes, a ten nie chciał się bronić ze wszystkich sił, gdyż był świadomy konieczności zbierania punktów w klasyfikacji generalnej. Mazepin następnie zmniejszył stratę do Norrisa, jednak gonitwa nadwyrężyła jego opony i nie zagroził liderowi do mety.

Ilott wyprzedził Arona w walce o czwarte miejsce chwilę po restarcie, jednak otrzymał karę przejazdu przez boksy za spowodowanie kraksy z Hughesem, co zepchnęło go w tył stawki. Aron pojechał tymczasem szeroko w zakręcie Pouhon, a to spowodowało jego dalszy spadek w tabeli i finiszował poza punktowaną dziesiątką.

Jehan Daruvala przeskoczył na czwarte miejsce, jednak musiał się bronić przed atakami Joye'a Mawsona, który przebijał się po starcie z 11. miejsca. Mick Schumacher, który również startował z dalszej pozycji, zbliżył się do walczącej dwójki i dojechał do mety na szóstym miejscu, przed Harrisonem Newey'em.

Joel Eriksson tymczasem popisał się w początkowej fazie zawodów kilkoma świetnymi manewrami wyprzedzania, jednak ostatecznie brakowało mu tempa, przez co w końcówce stracił ósme miejce na rzecz Ferdinanda Habsburga. Punktowane miejsca uzupełnił Pedro Piquet.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Lando Norris (31)Dallara/Volkswagen150h36m47,06725
2Nikita Mazepin (99)Dallara/Mercedes15+0:02,80718
3Maximilian Gunther (3)Dallara/Mercedes15+0:06,66515
4Jehan Daruvala (27)Dallara/Volkswagen15+0:09,59312
5Joey Mawson (96)Dallara/Mercedes15+0:10,01410
6Mick Schumacher (25)Dallara/Mercedes15+0:10,7598
7Harrison Newey (17)Dallara/Mercedes15+0:16,6206
8Ferdinand Habsburg (62)Dallara/Volkswagen15+0:18,7484
9Joel Eriksson (1)Dallara/Volkswagen15+0:19,3872
10Pedro Piquet (5)Dallara/Mercedes15+0:20,4271
11Ralf Aron (7)Dallara/Mercedes15+0:21,656
12Guanyu Zhou (8)Dallara/Mercedes15+0:23,982
13Keyvan Soori (47)Dallara/Volkswagen15+0:24,759
14Callum Ilott (53)Dallara/Mercedes15+0:28,319
15Marino Sato (33)Dallara/Volkswagen15+0:33,085
16Ameya Vaidyanathan (21)Dallara/Volkswagen15+0:33,969
Niesklasyfikowani
17Jake Hughes (34)Dallara/Mercedes0
18David Beckmann (55)Dallara/Mercedes0
Pole position: Lando Norris - 2:12,144 Najszybsze okrażenie: Nikita Mazepin - 2:12,309 na 9 okrążeniu