DETROIT GRAND PRIX 1983
Detroit Street Circuit05 czerwca

Długość toru: 4,023 kmLiczba okrążeń: 60Pełny dystans: 241,380 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:48,537 - Alain Prost (Renault RE30B), 1982Najszybsze okrążenie wyścigu1:50,438 - Alain Prost (Renault RE30B), 1982Największa średnia prędkość wyścigu125,751 km/h - John Watson (McLaren MP4/1B), 1982
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Michele Alboreto 360 okr. 1h50m53,669
2.
Keke Rosberg 160 okr. +0:07,702
3.
John Watson 760 okr. +0:09,283
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +5 | Michele Alboreto 3 | Tyrrell 011 | 60 | 1h50m53,669 | 0 | |
2 | +10 | Keke Rosberg 1 | Williams FW08C | 60 | +0:07,702 | 0 | |
3 | +18 | John Watson 7 | McLaren MP4/1C | 60 | +0:09,283 | 0 | |
4 | -2 | Nelson Piquet 5 | Brabham BT52 | 60 | +1:12,185 | 0 | |
5 | +15 | Jacques Laffite 2 | Williams FW08C | 60 | +1:32,603 | 0 | |
6 | +8 | Nigel Mansell 12 | Lotus 92 | 59 | +1 okr. | 0 | |
7 | +3 | Thierry Boutsen 30 | Arrows A6 | 59 | +1 okr. | 0 | |
8 | +5 | Alain Prost 15 | Renault RE40 | 59 | +1 okr. | 0 | |
9 | +8 | Bruno Giacomelli 36 | Toleman TG183B | 59 | +1 okr. | 0 | |
10 | +13 | Raul Boesel 26 | Ligier JS21 | 58 | +2 okr. | 0 | |
11 | -6 | Marc Surer 29 | Arrows A6 | 58 | +2 okr. | 0 | |
12 | +13 | Mauro Baldi 23 | Alfa Romeo 183T | 56 | +4 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Niki Lauda 8 | McLaren MP4/1C | 49 | zawieszenie | 0 | |||
Roberto Guerrero 33 | Theodore N183 | 38 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Johnny Cecotto 34 | Theodore N183 | 34 | skrzynia biegów | 0 | |||
Andrea de Cesaris 22 | Alfa Romeo 183T | 33 | turbo | 0 | |||
Rene Arnoux 28 | Ferrari 126C2B | 31 | elektryka | 0 | |||
Danny Sullivan 4 | Tyrrell 011 | 30 | elektryka | 0 | |||
Jean-Pierre Jarier 25 | Ligier JS21 | 29 | mocowanie koła | 0 | |||
Manfred Winkelhock 9 | ATS D6 | 26 | wypadek | 0 | |||
Derek Warwick 35 | Toleman TG183B | 25 | wyciek wody/silnik | 0 | |||
Riccardo Patrese 6 | Brabham BT52 | 24 | hamulce | 0 | |||
Elio de Angelis 11 | Lotus 93T | 5 | skrzynia biegów | 0 | |||
Eddie Cheever 16 | Renault RE40 | 4 | dystrybutor | 0 | |||
Piercarlo Ghinzani 32 | Osella FA1E | 4 | przegrzanie | 0 | |||
Patrick Tambay 27 | Ferrari 126C2B | 0 | zgaśnięcie silnika na starcie | 0 |
Najszybsze okrażenie: John Watson (McLaren MP4/1C) - 1:47,668 na 55 okr.