Marko: System DAS zapewnia Mercedesowi 0,2 sekundy przewagi
Zdaniem 76-latka, to Red Bull jest najbliżej stajni z Brackley przed GP Australii.
25.02.2010:30
2083wyświetlenia
Embed from Getty Images
Helmut Marko uważa, że Mercedes utrzymał się na czele stawki przed sezonem 2020 i czerpie duże korzyści z systemu DAS.
Stajnia z Brackley zszokowała środowisko podczas pierwszej tury zimowych testów, wprowadzając do W11 dwuosiowy układ kierowniczy. Jego działanie polega na przyciąganiu oraz odpychaniu kierownicy, co zmienia zbieżność przednich kół. W rezultacie kierowcy Mercedesa mogą zmniejszać opory toczenia, dogrzewać opony na prostych i szybciej wchodzić w zakręty.
Helmut Marko uważa, że Mercedes utrzymał się na czele stawki przed sezonem 2020 i czerpie duże korzyści z systemu DAS.
Stajnia z Brackley zszokowała środowisko podczas pierwszej tury zimowych testów, wprowadzając do W11 dwuosiowy układ kierowniczy. Jego działanie polega na przyciąganiu oraz odpychaniu kierownicy, co zmienia zbieżność przednich kół. W rezultacie kierowcy Mercedesa mogą zmniejszać opory toczenia, dogrzewać opony na prostych i szybciej wchodzić w zakręty.
Są w stanie nadrabiać czas, ponieważ nie mają podsterowności w ciasnych zakrętach. Jest to możliwe dzięki systemowi DAS- powiedział Helmut Marko, który ocenia stratę Red Bulla do Mercedesa na 0,2 sekundy, właśnie dzięki dwuosiowemu układowi kierowniczemu.
Jaśniejszy obraz aktualnej sytuacji otrzymamy w tym tygodniu. W piątek będziemy korzystali z bolidu w wersji na Melbourne. Zakładam, że inni zrobią to samo. Jestem jednak przekonany, że Mercedes będzie pierwszym rywalem do pokonania. Ferrari cały czas jeździło z wysokim poziomem paliwa oraz skręconym silnikiem, jednakże wypowiedzi Sebastiana Vettela oraz Charlesa Leclerca jasno wskazują, że nie są tam gdzie chcieli być- zakończył doradca Red Bulla.