Abiteboul: Limit trzech silników na sezon jest pozbawiony sensu
Szef Renault będzie działał na rzecz rezygnacji kontrowersyjnych zmian w przepisach.
10.02.1811:54
2640wyświetlenia
Embed from Getty Images
Dyrektor zarządzający Renault Sport - Cyril Abiteboul, jest zdeterminowany, aby wprowadzić zmiany w przepisach ograniczających regulaminową pulę silników do trzech na sezon.
Od tego roku każdy z kierowców będzie mógł bezkarnie skorzystać z trzech silników spalinowych i generatorów odpowiadających za odzyskiwanie energii termicznej. Alokacja pozostałych trzech elementów jednostki napędowej: generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii kinetycznej, układu magazynowania energii i elektroniki sterującej zostanie ograniczona do poziomu dwóch na sezon.
Chociaż Renault jest przekonane, iż w sezonie 2018 zapewni obsługiwanym przez siebie zespołom niezawodną i konkurencyjną jednostkę napędową, Abiteboul ujawnia, że nadal stara się skłonić zainteresowane strony do zmiany zdania w sprawie kontrowersyjnego limitu.
Dyrektor zarządzający Renault Sport - Cyril Abiteboul, jest zdeterminowany, aby wprowadzić zmiany w przepisach ograniczających regulaminową pulę silników do trzech na sezon.
Od tego roku każdy z kierowców będzie mógł bezkarnie skorzystać z trzech silników spalinowych i generatorów odpowiadających za odzyskiwanie energii termicznej. Alokacja pozostałych trzech elementów jednostki napędowej: generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii kinetycznej, układu magazynowania energii i elektroniki sterującej zostanie ograniczona do poziomu dwóch na sezon.
Chociaż Renault jest przekonane, iż w sezonie 2018 zapewni obsługiwanym przez siebie zespołom niezawodną i konkurencyjną jednostkę napędową, Abiteboul ujawnia, że nadal stara się skłonić zainteresowane strony do zmiany zdania w sprawie kontrowersyjnego limitu.
Wiedzieliśmy w jakim kierunku zmierzają przepisy, więc odpowiednio dostosowaliśmy do nich nasze plany i strategię. Obecnie nie ma żadnych przesłanek wskazujących na to, że nie jesteśmy w stanie trzymać się tych założeń. Nadal jednak uważam, że nie jest to odpowiednie posunięcie dla F1. Podczas nadchodzących rozmów z FIA, FOM i innymi zespołami podjęta zostanie kolejna próba wprowadzenia zmian, bo nie uważam, by dla kogokolwiek limit ten był sensownym rozwiązaniem- zakomunikował Francuz.
KOMENTARZE