Motion Motive punktuje w dwóch kolejnych rundach ADAC Cruze Cup
W ostatni weekend września odbyły się dwie rundy pucharu ADAC Chevrolet Cruze Cup
27.09.1017:22
1805wyświetlenia
W ostatni weekend września odbyły się dwie rundy pucharu ADAC Chevrolet Cruze Cup. Pierwsza z nich miała miejsce na torze w Gross Dolln niedaleko Berlina, druga rozgrywana była na EuroSpeedway Lausitz. Polski zespół Motion Motive rywalizację w obu rundach zakończył na czwartej pozycji.
Za kierownicą Chevroleta Cruze zasiedli bracia Wojciech i Kuba Giermaziakowie. Runda w Gross Dolln składała się z czterech wyścigów (40 minut każdy), końcowy rezultat był sumą czasów w nich osiągniętych. Po treningu polska załoga znalazła się na szóstym miejscu spośród piętnastu biorących udział w rundzie.
Czołówka osiągnęła bardzo zbliżone czasy:
^pre,start
1. AHRENS RACING - BATC 1:05,059
2. ADAC HT - GTO MOTORSPORT I 1:05,081
3. RACE4FUN.DE - AC Verden 1:05,087
...
6. Motion Motive 1:06,022
^pre,koniec
Kwalifikacje, w których wystartował Kuba Giermaziak przyniosły czwarte miejsce startowe do pierwszego wyścigu. Czasy osiągnięte przez poszczególne zespoły były jeszcze bardziej zbliżone.
Kolejność po kwalifikacjach przedstawiała się następująco:
^pre,start
1. ADAC HT - GTO MOTORSPORT I 1:04,704
2. AHRENS RACING - BATC 1:04,722
3. Team ADAC Weser-Ems 1:04,769
4. Motion Motive 1:04,840
5. RACE4FUN.DE - AC Verden 1:04,983
6. Toxic Racing 1:05,173
^pre,koniec
Do pierwszego wyścigu wystartował również Kuba Giermaziak. Na suchej nawierzchni przy delikatnej mżawce udało mu się zająć trzecie miejsce. Przed nim znaleźli się kierowcy AHRENS RACING - BATC oraz RACE4FUN.DE - AC Verden. Na czwartej pozycji dojechał zespół Motorsport Arena Business Club.
Dwa kolejne wyścigi pojechał Wojciech Giermaziak. W pierwszym z nich warunki na torze były bardzo zbliżone do tych z poprzedniego. Polski kierowca rozpoczął rywalizację z trzeciej pozycji startowej, którą dość długo udało mu się utrzymać. Został jednak wyprzedzony przez kierowcę Motorsport Arena Business Club. Pierwsze dwa miejsca obstawione zostały identycznie jak w pierwszym wyścigu przez AHRENS RACING - BATC oraz RACE4FUN.DE - AC Verden. Za Motion Motive znalazły się MSC Oldenburg oraz Chevrolet Europe.
Trzeci wyścig odbywał się już w ulewnym deszczu, co pozwoliło Polakom na pokazanie pełni możliwości. Wojciech Giermaziak po lotnym starcie z czwartej pozycji sukcesywnie wyprzedzał rywali w warunkach ciągłego aquaplaningu. Udało mu się zbudować ponad 20 sekund przewagi nad kolejnymi zespołami na mecie. Z powodu kraks oraz trudnych warunków kilka razy wywieszona została flaga Code 60 - ograniczenie prędkości na torze do 60 km/h. Cztery zespoły znajdujące się za nim otrzymały kary czasowe (10 sekund doliczone do końcowego rezultatu) za przekroczenie prędkości podczas neutralizacji, ponieważ wykorzystały ograniczenie do nadrobienia dystansu do Polaka.
Kolejność na mecie ukształtowała się następująco: Motion Motive, RACE4FUN.DE - AC Verden, AHRENS RACING - BATC, Maurer Motorsport I, AMC Diepholz e.V. im ADAC.
Do ostatniego wyścigu ósmej rundy w tych samych warunkach pogodowych wystartował Kuba Giermaziak. Niestety na szóstym okrążeniu wypadł z toru i zakopał się w rozmokłym podłożu. Zanim został wyciągnięty przez obsługę techniczną, rywale zdążyli pokonać następne trzy okrążenia. Szalona pogoń za rywalami owocowała osiąganiem czasów lepszych od nich o 4-5 sekund, ale niestety pozwoliła na zajęcie wyłącznie siódmego miejsca - jedno okrążenie za zwycięzcą - Chevrolet Europe. Kolejne pozycje zajęli RACE4FUN.DE - AC Verden, Motorsport Arena Business Club, AMC Diepholz e.V. im ADAC, MSC Oldenburg.
Końcowym rezultatem było zdobycie czwartego miejsca.
Klasyfikacja ósmej rundy była następująca:
^pre,start
1. RACE4FUN.DE - AC Verden 128 okr.
2. AHRENS RACING - BATC 128 okr.
3. MSC Oldenburg 128 okr.
4. Motion Motive 127 okr.
5. Toxic Racing 126 okr.
6. Motorsport Arena Business Club 125 okr.
^pre,koniec
EuroSpeedway Lausitz
Następnego dnia odbywała się kolejna runda, tym razem na torze EuroSpeedway Lausitz.
Wojciech Giermaziak nie miał wcześniej okazji ścigać się na tym obiekcie, więc do zapoznania z torem musiał wystarczyć trening, który dzielił z drugim kierowcą zespołu.
Po treningu klasyfikacja najszybszych okrążeń przedstawiała się następująco:
^pre,start
1. ADAC HT - GTO Motorsport I 2:02,234
2. RACE4FUN.DE - AC Verden 2:03,949
3. MSC Oldenburg 2:03,967
4. AMC Diepholz e.V. im ADAC 2:04,203
5. Motion Motive 2:04,490
6. AHRENS RACING - BATC 2:04,617
^pre,koniec
W kwalifikacjach wystartował Kuba Giermaziak, który zajął siódme miejsce.
Czasy osiągnięte przez zespoły:
^pre,start
1. ADAC HT - GTO Motorsport I 2:02,939
2. AHRENS RACING - BATC 2:05,134
3. AMC Diepholz e.V. im ADAC 2:05,399
4. Team ADAC Weser-Ems 2:05,592
5. MSC Oldenburg 2:05,732
6. RACE4FUN.DE - AC Verden 2:06,079
7. Motion Motive 2:07,389
^pre,koniec
Ten sam kierowca wystartował do wyścigu. Znakomity start pozwolił na przebicie się w okolice czwartego miejsca, jednak zamieszanie w pierwszym zakręcie spowodowało, że spadł na ósmą pozycję. Szybkie nadrabianie strat oraz błędy innych kierowców pozwoliły na przebicie się na pierwszą pozycję na szóstym okrążeniu. Niestety po załapaniu tempa przez rywali, którzy byli zdecydowanie szybsi na prostych, spadł na 3 pozycję. Dobry czas zmiany kierowców oraz dotankowania pozwolił Wojciechowi Giermaziakowi, zmagającemu się z chorobą, na wyjazd na pozycji zdobytej przez swojego brata. Druga godzina wyścigu przyniosła stratę jednej pozycji na rzecz zespołu AHRENS RACING - BATC. Kolejne auto Maurer Motorsport I na piątej pozycji po drugiej godzinie znajdowało się 2 okrążenia za Polakami.
Na kolejnej zmianie za kierownicę wrócił Kuba Giermaziak. Postój połączony z tankowaniem i zmianą kół ponownie przebiegł po myśli zespołu. Podczas trzeciej godziny jazdy nie zmieniła się kolejność w czołówce. Do następnej zmiany jazda przebiegała bez żadnych przygód. Ostatni stint przejechał Wojciech Giermaziak. Końcówka wyścigu nie przyniosła żadnych zmian, co zaowocowało zdobyciem czwartego miejsca.
Wyniki wyścigu:
^pre,start
1. AMC Diepholz e.V. im ADAC 105 okr.
2. RACE4FUN.DE - AC Verden +07,542
3. AHRENS RACING - BATC +36,603
4. Motion Motive +1:53,432
5. ADAC HT - GTO Motorsport I 102 okr.
6. Chevrolet Europe +26,562
^pre,koniec
Klasyfikacja generalna po dziewięciu rundach:
^pre,start
1. AHRENS RACING - BATC 390
2. RACE4FUN.DE - AC Verden 376
3. Motion Motive 347
4. MSC Oldenburg 303
5. ADAC HT - GTO Motorsport I 291
6. Maurer Motorsport I 274
^pre,koniec
Ostatnia - dziesiąta runda odbędzie się dnia 16 października na torze Motorsport Arena w Oschersleben.
Więcej informacji na www.motionmotive.pl oraz www.adac-cruze-cup.com
Źródło: Informacja prasowa Motion Motive