Marko: System DAS jest trudny do odtworzenia

Red Bull ma pracować nad własną wersją dwuosiowego układu kierowniczego.
23.07.2011:04
Mateusz Szymkiewicz
2714wyświetlenia
Embed from Getty Images

Helmut Marko przyznał, że Red Bull ma spore trudności z opracowaniem własnej wersji systemu DAS.

Dwuosiowy układ kierowniczy został wprowadzony w tym roku przez Mercedesa i po proteście z Grand Prix Austrii złożonym przez Red Bulla, FIA definitywnie potwierdziła jego legalność. Stajnia z Milton Keynes zapowiedziała wprowadzenie własnej wersji systemu DAS do bolidu RB16, lecz jak potwierdził Helmut Marko, dla inżynierów zespołu jest to duże wyzwanie.

Największą przewagą wynikającą z tego systemu jest duża łatwość w osiąganiu właściwej temperatury opon - powiedział doradca Red Bull Racing. Podczas restartu Mercedes dysponuje dużą przewagą. Ze względu na to, że głównie będziemy ścigali się w Europie, a jesienią spadną temperatury, znaczenie systemu DAS będzie tylko wzrastało.

Nie jest nam łatwo to odtworzyć. Dyskutujemy na temat tego, czy opracujemy ten system, ale to zajmie nam trochę czasu. Nie chcemy go po prostu skopiować, chcemy go ulepszyć. Przewaga jest widoczna, jednakże największym problemem jest duża trudność w odtworzeniu systemu. Od przyszłego roku będzie to nielegalne i sytuacja jest nieco dziwna, ponieważ FIA dała Mercedesowi zielone światło na prowadzenie rozwoju. Być może należałoby w przyszłości powołać pewien komitet, by podejmować bardziej neutralne decyzje. Musimy być świadomi kosztów, co może nam ułatwić decyzję o odpuszczeniu rozwoju. To trudny wybór.