Massa nawołuje do wymiany krawężników w zakręcie nr 9

"Myślę, że w przyszłym roku można lepiej dopasować rodzaj krawężników".
29.10.1114:09
Nataniel Piórkowski
2795wyświetlenia

Felipe Massa uważa, ze organizatorzy Grand Prix Indii powinni dokonać zmian w konfiguracji krawężników w zakręcie nr 9.

Brazylijczyk uszkodził dziś zawieszenie swojego Ferrari, gdy zbyt głęboko najechał na krawężnik, a następnie powoli sunął ku barierom w następnym zakręcie, hamując w pułapce żwirowej.

To bardzo szybki zakręt, gdzie są bardzo niskie tarki, a zaraz za nimi krawężnik o kształcie kiełbasy. Myślę, iż jest tam tak duża prędkość i samochód generuje tak wiele siły docisku, że najechanie na coś takiego może spowodować awarię zawieszenia, czyli dokładnie to, co dziś mi się przytrafiło - powiedział Massa ostrzegając, że w jutrzejszym wyścigu może dojść do podobnych incydentów. Nie najeżdżałem zbyt mocno na krawężnik. Musnąłem go delikatnie, a następnie moje zawieszenie odmówiło posłuszeństwa, więc w wyścigu może to stanowić problem.

Brazylijczyk przyznał, że w tym miejscu lepszy byłby pojedynczy krawężnik, niż obecny - dwupoziomowy. Myślę, że w tak szybkim zakręcie dobrze byłoby zrobić standardowy krawężnik, ale o trochę większej wysokości. Wydaje mi się, iż jest to jedyna rzecz, jaką należy zmienić w przyszłości. Sądzę, że warto o tym podyskutować. Nie możemy nic zmienić do jutra, ale myślę, że w przyszłym roku można lepiej dopasować rodzaj krawężników.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

25
booyakassh
30.10.2011 12:05
Ten obszar to koniecznie do poprawy, ale wyasfaltowanie może za bardzo zachęcać do ścinania, może coś innego, trawa albo "cuś"... A tarka, dziś znowu tylko Massa potwierdził, że tarki są nieodpowiednie hehe :)
Kamikadze2000
30.10.2011 11:29
Obejrzałem kwalifikacje i moim zdaniem tarki powinni poprawic. Także ten obszar, w którym kierowcy wpadali w poślizgi, powinni wyasfaltowac. Pył sprawia niebezpieczeństwo na torze, gdyż oślepia. A jak widac, łatwo tam stracic przyczepnośc.
Poolek
30.10.2011 10:28
Hehe, no i powtórka z rozrywki w trakcie wyścigu :)
sebas
30.10.2011 09:14
Przyp...ł w ten krawężnik aż miło! No ale jak się nie umie inaczej osiągnąć wyniku, to trzeba ciąć ciąć ciąć...:-)))))
christoff.w
30.10.2011 08:03
Odrazu bylo widac ze tarka za wysoka i zgadzam sie z mAssa bo urwal tam niesamowicie i kazdemu to moglo sie przytrafic choc nie wykluczone ze zawieszenie tez mialo jakas mala wade.
booyakassh
30.10.2011 07:28
@sas W tym przypadku to rzeczywiście dosyć niefortunnie krawężnik wpłynął na "cutteryzm", no i drugi kierowca nie zostawił mu w ogóle miejsca. Nie mam zdania czy powinni to zmieniać czy nie. Wiem tylko tyle co widziałem, a widziałem jak Massa kilkakrotnie ciął głęboko tarki, przednie prawe koło uderzało dosyć mocno w "kiełbasę". W końcu przyciął o jeden raz za dużo i materiał nie wytrzymał - tak mi się wydaje. Ps ciekawa kompilacja.
sas
29.10.2011 11:46
jak ktoś ma wątpliwości czy powinno się zmodyfikować ten krawężnik to proszę obejrzeć na 1min.18 sek. tegoż filmiku http://www.youtube.com/watch?v=ZF_ij_UZjJ4&feature=fvwrel
modlicha
29.10.2011 07:38
@andy Jeśli skrzydło przejdzie takie same testy jak skrzydło RBR to jest OK. W czym problem? Trzeba przyznać że Ferka odrobiła lekcje na 6.
Aeromis
29.10.2011 07:31
@THC-303 Tor w Indiach nie jest torem ulicznym, wyjeżdżanie poza tor powinno mieć konsekwencje, ale zdecydowanie nie w postaci rozwalenia bolidu.
narturo
29.10.2011 07:19
@THC-303 [quote="THC-303"][/quote] Dokładnie. Rozbawiłeś mnie strasznie;) Z definicji chyba ścigają się "po torze" a nie "po za". Kiedyś nawet Felippe lubiłem ale teraz coraz częściej mnie irytuje tym swoim "płakaniem".
THC-303
29.10.2011 06:53
Skoro ma racje to niech jeszcze złoży wniosek o usunięciu barier z Monako.
Aeromis
29.10.2011 06:20
Myślę, że Massa ma racje, bo choć nie powinien ścinać tak zakrętu, to jednak w wyścigu taka sytuacja może się okazać nie do uniknięcia, to F1 a nie crash test. @sneer a Ty zawracać głowę? :)
sneer
29.10.2011 05:50
Czy on nie przestanie narzekać?
General
29.10.2011 04:45
Krawężnik spełnił swoją rolę w walce z cutteryzmem. Za rok nie powinni nic zmieniać.
DJ Malina
29.10.2011 03:55
[quote]Nie najeżdżałem zbyt mocno na krawężnik.[/quote] Ponad połową bolidu był na tarce, więc niech nie zwala winy na krawężnik :D http://www.youtube.com/watch?v=s8u6KYALNwc http://img511.imageshack.us/img511/5777/massai.png
Nirnroot
29.10.2011 02:22
Nie zajmie. W końcówce sezonu postawili sobie za cel wychowanie Lewisa, o reszcie trochę zapominają :P
andy
29.10.2011 01:49
Ciekawe kiedy FIA zajmie się legalnością przedniego skrzydła ferrari, które jest na wyraz sztywne i nie odkształca się nic a nic. Tylko skąd te iskry?
rajnerGT
29.10.2011 01:28
Panie Felippe, te krawężniki są po to, żeby nie ciąć zakrętu więc sam powinieneś wiedzieć czym może się skończyć takie ścinanie. To nie rajdy.
Huckleberry
29.10.2011 01:27
Hmm, zawsze myślalem, że krawężniki są właśnie po to żeby nie ciąć zakrętów ;)
maroo
29.10.2011 01:16
Massa ma udział w tym co się stało - ciął krawężnik za bardzo. Z drugiej strony nie powinno to skończyć się w ten sposób. Zatem - Massa zapłacił za cięcie ale krawężniki poprawy wymagają.
SoBcZaK
29.10.2011 01:07
Dla mnie to jest troche śmieszne, że Herman zaprojektował już tyle torów i jego kolejny ma tak poważne uchybienia jakby był projektowany przez nowicjusza...
ASAD
29.10.2011 12:52
Massa najechał na krawężnik w zakręcie 8 a nie 9
THC-303
29.10.2011 12:27
Nie każdy. Massa ciął ten zakręt najwięcej razy, w końcu zawieszenie nie wytrzymało.
Kamikadze2000
29.10.2011 12:19
@adnowseb - ale ma rację! Równie dobrze każdy tak mógł skończyc. Ale to debiutancki tor - jeszcze wiele rzeczy może zostac poprawionych. ;]
adnowseb
29.10.2011 12:15
A to dobre, swoją winę (błąd) zrzucić na krawężniki :)