Hellmund ujawnił układ toru F1 w Austin (aktualizacja)

"Sądzę, że kierowcy i kibice naprawdę powinni go polubić"
01.09.1014:46
Ap4cz05
10030wyświetlenia

Układ nowego toru w Austin został w końcu opublikowany. Cechujący się 40-metrową różnicą wysokości projekt został ujawniony amerykańskiej gazecie American Statesman przez promotora Grand Prix Stanów Zjednoczonych - Tavo Hellmunda.

Na torze o długości 5,472 km zaprojektowanym przez Hermanna Tilke bolidy Formuły 1 prawdopodobnie będą rozwijały maksymalną prędkość na poziomie 320 km/h. Zawierał on będzie również długą prostą oraz kilka zakrętów przypominające te ze słynnych torów Formuły 1.

Powinien być niezły - powiedział Hellmund, spoglądając na układ. Sądzę, że kierowcy i kibice naprawdę powinni go polubić. Według agencji prasowej Associated Press, Hellmund wspomniał również, że szef Formuły 1 - Bernie Ecclestone, także go polubił.

Amerykanin dodał, że układ przewiduje trzy idealne miejsca do wyprzedzania, a sekcje będą przypominały zakręty Becketts na torze Silverstone, sekcję stadionową na Hockenheim i zakręt numer 8 na torze w Stambule. Hellmund mówiąc o sekcji podobnej do słynnego zakrętu na tureckim torze, powiedział: Będzie podobna do jednego, gigantycznego zakrętu.



Pojawiły się informacje, że budowa toru w południowo-wschodniej części Austin, może rozpocząć się w grudniu tego roku. Nie chcę wyznaczać daty. Wszyscy się spieszą i krzątają - zakończył Hellmund.

Źródło: Motorsport.com

^sonda,210

KOMENTARZE

44
lolek99
02.09.2010 06:09
Nie wyjadą pod górę:)
Fan1
02.09.2010 03:33
będzie ciekawie
SAP
01.09.2010 10:48
Wiadomo jak długa ma być najdłuższa prosta (między zakrętem 11 i 12)? W widoku 2d na ten tor wydaje się nieprawdopodobnie długa.
A.S.
01.09.2010 08:11
Czy to wszystko na co w obecnej chwili stać Hermana Tilke? Nie chcę być marudny, ale zaprojektować tor, będący w sumie zlepkiem różnych torów to chyba nie jest wielki kunszt architektoniczny? Taki misz-masz, parę szybkich partii i parę bardzo wolnych. Pewnie będzie bardzo trudno ustawić bolid, by jakoś trzymał się na tych wolnych sekcjach, a jednocześnie nie tracił na szybkich partiach. Zobaczymy, jak to będzie wyglądało w praktyce.
Sar trek
01.09.2010 07:28
Narazie zapowiada się, że to będzie najlepsze dzieło Niemca podobnego do Zenona Laskowika.
MairJ23
01.09.2010 06:16
pod gore to start jak na interlagos - czyli mi sie podoba :)
TimOOv
01.09.2010 05:44
Fajnje start pod gore! ale to bedzie podjazd ponad 30 m (wysokosc wiezowca)! osobiscie sobie tego nie wyobrazam...
Nilstem
01.09.2010 05:37
Mi osobiście troszke przypomina Spa, ale wiadomo, że tor zbudowany od podstaw nigdy nie będzie tym samym co "naturalnie ukształtowany" ;p Ciekawy start pod górę, ogólnie rzecz biorąc pagórkowate tory są chyba ciekawsze - z drugiej strony to tylko animacja komputerowa, która w rzeczywistości może się okazać typowym tilkodromem...
Player1
01.09.2010 05:24
Jestem sceptyczny, ale gdyby wyrzucić sekcje zakrętów 3 - 5 zrobiłaby się fajna długa prosta, a tak mamy dwie krótkie przedzielone niby szykaną, w dodatku zakończone szybkim zakrętem. Reszta wygląda OK.
Diesel92
01.09.2010 04:55
Podoba mi się start pod górę :D
trzykropek
01.09.2010 04:11
Wygląda strasznie... "tilkowo"...
SoBcZaK
01.09.2010 03:59
Ja tutaj nie wiedze za bardzo miejsc do wyprzedzania (ale to jest jeszcze zależne od szerokości toru)
Davider
01.09.2010 03:58
W ogólnym zarysie przypomina kontury Wielkiej Brytanii :) Wydaje się interesujący, osobiście podobają mi się tory z podjazdami i zjazdami, ale o jego układzie więcej będzie można powiedzieć kiedy poznamy charakterystykę zakrętów, bo tak z 'makiety' to... jak każdy inny ;)
MairJ23
01.09.2010 03:53
juz widze ze z synem pjade na inauguracje toru :)
renegade
01.09.2010 03:49
@Maraz http://maps.google.co.uk/maps?f=d&source=s_d&saddr=Pearce+Lane,+Austin,+TX,+United+States&daddr=Elroy+Road,+Austin,+TX,+United+States&hl=en&geocode=FX1hzAEdTFIu-imtAScp0bpEhjFQYj0spFLiCw%3BFZYpzAEdJxsu-imVHNdbP7BEhjG1BQ-WBkmB3w&mra=ls&sll=30.149692,-97.642686&sspn=0.010298,0.021136&ie=UTF8&ll=30.141119,-97.628975&spn=0.041195,0.084543&t=h&z=14 Duzy obszar i niewiele widac z Google Street View... Teren jednak wyglada zachecajaco.
MairJ23
01.09.2010 03:11
mi to przypomina z tymi zmianami wysokosci Imola ! - bardzo lubilem ten tor
Yaneiro
01.09.2010 02:55
Fajnie, ale czy skończyły się pomysły, skoro "kopiują" fragmenty innych torów?
Loxley
01.09.2010 02:35
na spa jest bodajże nieco ponad 100m różnicy.
plastic
01.09.2010 02:13
Ktoś orientuje się jakie są dla porównania różnice wysokości na Spa, Algarve i Laguna Seca? Ciężko stwierdzć czy te 40 m to dużo czy mało na takiej pętli ale wydajeje się, że całkiem sporo. Układ toru mi się bardzo podoba, Amerykanie ściagają od Europy to co ta ma najlepsze :D
atb
01.09.2010 01:35
bardzo ciekawy układ i bardzo mi się podoba; generalnie preferuję tory, na których jeździ się "wbrew wskazówkom", więc ten tor na dzień dobry ma u mnie plusa.
dominoziom2007
01.09.2010 01:24
@lolek99: Może nie tyle "Kanał F", co KERS, mając na uwadze różnicę wysokości pomiędzy rozpoczęciem prostej startowej, a jej końcem.
Sir Wolf
01.09.2010 01:21
Ta eska na końcu najdłuższej prostej na pewno nie pomoże w wyprzedzaniu
vivon
01.09.2010 12:51
3-4 miejsce do wyprzedzania to zapowiadal tilke. Tilko że to [nieprawda]. NA torze będzie jedno dobre miejsce do wyprzedzania, za to wygląda że będzie ono naprawdę dobre. na koncu prostej startowej, może się da, ale nie tak lajtowo. w pozostałych to może sie da wyprzedzac ale HRT lub Virgin. Przypominam, że w komentarzach również obowiązuje regulamin, w którym wyraźnie jest napisane, że zwrotów wulgarnych nie tolerujemy /deeze
noofaq
01.09.2010 12:47
kopny żwir dookoła toru i będzie jazda :)
Maraz
01.09.2010 12:46
Wstawiłem nową mapkę toru z uwzględnieniem wysokości.
bukuć
01.09.2010 12:26
Na konfiguracjach się nie znam , nie potrafię ocenić , czy układ toru będzie widowiskowy , czy nie.Dla mnie liczą się długie proste naprzemian z ciasnymi zakrętami , mniej szykan- więcej nawrotów , oraz jak najmniej stref bezpieczeństwa dla kierowców.Układ tego toru przypomina układ Hocke , więc może być ciekawie ;)
Simi
01.09.2010 12:20
Bardzo mi się podoba ten układ toru. Wygląda na to, że wyścigi na tym obiekcie mogą być naprawdę ekscytujące.
lolek99
01.09.2010 11:50
Potrzebny Kanał F będzie:)
paymey852
01.09.2010 11:45
Po prostu idealny, połączenie najlepszych fragmentów z najlepszych torów. W dodatku można jeszcze zrobić z niego 2 inne tory.
WooQash
01.09.2010 11:28
Drugie AbuDhabi.
Spandex
01.09.2010 11:24
@SkC To Twoje Indy, to jest Hockenheim bardziej moim zdaniem. :)
IceMan11
01.09.2010 11:17
Tor fajny, ale narazie widzę 2 pewne miejsca do wyprzedzania. Podczas GP okaże się czy są jeszcze jakieś inne :)
SkC
01.09.2010 11:10
ooo kur..cze faktycznie^^
rajnerGT
01.09.2010 11:02
@SkC Taki mały szczegół - spójrz na strzałkę pokazującą kierunek jazdy XD podałeś układ od końca ;p
SkC
01.09.2010 10:57
Początek to Hockenheim, później zakręt z toru Istambul Park, następnie nawiązanie do środkowego sektora toru Indianapolis, prosta,zakręt z dużym dohamowaniem, i nastepną sekcją to także niemiecki tor,później fragment toru Silverstone a końcówka to może coś na wzór ostatniej partii toru Laguna Seca :p Mam nadzieje że te wzniesienia będą równie emocjonujące jak te na torze Algarve, czy właśnie Laguna Seca.
AleQ
01.09.2010 10:56
Szczerze wygląda to całkiem nieźle . Dużo zakrętów a'la Hockenheim
Maraz
01.09.2010 10:55
Shaitan
01.09.2010 10:52
Na pierwszy rzut oka powiem... Wow...
Master
01.09.2010 10:51
Układ bardzo dobry. Są nawroty i jest gdzie wyprzedzać.
kamarinho1991
01.09.2010 10:48
Mi trochę bardziej przypomina Hockenheim. Mam nadzieję, że największą zaletą tego toru nie będzie długa prosta.
rajnerGT
01.09.2010 10:47
Podoba mi się. Będą jakieś 3, może 4 miejsca do wyprzedzania. fragmenty a'la silverstone i hockenheim spodobają się pewnie kierowcom.
deeze
01.09.2010 10:45
Czy ja dobrze widzę, drugie Spa w kalendarzu? :) Nie powiem, jest nieźle.
renegade
01.09.2010 10:45
Czy wiadomo juz gdzie dokladnie (!) bedzie polozony tor?
Loxley
01.09.2010 10:31
na pierwszy rzut oka całkiem nieźle, przynajmniej jak na nowe tory. jeśli dobrze użyją zmian wysokości, może być bardzo przyzwoicie.