Doornbos: Nie spodziewajcie się Verstappena w Red Bullu w 2026 roku
Były kierowca F1 uważa, że brak wiary w Red Bull Powertrains skłoni Holendra do odejścia.
27.11.2416:54
208wyświetlenia
Embed from Getty Images
Zdaniem byłego kierowcy Formuły 1 - Roberta Doornbosa, Max Verstappen podjął już decyzję o odejściu z Red Bulla po sezonie 2025.
Czterokrotny mistrz świata posiada kontrakt ze stajnią z Milton Keynes do 2028 roku, który w teorii zobowiązuje go do startów w pierwszych trzech sezonach obecności kolejnej generacji jednostek. Mimo to Verstappen ma posiadać po swojej stronie wiele klauzul, które mają mu umożliwiać wcześniejsze odejście z Red Bulla.
Zdaniem Roberta Doornbosa, który ma na koncie starty z austriackim zespołem w sezonie 2006, a obecnie pełni funkcję eksperta Ziggo Sport, Verstappen już zadecydował o odejściu z Red Bull Racing. 43-latek uważa, iż Holendra odstrasza perspektywa rywalizacji za kierownicą bolidu z silnikiem Red Bull Powertrains, który nie daje gwarancji obecności w ścisłej czołówce.
Zdaniem byłego kierowcy Formuły 1 - Roberta Doornbosa, Max Verstappen podjął już decyzję o odejściu z Red Bulla po sezonie 2025.
Czterokrotny mistrz świata posiada kontrakt ze stajnią z Milton Keynes do 2028 roku, który w teorii zobowiązuje go do startów w pierwszych trzech sezonach obecności kolejnej generacji jednostek. Mimo to Verstappen ma posiadać po swojej stronie wiele klauzul, które mają mu umożliwiać wcześniejsze odejście z Red Bulla.
Zdaniem Roberta Doornbosa, który ma na koncie starty z austriackim zespołem w sezonie 2006, a obecnie pełni funkcję eksperta Ziggo Sport, Verstappen już zadecydował o odejściu z Red Bull Racing. 43-latek uważa, iż Holendra odstrasza perspektywa rywalizacji za kierownicą bolidu z silnikiem Red Bull Powertrains, który nie daje gwarancji obecności w ścisłej czołówce.
Christian Horner będzie miał naprawdę spore trudności, by zatrzymać Maksa na pokładzie- powiedział Robert Doornbos.
Nie można oczekiwać po Red Bullu, że nagle w przyszłym roku wyskoczy z innym konceptem. Max może o to poprosić, ale uwierzcie mi, jego już nie będzie w Red Bullu w 2026 roku. W sezonie 2026 potrzebny będzie rakietowy silnik, taki jakim dysponował Hamilton w pierwszych siedmiu latach obecnych regulacji. Mercedes nie miał najlepszych samochodów pod względem mechaniki oraz aerodynamiki. Mimo to różnicę robiła jednostka. To ona będzie potrzebna w 2026 roku.
Nie wykluczam, że za rok uzna [Verstappen], iż pięć tytułów w zupełności mu wystarcza. Jeżeli jednak stwierdzi, że Mercedes jest w stanie zagwarantować mu pakiet, którym sięgnie po kolejne mistrzostwa, to dlaczego miałby nie podjąć walki o rekord siedmiu lub ośmiu tytułów?- powiedział Doornbos.