GRAND PRIX OF BELGIUM 1983
Circuit de Spa-Francorchamps22 maja

Długość toru: 6,949 kmLiczba okrążeń: 40Pełny dystans: 277,960 km
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alain Prost 1540 okr. 1h27m11,502
2.
Patrick Tambay 2740 okr. +0:23,182
3.
Eddie Cheever 1640 okr. +0:39,869
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Alain Prost 15 | Renault RE40 | 40 | 1h27m11,502 | 0 | |
2 | = | Patrick Tambay 27 | Ferrari 126C2B | 40 | +0:23,182 | 0 | |
3 | +5 | Eddie Cheever 16 | Renault RE40 | 40 | +0:39,869 | 0 | |
4 | = | Nelson Piquet 5 | Brabham BT52 | 40 | +0:42,295 | 0 | |
5 | +4 | Keke Rosberg 1 | Williams FW08C | 40 | +0:50,480 | 0 | |
6 | +5 | Jacques Laffite 2 | Williams FW08C | 40 | +1:33,107 | 0 | |
7 | +15 | Derek Warwick 35 | Toleman TG183B | 40 | +1:58,539 | 0 | |
8 | +8 | Bruno Giacomelli 36 | Toleman TG183B | 40 | +2:38,273 | 0 | |
9 | +4 | Elio de Angelis 11 | Lotus 93T | 39 | +1 okr. | 0 | |
10 | +15 | Johnny Cecotto 34 | Theodore N183 | 39 | +1 okr. | 0 | |
11 | -1 | Marc Surer 29 | Arrows A6 | 39 | +1 okr. | 0 | |
12 | +11 | Danny Sullivan 4 | Tyrrell 011 | 39 | +1 okr. | 0 | |
13 | +13 | Raul Boesel 26 | Ligier JS21 | 39 | +1 okr. | 0 | |
14 | +3 | Michele Alboreto 3 | Tyrrell 011 | 38 | +2 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Niki Lauda 8 | McLaren MP4/1C | 33 | skrzynia biegów | 0 | |||
Nigel Mansell 12 | Lotus 92 | 30 | skrzynia biegów | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Alfa Romeo 183T | 25 | wtrysk | 0 | |||
Roberto Guerrero 33 | Theodore N183 | 23 | silnik | 0 | |||
Rene Arnoux 28 | Ferrari 126C2B | 22 | silnik | 0 | |||
Corrado Fabi 31 | Osella FA1D | 19 | koło | 0 | |||
Manfred Winkelhock 9 | ATS D6 | 18 | utrata koła/wypadek | 0 | |||
John Watson 7 | McLaren MP4/1C | 8 | kolizja z Jarier | 0 | |||
Jean-Pierre Jarier 25 | Ligier JS21 | 8 | kolizja z Watsonem | 0 | |||
Thierry Boutsen 30 | Arrows A6 | 4 | tylne zawieszenie | 0 | |||
Mauro Baldi 23 | Alfa Romeo 183T | 3 | przepustnica | 0 | |||
Riccardo Patrese 6 | Brabham BT52 | 0 | silnik | 0 |
Najszybsze okrażenie: Andrea de Cesaris (Alfa Romeo 183T) - 2:07,493 na 17 okr.