Indy 500: Castroneves najszybszy w ostatnim treningu
Fernando Alonso zakończył zajęcia z piątym wynikiem.
26.05.1718:34
7263wyświetlenia
Helio Castroneves uzyskał najlepszy wynik w trakcie ostatniego treningu przed Indy 500.
Startujący w barwach Penske Castroneves popisał się przejazdem pomiarowego okrążenia ze średnią prędkością 227,377 mil na godzinę. Osiągnięty przez niego rezultat okazał się o około 0,5 mph na godzinę lepszy od tego wypracowanego przez najlepszego z kierowców Andretti - Takumę Sato.
Na trzeciej i czwartej pozycji sklasyfikowani zostali reprezentanci Chip Ganassi Racing-Honda: Tony Kanaan i zdobywca pole position - Scott Dixon. Piąta lokata przypadła Fernando Alonso, za którym uplasowali się Graham Rahal i ubiegłoroczny zwycięzca Indy 500 - Alex Rossi.
Trio Penske: Josef Newgarden, Juan Pablo Montoya i Will Power zajęli odpowiednio miejsca ósme, dziewiąte i jedenaste. Czołową dziesiątkę tabeli zamknęło nazwisko Ryana Hunter-Reaya. Czternasty James Hinchcliffe doświadczył z kolei awarii jednostki napędowej Hondy po przejechaniu 29 okrążeń.
Wyniki finałowego treningu przed Indy 500
Alonso: Nie będę jechał zachowawczym tempem
Alonso przyznaje, że chociaż w Indy 500 nie będzie musiał wykazywać na starcie tak agresywnego podejścia jak w F1, zarządzanie tempem na początku wyścigu nie będzie wcale takie proste.
Nie mam planu na początek wyścigu. W F1 mamy w zwyczaju grać na starcie wszystkimi naszymi kartami, bo po pokonaniu kilku pierwszych zakrętów pozycje są w zasadzie rozdane. Tutaj jest inaczej. Nie mogę powiedzieć, że na starcie będę jechał ostrożnym tempem, bo wtedy każdy by to wykorzystał.
Jeśli będę mógł jechać w komfortowej grupie będę zadowolony. Jeśli spadnę w dół zachowam spokój i na dalszych etapach będę konkurencyjny. Jeśli od początku będę notował mocne czasy, nie będę zwalniał by stracić pozycje. Wyścig da ci pozycję, na jaką zasługujesz. Zobaczymy, co się wydarzy.
Zapytany o to, kiedy po raz ostatni brał udział w wyścigu z tak wieloma niewiadomymi, Hiszpan odparł:
Prawdopodobnie w Formule 3000, gdzie wszyscy dysponowaliśmy mniej więcej takimi samymi bolidami. To było szesnaście, siedemnaście lat temu. W Formule 1 zawsze znasz swoje mocne i słabe strony, wiesz jakie jest najlepsze miejsce do ataku, który moment wyścigu temu służy.
KOMENTARZE