Marchionne: Jesteśmy zadowoleni z niektórych propozycji Liberty
Prezes Ferrari stwierdził jednak, że jego zespół nie jest zadowolony z postulatów ekonomicznych.
05.05.1810:59
2490wyświetlenia
Embed from Getty Images
Prezes Ferrari - Sergio Marchionne z zadowoleniem przyjął ostatnie propozycje Liberty Media dotyczące zmian w przepisach silnikowych na sezon 2021. Zaznaczył jednak, że jego zespół nie jest zadowolony z postulatów ekonomicznych i nadal grozi odejściem z Formuły 1.
Podczas Grand Prix Bahrajnu Liberty właściciel praw komercyjnych do F1 potwierdził, że od 2021 w Formule 1 mają być nadal stosowane hybrydowe silniki V6. Usunięty zostanie z nich jednak generator odpowiadający za odzyskiwanie energii termicznej, a niektóre części zostaną poddane standaryzacji.
Właściciel praw komercyjnych potwierdził, że będzie dążył do wprowadzenia limitów budżetowych w wysokości 150 milionów dolarów na sezon oraz wypracowania bardziej sprawiedliwego modelu podziału nagród finansowych. W ubiegłym roku Ferrari otrzymało bonus o wartości 68 milionów dolarów. Przy zastosowaniu nowego modelu zostałby on ograniczony do 40 milionów dolarów.
Prezes Ferrari - Sergio Marchionne z zadowoleniem przyjął ostatnie propozycje Liberty Media dotyczące zmian w przepisach silnikowych na sezon 2021. Zaznaczył jednak, że jego zespół nie jest zadowolony z postulatów ekonomicznych i nadal grozi odejściem z Formuły 1.
Podczas Grand Prix Bahrajnu Liberty właściciel praw komercyjnych do F1 potwierdził, że od 2021 w Formule 1 mają być nadal stosowane hybrydowe silniki V6. Usunięty zostanie z nich jednak generator odpowiadający za odzyskiwanie energii termicznej, a niektóre części zostaną poddane standaryzacji.
Jestem zachęcony zmianą podejścia, jaką w ostatnim czasie dostrzegliśmy ze strony Liberty Media w zakresie zmian, które spodziewają się wprowadzić w 2021 roku- powiedział Marchionne.
Prawdopodobnie największą tego oznaką było uznanie faktu, że przepisy dotyczące jednostek napędowych muszą w pewien sposób uwzględniać naturę naszego sportu. Nie możemy porzucić rozwoju silnika tylko po to, by zachęcić nowych producentów do zaangażowania się w F1. Propozycja znajdująca się obecnie na stole jest potencjalnie wykonalna jako system. Propozycje ekonomiczne nie. Sądzę, że musimy odbyć więcej rozmów z Liberty- powiedział dyrektor generalny koncernu Fiat Chrysler.
Właściciel praw komercyjnych potwierdził, że będzie dążył do wprowadzenia limitów budżetowych w wysokości 150 milionów dolarów na sezon oraz wypracowania bardziej sprawiedliwego modelu podziału nagród finansowych. W ubiegłym roku Ferrari otrzymało bonus o wartości 68 milionów dolarów. Przy zastosowaniu nowego modelu zostałby on ograniczony do 40 milionów dolarów.
Myślę, że mamy wystarczająco wiele informacji, by rozpocząć właściwe rozmowy. Mam nadzieję, że w ten czy inny sposób wyjaśnimy wszystkie kwestie przed końcem bieżącego roku. Musimy współpracować z Liberty i FIA, próbując zapewnić sensowne i zrównoważone rozwiązania. Jeśli do tego nie dojdzie, to tak jak mówiłem wcześniej - po prostu odejdziemy- zaznaczył Marchionne.
KOMENTARZE