Norris zwycięzcą pierwszego wyścigu F3 na torze Spa
Junior McLarena wykorzystał pole position i dobry start
28.07.1717:45
5986wyświetlenia
Junior McLarena, Lando Norris po prowadzeniu od startu do mety zwyciężył w pierwszym wyścigu Mistrzostw Europy F3 na torze Spa.
Norris znacznie poprawił swoje starty i sprawnie ruszył z pole position, jednak jego partner zespołowy, Callum Ilott złapał się w strugę aerodynamiczną po wyjściu z La Source i przejechał Eau Rouge tuż za rywalem. Ilott zjechał do lewej na prostej Kemmel, jednak nie był w stanie skutecznie zaatakować, choć jechał jeszcze koło w koło Norrisa w Les Combes.
Ilott wyjechał jednak z toru i wracając na niego podskoczył na tarce, ocierając się o Jake'a Hughesa, który stracił trzecie miejsce na rzecz Maximiliana Gunthera. Incydent zniszczył jednak zawieszenie Hughesa, przez co uderzył w barierę i odpadł z dalszej rywalizacji.
Cała akcja spowolniła również Ilotta, więc Gunther wyrobił sobie sekundę przewagi nad Nikitą Mazepinem i Ralfem Aronem, aż pojawił się samochód bezpieczeństwa, by usunąć wrak Hughesa.
Norris zaliczył dobry restart, jednak Gunther zbliżył się wystarczająco, by zaatakować po zewnętrznej Les Combes i wskoczył na drugie miejsce. Norris szybko powiększył przewagę do ponad sekundy, a Gunther musiał się bronić przed Mazepinem, który zaliczał swój najlepszy wyścig w dotychczasowej karierze w F3.
Mazepin popisał się chwilę później świetnym manewrem wyprzedzania po zewnętrznej Gunthera w Les Combes, a ten nie chciał się bronić ze wszystkich sił, gdyż był świadomy konieczności zbierania punktów w klasyfikacji generalnej. Mazepin następnie zmniejszył stratę do Norrisa, jednak gonitwa nadwyrężyła jego opony i nie zagroził liderowi do mety.
Ilott wyprzedził Arona w walce o czwarte miejsce chwilę po restarcie, jednak otrzymał karę przejazdu przez boksy za spowodowanie kraksy z Hughesem, co zepchnęło go w tył stawki. Aron pojechał tymczasem szeroko w zakręcie Pouhon, a to spowodowało jego dalszy spadek w tabeli i finiszował poza punktowaną dziesiątką.
Jehan Daruvala przeskoczył na czwarte miejsce, jednak musiał się bronić przed atakami Joye'a Mawsona, który przebijał się po starcie z 11. miejsca. Mick Schumacher, który również startował z dalszej pozycji, zbliżył się do walczącej dwójki i dojechał do mety na szóstym miejscu, przed Harrisonem Newey'em.
Joel Eriksson tymczasem popisał się w początkowej fazie zawodów kilkoma świetnymi manewrami wyprzedzania, jednak ostatecznie brakowało mu tempa, przez co w końcówce stracił ósme miejce na rzecz Ferdinanda Habsburga. Punktowane miejsca uzupełnił Pedro Piquet.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (31) | Dallara/Volkswagen | 15 | 0h36m47,067 | 25 | |
2 | Nikita Mazepin (99) | Dallara/Mercedes | 15 | +0:02,807 | 18 | |
3 | Maximilian Gunther (3) | Dallara/Mercedes | 15 | +0:06,665 | 15 | |
4 | Jehan Daruvala (27) | Dallara/Volkswagen | 15 | +0:09,593 | 12 | |
5 | Joey Mawson (96) | Dallara/Mercedes | 15 | +0:10,014 | 10 | |
6 | Mick Schumacher (25) | Dallara/Mercedes | 15 | +0:10,759 | 8 | |
7 | Harrison Newey (17) | Dallara/Mercedes | 15 | +0:16,620 | 6 | |
8 | Ferdinand Habsburg (62) | Dallara/Volkswagen | 15 | +0:18,748 | 4 | |
9 | Joel Eriksson (1) | Dallara/Volkswagen | 15 | +0:19,387 | 2 | |
10 | Pedro Piquet (5) | Dallara/Mercedes | 15 | +0:20,427 | 1 | |
11 | Ralf Aron (7) | Dallara/Mercedes | 15 | +0:21,656 | ||
12 | Guanyu Zhou (8) | Dallara/Mercedes | 15 | +0:23,982 | ||
13 | Keyvan Soori (47) | Dallara/Volkswagen | 15 | +0:24,759 | ||
14 | Callum Ilott (53) | Dallara/Mercedes | 15 | +0:28,319 | ||
15 | Marino Sato (33) | Dallara/Volkswagen | 15 | +0:33,085 | ||
16 | Ameya Vaidyanathan (21) | Dallara/Volkswagen | 15 | +0:33,969 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
17 | Jake Hughes (34) | Dallara/Mercedes | 0 | |||
18 | David Beckmann (55) | Dallara/Mercedes | 0 |
Pole position: Lando Norris - 2:12,144 Najszybsze okrażenie: Nikita Mazepin - 2:12,309 na 9 okrążeniu