Zonta ustanowił nowy rekord toru Laguna Seca

Pokazy Toyoty uświetniają 33. edycję wyścigów historycznych bolidów w Monterey (USA)
19.08.0612:30
Marek Roczniak
1228wyświetlenia

Podczas tego weekendu na słynnym amerykańskim torze Laguna Seca odbywa się 33. edycja wyścigów historycznych samochodów sportowych - Rolex Monterey Historic Automobile Races. Imprezie tej towarzyszą pokazowe przejazdy aktualnego bolidu Formuły 1 zespołu Panasonic Toyota Racing, a uczestniczy w nich kierowca testowy japońskiej stajni, Ricardo Zonta.

Wczoraj Brazylijczyk po przejechaniu jednego okrążenia zapoznawczego na składającym się z 11 zakrętów torze Mazda Raceway Laguna Seca, którego długość wynosi niewiele ponad trzy i pół kilometra, zaliczył serię trzech pomiarowych okrążeń. Już na drugim kółku ustanowił nowy rekord toru, wykręcając czas 1:07.587. Autorem poprzedniego rekordu ustanowionego w 2000 roku za kierownicą bolidu CART (1:07.722) był pochodzący także z Brazylii Helio Castroneves.

"Ekipa dokonała kilku poprawek po naszych wczorajszych okrążeniach testowych, które umożliwiły mi dzisiaj bardziej płynną jazdę i miałem wrażenie, że samochód może pojechać znacznie szybciej niż w czwartek." - powiedział Zonta po wcześniejszym zakończeniu wczorajszych jazd pokazowych ze względu na problemy z elektryką.

"Najpierw korzystaliśmy z używanych opon, a na drugi przejazd zamierzaliśmy założyć nowe opony, ale nie udało nam się go zaliczyć". Dzisiaj zespół także planuje zaliczyć dwa przejazdy - pierwszy o godzinie 12:45 czasu lokalnego, a drugi o godzinie 15:40. Podobnie będzie w niedzielę - pierwszy przejazd odbędzie się o godzinie 12:35, a drugi o godzinie 15:25.

Zonta po raz ostatni jeździł po torze Laguna Seca w 1998 roku, kiedy to startował w mistrzostwach FIA GT za kierownicą Mercedesa CLK-GTR. Brazylijczyk wraz Klausem Ludwigiem zdobył tego roku mistrzostwo, pokonując parę Mark Webber/Bernd Schneider o osiem punktów w łącznej klasyfikacji.

Tor Laguna Seca został wybudowany w 1957 roku i od tego czasu jest zarządzany przez Sports Car Racing Association of the Monterey Peninsula (SCRAMP). Jego wizytówką jest charakteryzująca się niezwykle dużą zmianą wysokości sekwencja zakrętów 8 i 8A, nosząca stosowna nazwę Corkscrew (korkociąg). Na przestrzeni lat ścigały się tutaj takie sławy jak Mario Andretti, Wayne Rainey, Kenny Roberts, Eddie Lawson, Michael Andretti, Dan Gurney, Parnelli Jones, Stirling Moss i Jackie Stewart.

Źródło: Laguna-Seca.com

KOMENTARZE

10
Maraz
21.08.2006 08:32
Jakby się kto pytał: w niedzielę Ricardo wykręcił już 1:06.309, czyli poprawił czas z piątku o ponad sekundę :)
AMD
20.08.2006 02:59
lol ale bolid F1 jest cieńki nie dość że jest z 2006 roku i ledwo co bije rekord open weela z hameryki z 2000 roku
Maraz
19.08.2006 04:14
I to na używanych oponach :) Ciekawe ile dzisiaj wykręci na nowych...
Falarek
19.08.2006 03:11
I to pokazuje przepaść pomiedzy Formułą1 a amerykanskimi open wheel na torach drogowych. Kilka kółek samochodu ze środka stawki z przeciętnym kierowcą i rekord toru złamany.
jaguar666
19.08.2006 03:08
Omijanie zakazu to swoją drogą, ale nazwisko Brazylijczyka zobowiązuje do szybkiej jazdy :)
Phaedra
19.08.2006 01:30
Leon a gdzie maja sprawdzic wytrzymalosc zawieszenia, tylko patrzec jak przyjada do Wawy :) Kilku rajdowcow z uznaniem wypowiadalo sie o tym torze przeszkod. Podobno unikat w skali europejskiej.
Leon
19.08.2006 12:17
Szczególnie np. w Helsinkach ; po bruku i szynach tramwajowych .
Adriannn
19.08.2006 11:41
LEKAMAN--> Wczas się skapłeś.Teraz dlatego jest tyle tych pokazów.
lakeman
19.08.2006 11:10
Hm, tak się zastanawiam czy'takie 'pokazowe przejazdy' to nie jest przemycanie takich 'mini-testów' :)
Arczyn
19.08.2006 10:57
A w 1999 na korkociagu Gonzalo Rodriguez wyleciał poza bandy i zakończył swój ziemski żywot :( Jakoś nie mam przekonania do tego toru :/