Ostatnie doniesienia ze świata IndyCar

Zmiana systemu przyznawania premi, Servia i Hinchcliffe będą testowali z Newman/Haas...
03.12.1013:28
Bartosz Pyciarz
2303wyświetlenia

Władze serii IndyCar Series poinformowały o zmianie systemu przyznawania premii dla najwyżej sklasyfikowanych kierowców w sezonie. System TEAM został ograniczony do 22. najwyżej sklasyfikowanych bolidów, a nie jak było to wcześniej do 24.

Ograniczenie to ma na celu poprawę jakości stawki IndyCar. System TEAM został wprowadzony w 2008 roku podczas unifikacji serii Champ Car i IndyCar, aby wesprzeć zespoły startujące w pełnym sezonie mistrzostw. Łączna pula premii wynosiła 1,2 miliona dolarów.

Zmiana ta oznacza, że samochody #18 - Dale Coyne Racing, którym cały sezon jeździła Milka Duno i #36 - Conquest Racing, kierowany aż przez 5 kierowców (Bertrand Baguette, Francesco Dracone, Tomas Scheckter, Roger Yasukawa i Sebastian Saavedra) nie będą uwzględniani przy podziale premii przed sezonem 2011. Szef serii Randy Bernard powiedział jednak, że to nie wyklucza ich z udziału przy podziale innych premii. Dodał też, że pomimo tej zmiany spodziewają się na starcie w przyszłym roku około 25-28 samochodów.

Servia i Hinchcliffe będą testowali z Newman/Haas



Podczas zaplanowanych na 13-14 grudnia testów IndyCar na torze Sebring zespół Newman/Haas przetestuje swojego byłego kierowcę Oriola Servię i czołowego zawodnika Indy Lights - Jamesa Hinchcliffe'a. Servia dwukrotnie był zatrudniany przez zespół ówcześnie nazywający się Newman/Haas/Lanigan Racing w serii Champ Car, a także w IndyCar.

Po raz pierwszy miało to miejsce w drugiej połowie 2005 roku, gdy Hiszpan zastąpił kontuzjowanego podczas Indianapolis 500 - Bruno Junqueirę. Podczas tego okresu Oriol odniósł jedyne zwycięstwo za Oceanem, wygrywając wyścig w Montrealu. Później jeszcze po udanym sezonie 2008 w IndyCar z zespołem KV Racing, zastąpił Roberta Doornbosa w N/H/L pod koniec sezonu 2009.

Tymczasem dla 23-letniego Hinchcliffe'a będzie to pierwszy test za kierownicą bolidu IndyCar. W sezonie 2010 Kanadyjczyk zajął drugie miejsce w serii Indy Lights. Zespół określił testy jako przygotowania do sezonu 2011, choć ciągle krążą plotki, że może wycofać się z rywalizacji. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku N/H Racing reprezentował Hideki Mutoh, a w kilku wyścigach wystąpił również Graham Rahal.

AFS kończy współpracę z Andretti Autosport



Szef AFS Racing - Gary Peterson poinformował, że jego zespół zakończył współpracę z Andretti Autosport. Zaznaczył jednak, że wciąż ma nadzieję na samodzielny program w IndyCar w przyszłości. Współpraca zespołu Michaela Andrettiego z AFS dała dwa mistrzostwa w serii Indy Lights. Najpierw po tytuł sięgnął Raphael Matos, a potem uczynił to JR Hildebrand.

W IndyCar Series również parę razy mogliśmy obejrzeć samochód wystawiony przez Andretti/AFS. Jako pierwszy za jego kierownicą zasiadł Franck Montagny podczas wyścigu w Sonomie w 2009 roku, a w zakończonym niedawno sezonie dwukrotnie barwy zespołu reprezentował Adam Carroll.

Źródło: autosport.com