Aston Martin zatrudnił kolejnego inżyniera z przeszłością w Formule 1
Do Luki Marmoriniego dołączył Joerg Ross, były szef mechaników odpowiedzialnych za silniki Ferrari
01.12.1710:33
2221wyświetlenia
Embed from Getty Images
Aston Martin zatrudnił kolejnego inżyniera z przeszłością w Formule 1, rozpoczynając pracę nad konceptem silnika na sezon 2021.
Brytyjski producent samochodów poważnie rozważa wejście do Formuły 1 w roli dostawcy układów napędowych. Aktualnie Aston Martin współpracuje z Red Bull Racing jako jego sponsor tytularny i niewykluczone, że w przyszłości współpraca ta będzie mogła zostać poszerzona o dostawy silników.
Kilka tygodni temu potwierdzono, że Aston Martin zatrudnił w roli konsultanta byłego szefa działu silników Ferrari - Lukę Marmoriniego. Teraz z kolei poinformowano, że Włoch otrzymał pełen angaż i będzie koordynował działania związane z konceptem silnika na sezon 2021.
Starania Marmoriniego będzie wspierał Joerg Ross, który w latach 2004-2007 był szefem mechaników Ferrari odpowiedzialnych za obsługę układów napędowych. Ross dołączył do Astona w sierpniu tego roku, lecz początkowo zajmował się samochodami drogowymi.
Palmer przyznał również, że jest zaskoczony negatywnymi opiniami Mercedesa, Ferrari oraz Renault na temat propozycji zmian w jednostkach od sezonu 2021.
Aston Martin zatrudnił kolejnego inżyniera z przeszłością w Formule 1, rozpoczynając pracę nad konceptem silnika na sezon 2021.
Brytyjski producent samochodów poważnie rozważa wejście do Formuły 1 w roli dostawcy układów napędowych. Aktualnie Aston Martin współpracuje z Red Bull Racing jako jego sponsor tytularny i niewykluczone, że w przyszłości współpraca ta będzie mogła zostać poszerzona o dostawy silników.
Kilka tygodni temu potwierdzono, że Aston Martin zatrudnił w roli konsultanta byłego szefa działu silników Ferrari - Lukę Marmoriniego. Teraz z kolei poinformowano, że Włoch otrzymał pełen angaż i będzie koordynował działania związane z konceptem silnika na sezon 2021.
Starania Marmoriniego będzie wspierał Joerg Ross, który w latach 2004-2007 był szefem mechaników Ferrari odpowiedzialnych za obsługę układów napędowych. Ross dołączył do Astona w sierpniu tego roku, lecz początkowo zajmował się samochodami drogowymi.
Zatrudniłem Lukę [Marmoriniego] na pełny etat, by pomógł nam w rozwoju konceptu silnika- powiedział Andy Palmer, dyrektor zarządzający Aston Martina.
Mamy również Joerga Rossa, który pracuje przy naszym silniku, a także jest byłym członkiem zespołu F1 Ferrari. On także będzie pracował przy naszym projekcie F1. Mamy więc dwie osoby, które zaczynają myśleć o naszym koncepcie. Luca rozpoczął swoje rozważania w ubiegłym tygodniu, więc są to dopiero pierwsze dni. Jest to jednak świetny facet, którego mamy u siebie i analizuje on, z kim powinien pracować i kto dla nas powinien pracować, co pozwoli nam zaoszczędzić nieco czasu.
Palmer przyznał również, że jest zaskoczony negatywnymi opiniami Mercedesa, Ferrari oraz Renault na temat propozycji zmian w jednostkach od sezonu 2021.
Jestem zaskoczony, że w tej chwili wyrażają się tak głośno, ponieważ na dotychczasowych spotkaniach wszystko było całkiem dobrze sygnalizowane. Nie wiem czy są zaskoczeni, ale nie uważam, by to była jakaś wielka niespodzianka. Mimo to każdy w pokoju zgodził się z tym, że sport jest zepsuty, a my musimy przywrócić rozrywkę. Ona z kolei opiera się o rywalizację kierowców, a nie o odzyskiwanie energii cieplnej.