Domenicali: Chciałbym lżejszych samochodów Formuły 1
Komisja F1 postawiła sobie za cel redukcję masy od sezonu 2026.
06.05.2211:53
1499wyświetlenia
Embed from Getty Images
Stefano Domenicali przyznał, że jako szef Formuły 1 będzie dążył do wprowadzenia lżejszych bolidów.
Od początku obowiązywania przepisów o hybrydowych silnikach, minimalna masa samochodów wzrosła o 107 kilogramów z 691 do 798. Podczas ostatniego spotkania Komisji F1 ustalono, że przy projektowaniu kolejnego zestawu przepisów celem będzie
Włoch dodał, że jego kolejnym celem jest znalezienie kompromisu przy wprowadzaniu nowych wyścigów w Stanach Zjednoczonych i Chinach, bez usuwania eliminacji w Europie.
Stefano Domenicali przyznał, że jako szef Formuły 1 będzie dążył do wprowadzenia lżejszych bolidów.
Od początku obowiązywania przepisów o hybrydowych silnikach, minimalna masa samochodów wzrosła o 107 kilogramów z 691 do 798. Podczas ostatniego spotkania Komisji F1 ustalono, że przy projektowaniu kolejnego zestawu przepisów celem będzie
zmniejszenie rozmiarów bolidów oraz redukcja ich masy.
Przywykliśmy do myślenia, że bolidy F1 powinny być lekkie. Stosunek mocy do masy zawsze determinował osiągi- powiedział Stefano Domenicali, dyrektor generalny Formuły 1.
To było jasne, że wprowadzając technologię hybrydową oraz kolejne systemy bezpieczeństwa, zbyt wysoka masa stanie się problemem. Chciałbym doprowadzić do tego, że samochody staną się lżejsze. Nie zrobimy tego jednak za dotknięciem różdżki.
Włoch dodał, że jego kolejnym celem jest znalezienie kompromisu przy wprowadzaniu nowych wyścigów w Stanach Zjednoczonych i Chinach, bez usuwania eliminacji w Europie.
Działamy innowacyjnie i wprowadzamy nowych promotorów, którzy naciskają na europejskie tory. Mówienie o historii już nie wystarczy.