Briatore: FOTA chce zakazać używania KERS w 2010 roku

Ponadto Włoch jest wściekły na konieczność opracowywania nowego dyfuzora
25.04.0912:48
Patryk Pokwicki
2893wyświetlenia

Według Flavio Briatore, Stowarzyszenie Zespołów Formuły Jeden (FOTA) chce zakazać stosowania systemu KERS w przyszłym sezonie.

System odzyskiwania energii kinetycznej został do tej pory opracowany tylko przez cztery zespoły. Briatore powiedział, że teamy chcą się pozbyć KERS całkowicie. Tymczasem FIA nalega na używanie tego systemu, ponieważ jest to ważne w kwestii ochrony środowiska.

Rozmawiając z Gazetta dello Sport o zniknięciu KERS w przyszłym sezonie, Briatore powiedział: Tak, FOTA chce zakazu używania tego systemu w 2010 roku. KERS kosztuje bardzo dużo pieniędzy i FIA powinna przyjąć to do wiadomości. Ta sprawa powinna być omówiona przed sezonem, tak samo jak innowacyjne dyfuzory. Wydajemy pieniądze na coś, co nie daje korzyści.

Briatore jest również wściekły na to, jakie koszty poniesie jego zespół ze względu na opracowanie nowego dyfuzora. Zasady są niejasne - powiedział. Muszą ponownie stać się przejrzyste - albo coś jest czarne, albo białe. Do dziś nie mogę zrozumieć, co ma na myśli FIA, mówiąc o otworze w dyfuzorze, więc wyobrażam sobie, w jak kłopotliwej sytuacji są teraz kibice. Po za tym powinniśmy ścigać się na tych samych zasadach. Obecnie sytuacja wygląda tak: część zespołów ma KERS, inne nie. Kolejni mają podwójne dyfuzory, a następni ich nie mają. To nie jest dobre dla F1.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

16
Huckleberry
25.04.2009 07:55
Flavio coś ściemnia, już nawet nie mówiąc o BMW które było najbadziej za KERSem to inne zespoły (np. Williams) też nieźle przyinwestowały w to rozwiązanie i nie wierzę, że teraz wszyscy zgodnie chcą całą robotę wyrzucić do kosza. A im różnorodniej tym ciekawiej. Flavio, kiedy mu nie idzie zapomina co reno robiło kiedyś.
tomask75
25.04.2009 06:28
@YAHoO, może samochody elektryczne to przyszłość ale dosyć daleka. Sport zawsze pachniał benzyną, a teraz zaczyna ropą. A jak na dłoni widać jak"chętnie" stosowany jest KERS w bolidach. Sama technologia jest super, ale zastosujmy ją w komunikacji np. w miejskiej, a odpuśćmy sobie wciskanie problemu dla 70% teamów. @erqie jakoś w poprzednich sezonach się dało. Przecież Flaviusz jest daleki od standaryzacji...
ergie
25.04.2009 05:03
No to proponuję jeden bolid dla wszystkich, a teamy będą tylko bawić się ich ustawianiem przed wyścigami. Pasi Panie B.?
YAHoO
25.04.2009 03:23
a F1 to nie sport dla samochodzików na bateryjki! Tutaj się nie mogę zgodzić :) Samochody elektryczne to przyszłość, SZCZEGÓLNIE DLA F1 ! Przyspieszenie i maksymalny moment osiągane na silnikach elektrycznych od razu po uruchomieniu go są czymś, co jest bardzo przydatne w Formule 1.
marrcus
25.04.2009 02:32
ale nie może byc wiecej czasu tylko wiecej mocy
maiesky
25.04.2009 02:21
Zgadzam się z Kara Nocny Cień w kwestii tych 6,6s- w A1GP wygląda to ciekawiej, chociaż należy wziąść pod uwagę, że auta tam są standardowe. Powinny być większe możliwości użycia KERS.
tomask75
25.04.2009 02:15
Flaviusz, jak mało kiedy mądrze prawisz. KERS jest jakimś ułomnym pomysłem, a F1 to nie sport dla samochodzików na bateryjki! A jak o ekologii mowa to przerzut sprzętu z jednego kontynentu na drugi kontynent za pomącą statków pociąga za sobą dożo większą emisję CO2 niż bolid przez sezon na torach. I gdzie tu pro ekologiczne myślenie? Tak na marginesie Dr T, piewco KERSU, najpierw trzeba mieć 100% pewności użycia tego systemu (ciężar Roberta), a potem się o niego bić. Popatrz sobie na Renault - wygrali pod koniec 2 GP, a teraz ich kierowcy mają KERS, dyfuzory.... Wracając do tematu jestem za wywaleniem tego dziadostwa, jak i wprowadzeniu bardziej przejrzystych reguł, tak aby FIA nie musiała się drapać po głowie co zrobić w takiej materii jakimi są np. dyfuzory. Lubię przejrzystość reguł: Ferrari miało zbyt wystające rury wydechowe - proszę, ciach i po kłopocie, Toyota miała zbyt uginające sie elementy, ciach i po kłopocie, Williamsowi coś tam wystawało, ciach i nie ma rogów. A że można zbudować trochę "inny" bolid pokazał Red Bull. Specyficzna konstrukcja bez KERS i dyfuzora z ciekawie rozwiązanymi zawieszeniami innymi od pozostałych bolidów, ale zgodna z literą prawa - proszę bardzo że można.
rafaello85
25.04.2009 02:05
"albo coś jest czarne, albo białe" Widać, że Briatore nie słucha polskich klasyków. Powinien powiedzieć tak: "Żadne krzyki nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne...":D FOTA rychło w czas się obudziła z tym KERS. Trzeba było to dopracować i wprowadzić w 2010r lub w 2011r. A teraz jedni to mają, inni nie. Multum pieniędzy zostało wydanych - to jest tzw. oszczędność w F1...
YAHoO
25.04.2009 01:20
Skoro chcą zakazać KERS w 2010 to po jakie licho niektóre zespoły wprowadzają go jak najszybciej w tym roku, aby go jak najlepiej przygotować na kolejny sezon ? Wychodzi na to, że ten kto wcześniej zaczął korzystać z KERS nie będzie miał z tego żadnych plusów. Jaki bezsens...
Kara Nocny Cień
25.04.2009 01:06
Chyba żartują... trzeba uwolnić KERS i dać co najmniej 2 razy więcej czasu na jego wykorzystanie, bo jak widać przy 6,6 sekundy praktycznie nic to nie daje a nawet przeszkadza...
Kubecks
25.04.2009 12:45
"Nikt nam nie wmowi, ze biale jest biale, a czarne jest czarne" - Flavio, niekoniecznie cos musi byc biale - obejrzyj obrady polskiego sejmu to sie przekonasz :D
deZZember
25.04.2009 12:08
"albo coś jest czarne, albo białe" - oj, Flavio chyba jako jedyny żyje w takim świecie. Jak jest takim zwolennikiem binarnego oceniania, to niech to zastosuje w kontekście Piqueta... :)
SAP
25.04.2009 11:37
Obecnie sytuacja wygląda tak: część zespołów ma KERS, inne nie. Kolejni mają podwójne dyfuzory, a następni ich nie mają. To jest dobre dla F1. Jak pokazał Red Bull zarówno KERS jak i podwójne dyfuzory nie są konieczne do tego by wygrywać. To, że jedne teamy korzystają z tego, a inne nie tylko urozmaica ten sport ponieważ mamy do czynienia z rywalizacją różnych koncepcji. To, że w F1 będą podwójne dyfuzory w tym sezonie jest już przesądzone. Uznano, że są legalne więc Flavio ciągle marudząc na nie zachowuje się jak zwykły pieniacz. To czy będą legalne w przyszłym roku jest bez różnicy bo wtedy już wszyscy będą je mieli lub nie. KERS powinno zostać jako dobrowolny element samochodu. Jeśli faktycznie w przepisach o jego konstrukcji są jakieś nieścisłości to powinno uregulować się to i tyle.
polac
25.04.2009 11:26
Pstryczek w nos dla BMW. Wielki + dla Flavio i Foty
michal2111
25.04.2009 11:25
Według mnie, zarówno KERS i podwójne dyfuzory są do zakazania. Wyjątkowo zgadzam się z Briatore.
Master
25.04.2009 10:54
True. Mądre słowa Flavio.