Szafnauer bagatelizuje termin dostawy wlotów chłodzenia hamulców
Zespół przekonuje, że miały one służyć jako części zapasowe na zimowe testy.
11.08.2010:06
1220wyświetlenia
Embed from Getty Images
Racing Point otrzymało w styczniu od Mercedesa wloty chłodzenia hamulców zastosowane w bolidzie W10, jako części zamienne na okres zimowych testów - przekonuje Otmar Szafnauer.
W piątek na zespół została nałożona kara odjęcia 15 punktów z klasyfikacji konstruktorów oraz grzywna w wysokości 400 tysięcy euro. Racing Point otrzymało wloty chłodzenia hamulców od Mercedesa, gdy te nie znajdowały się jeszcze na liście FIA.
Zmiana przepisów wymusiła na wszystkich ekipach samodzielne projektowanie tego elementu bolidu. RP oparło jednak swój proces projektowy na materiałach przekazanych przez Mercedesa, dopuszczając się tym samym naruszenia regulaminu sportowego.
W komunikacie sędziów można było przeczytać, iż 6 stycznia 2020 roku Racing Point przyjęło dostawę zestawu wlotów chłodzenia hamulców od Mercedesa. Sześć dni wcześniej stały się one częściami z listy.
Oficjele FIA uznali, że nie można traktować tego jako znaczącego złamania przepisów, gdyż zespół otrzymał części, które mógł legalnie stosować w sezonie 2019, przenosząc je także do projektu na sezon 2020. Problemem było jednak to, iż Racing Point korzystało rok wcześniej wyłącznie z przednich wlotów Mercedesa.
Informacja ta wzbudziła obawy konkurencyjnych zespołów, które podejrzewają, iż Racing Point i Mercedes dokonały transferu części z listy. Kwestia ta zostanie najprawdopodobniej poruszona podczas postępowania apelacyjnego.
Szef Racing Point - Otmar Szafnauer, podkreśla jednak:
Przepisy sportowe mówią jednak o tym, iż regulamin sportowy wcale nie wchodzi w życie na 24 godziny przed pierwszym treningiem. W orzeczeniu zespół sędziów sportowych stwierdza bowiem:
Sędziowie zauważali jednak, iż
Racing Point otrzymało w styczniu od Mercedesa wloty chłodzenia hamulców zastosowane w bolidzie W10, jako części zamienne na okres zimowych testów - przekonuje Otmar Szafnauer.
W piątek na zespół została nałożona kara odjęcia 15 punktów z klasyfikacji konstruktorów oraz grzywna w wysokości 400 tysięcy euro. Racing Point otrzymało wloty chłodzenia hamulców od Mercedesa, gdy te nie znajdowały się jeszcze na liście FIA.
Zmiana przepisów wymusiła na wszystkich ekipach samodzielne projektowanie tego elementu bolidu. RP oparło jednak swój proces projektowy na materiałach przekazanych przez Mercedesa, dopuszczając się tym samym naruszenia regulaminu sportowego.
W komunikacie sędziów można było przeczytać, iż 6 stycznia 2020 roku Racing Point przyjęło dostawę zestawu wlotów chłodzenia hamulców od Mercedesa. Sześć dni wcześniej stały się one częściami z listy.
Oficjele FIA uznali, że nie można traktować tego jako znaczącego złamania przepisów, gdyż zespół otrzymał części, które mógł legalnie stosować w sezonie 2019, przenosząc je także do projektu na sezon 2020. Problemem było jednak to, iż Racing Point korzystało rok wcześniej wyłącznie z przednich wlotów Mercedesa.
Informacja ta wzbudziła obawy konkurencyjnych zespołów, które podejrzewają, iż Racing Point i Mercedes dokonały transferu części z listy. Kwestia ta zostanie najprawdopodobniej poruszona podczas postępowania apelacyjnego.
Szef Racing Point - Otmar Szafnauer, podkreśla jednak:
Jeśli przeczytacie przepisy sportowe, to nowe przepisy sportowe nie mają zastosowania aż do 24 godzin przed pierwszą sesją treningową mistrzostw świata. Otrzymaliśmy te części od Mercedesa, ponieważ nie byliśmy pewni, czy nasze zdążą zostać zaprojektowane i wyprodukowane na okres zimowych testów w lutym.
Otrzymaliśmy te elementy jako części zapasowe na zimowe testy. Jak już teraz wiemy w ogóle nie były nam one potrzebne, bo nasze wloty udało się wyprodukować na czas.
Przepisy sportowe mówią jednak o tym, iż regulamin sportowy wcale nie wchodzi w życie na 24 godziny przed pierwszym treningiem. W orzeczeniu zespół sędziów sportowych stwierdza bowiem:
Data wejścia w życie regulaminu sportowego na sezon 2020 to 1 stycznia 2020 roku, chociaż częściowo jego zapisy mogą być stosowane przed tą datą w celu zagwarantowania pełnej zgodności z przepisami.
Sędziowie zauważali jednak, iż
niedawna zmiana statusu wlotów chłodzenia hamulców na części z listy pozwala uznać, że krytyka lub karanie nie jest odpowiednie w tym punkcie.