GRANDE PREMIO DE PORTUGAL 1991
Circuito do Estoril22 września
Długość toru: 4,35 kmLiczba okrążeń: 71Pełny dystans: 308,850 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:13,557 - Nigel Mansell (Ferrari F1-90B), 1990Najszybsze okrążenie wyścigu1:18,306 - Riccardo Patrese (Williams FW13B), 1990Największa średnia prędkość wyścigu193,725 km/h - Nigel Mansell (Ferrari F1-90B), 1990
REZULTATY WYŚCIGU
1. Riccardo Patrese 671 okr. 1h35m42,304
2. Ayrton Senna 171 okr. +0:20,941
3. Jean Alesi 2871 okr. +0:53,554
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Riccardo Patrese 6 | Williams FW14 | 71 | 1h35m42,304 | 0 | |
2 | +1 | Ayrton Senna 1 | McLaren MP4/6 | 71 | +0:20,941 | 0 | |
3 | +3 | Jean Alesi 28 | Ferrari F1-91B | 71 | +0:53,554 | 0 | |
4 | +4 | Pierluigi Martini 23 | Minardi M191 | 71 | +1:03,498 | 0 | |
5 | +6 | Nelson Piquet 20 | Benetton B191 | 71 | +1:10,033 | 0 | |
6 | +4 | Michael Schumacher 19 | Benetton B191 | 71 | +1:16,582 | 0 | |
7 | = | Mauricio Gugelmin 15 | Leyton House CG911 | 70 | +1 okr. | 0 | |
8 | +6 | Andrea de Cesaris 33 | Jordan 191 | 70 | +1 okr. | 0 | |
9 | +4 | Gianni Morbidelli 24 | Minardi M191 | 70 | +1 okr. | 0 | |
10 | +6 | Roberto Moreno 32 | Jordan 191 | 70 | +1 okr. | 0 | |
11 | +12 | Erik Comas 26 | Ligier JS35B | 70 | +1 okr. | 0 | |
12 | +7 | Martin Brundle 7 | Brabham BT60Y | 69 | +2 okr. | 0 | |
13 | +8 | Satoru Nakajima 3 | Tyrrell 020 | 68 | +3 okr. | 0 | |
14 | +12 | Mika Hakkinen 11 | Lotus 102B | 68 | +3 okr. | 0 | |
15 | +9 | Michele Alboreto 9 | Footwork FA12C | 68 | +3 okr. | 0 | |
16 | +4 | Thierry Boutsen 25 | Ligier JS35B | 68 | +3 okr. | 0 | |
17 | -8 | Ivan Capelli 16 | Leyton House CG911 | 64 | +7 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Stefano Modena 4 | Tyrrell 020 | 56 | silnik | 0 | |||
Aguri Suzuki 30 | Lola 91 | 40 | skrzynia biegów | 0 | |||
Alain Prost 27 | Ferrari F1-91B | 39 | silnik | 0 | |||
Gerhard Berger 2 | McLaren MP4/6 | 37 | silnik | 0 | |||
Emanuele Pirro 21 | Dallara BMS191 | 18 | silnik | 0 | |||
J.J. Lehto 22 | Dallara BMS191 | 14 | skrzynia biegów | 0 | |||
Mark Blundell 8 | Brabham BT60Y | 12 | zawieszenie | 0 | |||
Johnny Herbert 12 | Lotus 102B | 1 | silnik | 0 | |||
Zdyskwalifikowani | |||||||
Nigel Mansell 5 | Williams FW14 | 51 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Nigel Mansell (Williams FW14) - 1:18,179 na 36 okr.