Toyota zaprezentowała poprawioną TS040 Hybrid

Tymczasem Kobayashi został kierowcą rezerwowym ekipy
27.03.1500:00
Paweł Zając
3261wyświetlenia

Toyota zaprezentowała dziś poprawioną wersję TS040 Hybrid, która ma pozwolić ekipie na obronę tytułu w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.

Japończycy zdecydowali się pozostać w klasie sześciu megadżuli odzyskiwanej energii, choć rozważali możliwość zwiększenia mocy hybrydy.

Ostatecznie jednak zapadła decyzja o pozostaniu przy wcześniejszej wersji systemu i jego dalszej optymalizacji, co zdaniem Toyoty przyniesie lepsze skutki. Pozostałe elementy samochodu zostały natomiast mocno zmodyfikowane, choć jest to bardziej ewolucja, niż rewolucja, względem zeszłorocznej maszyny. To poprawki i dalszy rozwój w praktycznie każdym aspekcie - powiedział Pascal Vasselon,dyrektor techniczny TMG. Auto wygląda podobnie do poprzednich, jednak przeprojektowaliśmy jakieś 80% części.

Główne zmiany objęły aerodynamikę oraz zupełnie nowy przód, w który wlicza się nowa struktura zderzeniowa. Japończycy zmienili także zawieszenie, które ma pomóc w odpowiednim obchodzeniu się z oponami oraz zredukować masę.

Warto również dodać, że podczas prezentacji nowego prototypu Toyota zdradziła personalia swojego tegorocznego kierowcy testowego, którym został Kamui Kobayashi. Były kierowca Saubera, Caterhama i właśnie Toyoty, będzie łączył obowiązki testera w LMP1 wraz ze startami w Super Formula. Wspaniale jest wrócić do Toyoty i jestem wdzięczny za szansę. Znam wiele osób jeszcze z czasów Formuły 1, więc czuje się jakbym wracał do domu - stwierdził Kobayashi.

^galeria,701

KOMENTARZE

4
SirKamil
27.03.2015 04:04
Rasowa maszynka. Trzeba obiektywnie przyznać, że Nissan wygląda przy trzech konkurentach jak szuflada.
rolnik sam w dolinie
27.03.2015 11:21
Z ciekawszych informacji o Toyocie trzeba dodać, że: -zostają w WEC minimum do końca sezonu 2017, -pracują już nad innym rozwiązaniem hybrydy w celu przejścia na 8MJ, -od wyścigu na Silverstone zmienia się szef zespołu, z funkcji ustępuje Yoshiaki Kinosh-ita (musiałem rozbić nazwisko bo cenzurowało.... to taki charakterystyczny Japończyk w okularach), a nowym zostanie Toshio Sato - w czasach startów Toyoty w F1 pracował w dziale silnikowym. W przeciwieństwie do F1 w trakcie testów działa LT - http://live.fiawec.com - Zeszłoroczny najlepszy czas dla LMP1H to 1:41:2, a Rebellion robił 1:44:8 (to tak dla porównania Kollesa i najszybszych LMP2).
Gzehoo92
27.03.2015 11:12
Mimo że mam taki wewnętrzny sentyment do Porsche (z powodu Need For Speeda) to jednak kibicuję w WEC Toyocie. Poza tym... fajna kolorystyka pojazdu.
enstone
27.03.2015 10:50
TS040 był najszybszym prototypem w poprzednim sezonie więc zamiany głównie kosmetyczne, ale cały czas pozostaje przy swoim, że dopóki nie wystawią trzeciego prototypu w Le Mans to prawdopodobieństwo ich wygranej znacznie spada.