Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Dwukrotny mistrz świata F1 poprowadzi w niedzielę prototyp TS050 Hybrid.
18.11.1721:20
Nataniel Piórkowski
7693wyświetlenia
Embed from Getty Images

Fernando Alonso weźmie udział w niedzielnej sesji testowej WEC na torze Sakhir, w trakcie której poprowadzi prototyp TS050 Hybrid Toyoty - potwierdził oficjalnie japoński zespół.

Dla Hiszpana będzie to debiut za sterami konstrukcji LMP1. Hiszpan pojawił się w Bahrajnie już w sobotę, podczas finałowego wyścigu tegorocznego sezonu WEC, korzystając z zaproszenia tamtejszej rodziny królewskiej. W trakcie niedzielnych Alonso będzie współpracował z Toyotą jako kierowca-debiutant.

Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, że Fernando przetestuje nasz samochód - powiedział prezes zespołu, Hisatake Murata. Gdy odwiedził nas w Kolonii, każdy kto miał okazję się z nim spotkać mógł wyczuć jego entuzjazm i pasję względem naszego sportu. To rasowy kierowca wyścigowy. Szanujemy jego zainteresowanie różnymi formami sportu motorowego. Przyjemnością jest dla nas zapewnienie mu szansy poprowadzenia hybrydowego prototypu LMP1. Jesteśmy bardzo ciekawi jego informacji na temat TS050.

Alonso nie ukrywa, że chciałby wystąpić w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, stawiając kolejny krok ku zdobyciu potrójnej korony sportów motorowych. Według doniesień telewizji BBC dwukrotny mistrz świata Formuły 1 osiągnął już w tej sprawie wstępne porozumienie z Toyotą. Możliwe, że kierowca z Oviedo wystąpi także w innych eliminacjach WEC, które nie kolidują z Grand Prix.

KOMENTARZE

6
di3go92
19.11.2017 02:32
@Gie @Gzehoo92 Póki co stan z kategorią LMP1 na "super" sezon WEC 2018/2019 w wygląda tak: Zespół - nadwozie - silnik Toyota - Toyota TS050 Hybrid - Toyota Hybrid ByKolles - ByKolles CLM P1 - NISMO V6 TwinTurbo (ten sam silnik co w hybrydzie Nissana z 2015) SMP Racing - Dallara/BR BR1 LMP1 - AER V6 P60b TwinTurbo DragonSpeed - Dallara/BR BR1 LMP1 - Gibson V8 (natural aspirated) Manor TRS - Ginetta LMP1 - Mecachrome V6 Turbo (silnik bazujący na GP2/F2) Nieznany oficjalnie zespół - Ginetta LMP1 - silnik nie potwierdzony Stawka LMP1 w przyszłym roku może liczyć nawet 10 samochodów. Szkoda, że FIA/ACO strasznie ulegają Toyocie jeśli chodzi o "zrównanie" osiągów, po odejściu pozostałych konstruktorów/hybryd. Co do Alonso i Toyoty, jakby nie patrzeć hybrydy LMP1 są w innym świecie jeśli chodzi o wyścigi 6-godzinne, natomiast podczas 24h Le Mans, ByKolles połknął na starcie jedną z trzech Toyot i gdyby nie usterka mogłoby być ciekawie na długich prostych (tym bardziej, że tempo z kwalifikacji ByK wcale nie było dużo słabsze od hybryd z wyścigu). Dalsza historia 24hLM jest znana, gdzie mało brakło, a samochód LMP2 zgarnąłby zwycięstwo. Co więcej na prostej w Szanghaju Toyota została wyprzedzona przez... LMP2... Nie mniej jednak dobrze, że Alonso ma plany poza F1, jeśli zaadaptuje się do WEC tak szybko jak w przypadku Indy, to będzie pretendentem do wygranych, pytanie czy tylko LM czy cały "sezon" WEC. + ciekawostka odnośnie silników LMP1 - od "super" sezonu poza hybrydami dostępnymi tylko dla dużych fabryk, zespoły prywatne mogą korzystać z różnych konstrukcji silników spalinowych, poza wymienionymi (NISMO, Mecachrome, AER, Gibson) będzie dostępny również... Judd V10
Gzehoo92
19.11.2017 09:54
@Gie Toyota jako fabryka + prywatne ekipy ze swoimi konstrukcjami. Ginetta potwierdziła że wystąpi jako niezależny dostawca podwozi dla ekip prywatnych, na razie pierwszy chętny na ich konstrukcję to Manor TRS (z chińską licencją). Do tego amerykański DragonSpeed i rosyjskie BR Engineering - obie ekipy skorzystają z bolidu BR1 LMP1. Czy ekipa ByKolles jedzie - na razie nie trafiłem na takie info.
slipstream
19.11.2017 09:27
Hmm, czy Alonso jednak do końca sezonu F1 nie jest wciąż na kontrakcie z Hondą? Trzeba przyznać jednak ze Alonso nie patyczkuje się w Hondą i dość ostentacyjnie łamie wszelkie korporacyjne konwenanse. Człowiek który jednak wciąż pojedzie wyścig F1 z Hondą pojeździ sobie w tym czasie Toyotą...
mich909090
19.11.2017 07:25
Nie dziwię się. Łatwiejszej okazji do wygrania Le Mans nie można sobie wymarzyć. W LMP1 Hybrid w przyszłym roku najprawdopodobniej będzie tylko Toyota.
Gie
19.11.2017 05:31
Jak w przyszłym sezonie będzie wyglądała LMP1? Będzie Toyota i inne zespoły zbudowane na bazie tego czym jeździł byKolles?
krzysiek000
19.11.2017 01:36
Może z tymi Japończykami ułoży mu się lepiej.