Massa może dołączyć do wyjątkowego grona, jeśli wygra w Turcji

Tylko pięciu kierowców w historii F1 wygrało co najmniej cztery kolejne GP na jednym torze
28.05.0918:05
Mateusz Grzeszczuk
3756wyświetlenia

Felipe Massa może dołączyć do klubu wyjątkowych talentów, jeśli zdoła wygrać Grand Prix Turcji w przyszłym tygodniu. Poza inauguracyjnym wyścigiem w Stambule w 2005 roku, kierowca Ferrari wygrał każde odbywające się tam GP.

Tylko pięciu kierowców w całej historii Mistrzostw Świata Formuły Jeden wygrało co najmniej cztery kolejne wyścigi na tym samym torze. Po cztery razy dokonali tego Juan Manuel Fangio, Jim Clark, Graham Hill i Michael Schumacher, a aż pięć zwycięstw z rzędu na jednym torze zanotował Ayrton Senna - w Monako w latach 1989-1993.

Co prawda dominujący zespół Brawn GP i Jenson Button czy Rubens Barrichello mogą pozbawić Massę nadziei na dołączenie do wymienionych wyżej sław, jednak Ferrari w poprzedni weekend dokonało znacznego postępu, a poza tym Felipe uwielbia układ zakrętów na Otodromie i w ostatnich trzech latach zdobywał tutaj także pole position. Dla mnie jest to fantastyczny tor, bardzo przyjemny do jazdy. Ósmy zakręt stanowi duże wyzwanie - mówi Massa.

Źródło: F1-Live.com

KOMENTARZE

28
Jędruś
29.05.2009 06:58
Kto wie kto wie ! Nie zapominajmy , że Massa na tym torze jest jak Schumacher. Nawet jeśli będzie miał słabszy bolid od Brawna to może wygać ten wyścig. Pozatym Ferrari naprawdę ostatnio się wzmocniło i wraca do czołówki. Felipe z pewnością będzie eXtremalnie zmotywowany.
Policja w Polonezie
29.05.2009 02:12
Raczej mu się to nie uda ale życzę mu tego dołączenia do tego grona z całego serca
Kamikadze2000
29.05.2009 12:40
Ciężko wierzyc w zwycięstwo Felipe, gdyż mimo wszystko Ferrari jeszcze trochę brakuje do Brawna. Liczę na to, że zajmie chociaż podium.
pasior
29.05.2009 08:00
no to narazie musi się wstrzymać z przystąpieniem do klubu. po dobrym występie w Monaco powoli trzeba myśleć o kolejnej awarii ( w tym sezonie nieodłączny element bolidu czerwonych)
rafaello85
29.05.2009 06:58
Ciężko będzie o to zwycięstwo. Ferrari jest już wyraźnie szybsze, ale czy na tyle szybkie aby pokonać ekipę Brawn GP? Chyba jeszcze za wcześnie na to.
Slawregas
28.05.2009 09:44
tylko dodam off'a że Kimi w tamtym roku też miał szansę na 4 zwycięstwo z rzędu w Spa ;)
sebas
28.05.2009 08:55
Teraz wszystko stoi do góry nogami. Bolidy są całkiem inne i tak na prawde nie wiadomo kto jest dobry tu a kto tam, poza BGP oczywiście:) . Ja życze Filipowi żeby sie spełniło. Ładnie pojechali w Monaco, wyglada na to ze powoli wychodza z głębokiej d... i dochodza do ładu z Qniem.
IceMan2991
28.05.2009 07:56
B4ndit i korzo tak w ogóle to odpowiadałem na pytanie Malego-boy'a jeżeli chodzi o ten ostatni mój post ( no teraz przed ) czemu Ham zostal mistrzem w 2008 roku ale jezeli chodzi wam o wcześniejsze posty to oki
marios76
28.05.2009 07:52
---> Mały-Boy- no właśnie cudem:)
IceMan2991
28.05.2009 07:49
Dobra dobra ja tu nie chcę się kłocić tak więc zobaczymy wszyscy za tydzień i kto będzie miał rację ten będzie się mądrzył. Ale tak samo może być że Ferrari zrobiło bolid na szybkie jak i na wolne tory nie wiesz tego. Już w tamtym roku wypowiadali się że zmienili połozenie tylnej osi czy jakoś tak i byli szybcy rok temu w Monaco jak i w Turcji tak więc czemu teraz nie mogą być? Tak wiem to był sezon 2008 ale... Zresztą i tak macie rację nie będe się tu produkował. Sami zobaczycie jak będzie. A będzie tak że Ferrari powalczy o czołowe miejsca z Brawn GP i RBR. Pozdro
korzo
28.05.2009 06:41
tak się składa że szybkie tory pasują Ferrari i to Monaco nigdy nie pasowało bo takim torem jest np. Turcja, Brazylia, W.Brytania, Monza itd i tam Ferrari jest mocne za to McLaren nie bo oni lubią wolne i dziurawe tory bo ich podwozie jest najlepsze jeżeli chodzi o tego typu tory więc nie gadaj że Ferrari lubi wolne tory. No nie wierze własnym oczom! To że Ferrari było mocne na szybkich torach z długimi prostymi, a McLareny były mocn na torach krętych to teraz takie argumenty można sobie między bajki włożyć. Może umknęło to twojej uwadze, ale w tym sezonie F1 przeszłą największe zmiany regulaminu technicznego w swojej historii i są zbudowane od podstaw od nowa. Nie są rozwijane z roku na rok i nie można porównywać obecnych bolidów do tych z przed lat! To że kiedyś jakieś bolidy były dobre na jakichś torach (wolnych czy szybkich) to nie oznacza że wraz ze zmianą regulacji w tym roku też są!!!!!!!!! Przecież Honda była bardzo wolna na każdym torze bez względu na jego charakterystykę! A teraz jet odwrotnie,BGP, są najszybsi i na szybkich i na krętych torach! A stosując się do twojej logiki to dalej powinni wlec się w ogonie!
B4ndit
28.05.2009 06:36
IceMan2991, a bierzesz choc przez chwile pod uwage to, ze jesli sezon temu Ferrari dobrze spisywalo sie na szybkich torach bo mialo dobre aero, to ze to sie moglo zmienic? To nie sa jakies niezmienne PRAWDY OBJAWIONE ze Ferrari jest dobre na torze xyz, Mclaren na abc, a ktos inny na innych jeszcze torach. Jak wszyscy projektowali bolid od zera to jest to jakims skarjnym idiotyzmem myslec ze jak rok temu Ferrari pasowala Turcja, to ze w tym roku tez bedzie...
ergie
28.05.2009 06:33
Sensacja goni sensację, zupełnie jak w onecie. Najpierw rekord Buttona, a teraz zamieniono go na rekord Massy.
IceMan2991
28.05.2009 06:24
Hamilton został mistrzem na ostatnich 400 metrach i to pokazuje choć w skrócie to mimo wszystko jaki był poprzedni sezon. W tamtym sezonie Hamilton miał bardzo mało awarii w porównaniu do Massy. McLaren nie popełniał tylu błedów np. z wężem tankującym. ( Choć jednego nie wybacze Hamowi GP Kanady ) to wszystko szło zgodnie z planem. Było dosyć dużo zimnych i deszczowych dni gdzie McLaren był po prostu górą i trzeba to przyznać. Ferrari spisywały się dobrze w upalnych wyścigach choć nie powiem były wyjątki ale nieliczne. Owszem ale jak wytłumaczysz Maly-boy to że na jednym torze np. Francja Ferrari nie dawało szans Macowi bąć na Interlagos, Barcelona, Malezja, Bahrain, Turcja hmm? Za to Maci dobrze jeździły na Hockenheim, Węgry, Monaco, Japonia, Kanada, a dodać że na polowie z tych co wymieniłem na korzyść Ferrari padał deszcz to też Hamilton został mistrzem. Jeździ bardzo dobrze w deszczu tak więc wygrał. Pozdro. Aha wice powiadasz? Ponieważ Ferrari miało bardzo słabą pewną część sezonu zresztą jak pewnie wiesz aero im się popsuło tak więc wtedy Maci im odjechały. Na końcu sezonu to Ferrari wróciło tam skąd przyszło i zdobyło majstra
Kubuś Fatalista
28.05.2009 06:14
Sami wybitni kierowcy i taki Massa. Boże jak to będzie wyglądać !?
arti0801
28.05.2009 06:11
Wystarczy czytac ze zrozumieniem... Chodzi o charakterystyke bolidow. Same teamy czesto o tym mowily ze ten tor im bardziej pasuje tamten mniej. Wiec mysle ze wystarczy dobrze sie wczytac i czasami posuchac ze zrozumieniem wypowidzi ludzi z F1. Pozdrawiam
Maly-boy
28.05.2009 06:04
niektóre posty wołają o pomstę do nieba .. jak słyszę takie gadanie ,że MCl jest mocny tu i tam a Ferrari tam i tu to krew zalewa ,jeśli rzekomo McL jest szybki tylko na wolnych i dziurawych torach to niby jakim cudem Hamilton jest mistrzem z sezonu 2008 i wice z 2007
arti0801
28.05.2009 06:04
IceMan2991-- > Zgadzam się z Tobą w 100%. Jeśli wszystko bedzie dobrze tzn nie skopią strategii i nie będzie usterki to Massa ma jakieś szanse minimum na walke z BGP. Osobiście licze na Kimasa. Pozdrawiam:)
Ave
28.05.2009 06:03
Szanse Massy na wygrana sa dosc nikle, nawet jesli zwyzka formy Ferki w Monaco nie byla jednorazowym wybrykiem. Podium bedzie sukcesem.
IceMan2991
28.05.2009 05:38
korzo tak się składa że szybkie tory pasują Ferrari i to Monaco nigdy nie pasowało bo takim torem jest np. Turcja, Brazylia, W.Brytania, Monza itd i tam Ferrari jest mocne za to McLaren nie bo oni lubią wolne i dziurawe tory bo ich podwozie jest najlepsze jeżeli chodzi o tego typu tory więc nie gadaj że Ferrari lubi wolne tory. Dobry przykład Barcelona tam Maci są słabe natomiast Ferrari bardzo mocne a tam przecież jest szybki tor. Jestem ciekaw co odpiszesz bo na pewno nie masz racji. Czekam :)
korzo
28.05.2009 05:26
powiedzmy sobie szczerze: Ferrari miało dobry wyścig bo tor podpasował charakterystyce bolidów SF, tak samo Red Bull miał słaby występ bo są bardzo dobrzy na szybkich torach (sam Horner o tym mówił), z tego samego powodu McLaren był dobry w Monako bo im tor podpasił (sam Hamilton o tym mówił kila razy). Dwa następne wyścigi będą na szybkich torach, co nie jest mocną stroną ani ferrari ani McLarena. Więc nie róbcie sobie nadziei.
FeliM
28.05.2009 05:07
Jeśli tylko bolid będzie spisywał się dobrze i oczywiście nie wystąpi jakaś usterka w bolidzie sądzę, że ma duże szanse na wygranie po raz 4 w Turcji. Trzymam kciuki i może to będzie pierwsze zwycięstwo w tym sezonie Ferrari…. oby
korzo
28.05.2009 04:41
Kubica lubi tor w Monako, i co? Sutil lubi tor w Monako, i co? Jeśli bolid nie pozwala, to kierowca wiele nie pomoże...
wartek
28.05.2009 04:40
ja bede trzymal kciuki :)
michal5
28.05.2009 04:34
korza @ to jest istotne bo go lubi i może trochę słabszym Bolidem wygrać po walczę z brawn gp
Maraz
28.05.2009 04:33
korzo, i tak i nie - jeśli tor ten bardzo pasuje jego stylowi jazdy, to może tu wykrzesać więcej z bolidu niż na innych torach.
korzo
28.05.2009 04:27
to że Felipe lubi turecki tor to jest akurat najmniej istotne...
michal5
28.05.2009 04:19
będzie trudno Massie ale może się uda