Marco Holzer debiutuje za kierownicą bolidu F1

Niemiec na torze Ricardo Tormo w Walencji przejechał 65 okrążeń za kierownicą bolidu BMW F1.06
24.11.0610:38
Marek Roczniak
1104wyświetlenia

Dla zeszłorocznego zwycięzcy światowego finału Formuły BMW Marco Holzera spełniło się wczoraj marzenie: 18-letni Niemiec na torze Ricardo Tormo w Walencji przejechał 65 okrążeń za kierownicą bolidu BMW Sauber F1.06. Tym samym dobiegł końca 31-dniowy zakaz testów obowiązujący w Formule 1 od zakończenia sezonu 2006. Dla zespołu była to także pierwsza okazja do wypróbowania opon Bridgestone.

Test ten został zorganizowany w ramach tegorocznego światowego finału Formuły BMW, odbywającego się w ten weekend właśnie na Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo. Zmierzy się w nim 37 kierowców z czterech międzynarodowych serii juniorskich BMW rozgrywanych w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Azji i Ameryce Północnej. Zwycięzca podobnie jak Holzer także otrzyma w nagrodę możliwość przetestowania bolidu F1.

To było unikalne doświadczenie. - powiedział Holzer. Prędkości podczas pokonywania zakrętów są zadziwiające, podobnie jak i skuteczność hamulców. Z każdym kolejnym okrążeniem zaczynałem odczuwać coraz większą frajdę i czułem się bardziej komfortowo. Zespół sprawił mi ciepłe powitanie i uzyskałem odpowiedzi na wszystkie moje pytania. Powiem tylko tyle do uczestników tegorocznych finałów: Naciskajcie by wygrać wyścig, ponieważ jazda testowa samochodem Formuły Jeden to niezapomniana przygoda.

Szef BMW Motorsport Mario Theissen pochwalił osiągi uzyskane podczas testów przez Holzera, który w sezonie 2006 zajął trzecie miejsce w Niemieckiej Formule BMW. Marco wywarł na mnie bardzo dobre wrażenie podczas swojego debiutu za kierownicą bolidu Formuły Jeden. Test ten pokazał mu, gdzie może zaprowadzić go jego kariera wyścigowa. Marco zasmakował technologicznych limitów, a także ogromnych sił, jakie oddziaływają na kierowców w Formule Jeden.

W czwartek za kierownicą bolidu BMW Sauber F1.06 zasiadł także były kierowca F1 Alessandro Zanardi, przygotowując się do swoich testów zaplanowanych na sobotę i niedzielę. Ścigający się na co dzień w serii World Touring Car Championship (WTCC) Włoch powrócił tym samym po raz pierwszy od zakończenia sezonu 1999 za kierownicą bolidu F1. Auto zostało nieco zmodyfikowane, aby mający amputowane obydwie nogi powyżej kolan Alex mógł za pomocą łopatki sprzęgła przy kierownicy dodawać lewą ręką gazu.

Źródło: BMW-Sauber-F1.com