Green: McLaren oraz Renault także kopiują rozwiązania Mercedesa
"Zespoły, które najgłośniej krzyczały, teraz najmocniej wzorują się innych".
19.10.2010:51
1485wyświetlenia
Embed from Getty Images
Dyrektor techniczny Racing Point - Andrew Green, przyznał, że McLaren oraz Renault także zdecydowali się na skopiowanie rozwiązań bolidu Mercedesa.
Tegoroczny samochód stajni z Silverstone budzi duże kontrowersje, ze względu na wielkie podobieństwo do Mercedesa z sezonu 2019. Model RP20 był przedmiotem protestu zgłoszonego przez Renault, do którego wkrótce dołączyły się pozostałe ekipy.
Finalnie sprawa nie doczekała się rozwoju, dzięki wprowadzeniu zakazu stosowania inżynierii wstecznej od 2021 roku, który był kompromisem między zespołami a organem zarządzającym. Mimo to dyrektor techniczny Racing Point - Andrew Green, uważa po czasie, że kroki podjęte przez McLarena oraz Renault były hipokryzją.
Dyrektor techniczny Racing Point - Andrew Green, przyznał, że McLaren oraz Renault także zdecydowali się na skopiowanie rozwiązań bolidu Mercedesa.
Tegoroczny samochód stajni z Silverstone budzi duże kontrowersje, ze względu na wielkie podobieństwo do Mercedesa z sezonu 2019. Model RP20 był przedmiotem protestu zgłoszonego przez Renault, do którego wkrótce dołączyły się pozostałe ekipy.
Finalnie sprawa nie doczekała się rozwoju, dzięki wprowadzeniu zakazu stosowania inżynierii wstecznej od 2021 roku, który był kompromisem między zespołami a organem zarządzającym. Mimo to dyrektor techniczny Racing Point - Andrew Green, uważa po czasie, że kroki podjęte przez McLarena oraz Renault były hipokryzją.
Klaryfikacja głosi, że nie tylko nie można odtwarzać elementów innych, ale nie wolno również adaptować czyichś konceptów- powiedział Brytyjczyk dla Auto Motor und Sport.
Co innego jednak głoszą przepisy. Dokonano nieprawidłowej interpretacji. Jak koniec końców udowodnisz, że w twoim samochodzie nie zaadaptowano konceptu z innego bolidu? Gdzie jest początek, a gdzie koniec?
McLaren nie powinien w takim razie korzystać ze swojego nowego nosa oraz przedniego skrzydła, które wyraźnie są wzorowane na Mercedesie. Czy ktokolwiek narzekał, że dokonali kopii? Czy tylko w przypadku Racing Point obowiązuje taki zakaz? Nie wolno adaptować innych konceptów, ale w tej sytuacji każdy byłby w stagnacji, podczas gdy najlepszy projekt dominowałby. To z kolei stanowi konflikt z tym, co sport chce osiągnąć przepisami na 2022 rok.
Będziemy spoglądali na inne samochody, chcąc uzyskać nowe pomysły oraz inspiracje. Jeżeli pozostałe ekipy stwierdzą, że konkretne rozwiązania są ich, to będzie to z ich strony zwykłe marzenie. Spójrzcie na Renault. Cały przód ich samochodu to kopia konceptu Mercedesa. Zespoły, które najgłośniej krzyczały, teraz najmocniej wzorują się innych.