Fallows: Naśladowanie rywali nie wystarczy
Inżynier podkreśla, że Aston Martin musi samodzielnie budować efektywnie działającą ekipę.
30.12.2213:24
656wyświetlenia
Aston Martin nie zamierza polegać na kopiowaniu rywali, dążąc do stworzenia ekipy, jaka zapewni możliwość walki o najwyższe laury w Formule 1.
Team z Silverstone ma za sobą dwa sezony z pięcioletniego planu, wytyczonego przez Lawrence'a Strolla po zmianie identyfikacji przed sezonem 2021.
Wizja Strolla zakładała uczynienie ze stajni jednej z największych sił w stawce, przy równoczesnym wzmocnieniu zaplecza technicznego oraz kadrowego.
W gronie najbardziej poważanych, pozyskanych ostatnio specjalistów, jest Dan Fallows, który w przeszłości kierował departamentem aerodynamicznym Red Bulla. Brytyjczyk podkreśla, że zabiegając o awans do ścisłej czołówki, stajnia musi wprowadzać autorskie modele i rozwiązania.
Z naszej perspektywy ważne jest to, aby nie tylko kopiować to, co robią nasi rywale. Nie uważamy, że pomoże nam to w znalezieniu się przed Mercedesem, Red Bullem czy Ferrari. Musimy sami opracować własny model pracy a to wymaga czasu.
Mamy niesamowicie ambitną grupę ludzi. Jedną z najważniejszych rzeczy związanych z budową nowej fabryki, jest to, że prezentujemy impet i dążenie do przyspieszenia naszego marszu w górę stawki. Nie ukrywamy, że naszym ostatecznym celem jest osiągnięcie zwycięskiej formy.
To, co naprawdę może pomóc nam w dojściu do tego punktu, to pasja, motywacja i wiara, że w końcu znajdziemy się w takiej sytuacji.
Opierając się na doświadczeniu zdobytym podczas pracy dla Red Bulla, Fallows przyznał:
Jest wiele powodów, ze względu na które Red Bull jest tak dobrym zespołem.
Przez lata udało się im uporać z problemami w każdym aspekcie funkcjonowania stajni - niezależnie od tego, czy mówimy o ekipie wyścigowej, hali produkcyjnej, biurze projektowym, czy każdym innym obszarze, w którym można dostrzec istotne słabości.
Pod wieloma względami jestem bardzo dumny z tego, że byłem częścią tego projektu po stronie inżynieryjnej. RBR to niezwykle silny zespół. Dzięki nim mam doświadczenie w zakresie tego, co znaczy wygrywać wyścigi i zdobywać mistrzowskie tytuły.
Kluczowy przekaz jest taki, iż należy zagwarantować, że w każdym aspekcie tego, co robisz, nie ma luk czy innych rzeczy, które mogą negatywnie odbić się na twoich wynikach.