Marko: Nigdy nie powiedzieliśmy, że silnik Mercedesa jest nielegalny
Konsultant Red Bulla przyznał, że zespół pracuje "dzień i noc" by poznać sekret producenta.
14.10.2109:59
1441wyświetlenia
Embed from Getty Images
Helmut Marko zaprzeczył, by Red Bull kiedykolwiek kwestionował legalność układu napędowego Mercedesa.
Stajnia z Milton Keynes zwraca uwagę na nagły wzrost osiągów niemieckiego producenta od Grand Prix Wielkiej Brytanii. Czterokrotni mistrzowie skierowali nawet do FIA zapytanie w sprawie intercoolera, który rzekomo przyczynia się do wzrostu mocy na niskim zakresie obrotów.
W ostatnich dniach Christian Horner z Red Bulla publicznie zastanawiał się, w jaki sposób Mercedes odrobił tak duże straty. Mimo to Helmut Marko zaprzeczył, by jego zespół kiedykolwiek kwestionował uczciwość producenta ze Stuttgartu.
Marko zapytany, czy Red Bull planuje wymianę podwozia Verstappena przed rundą w Austin, odpowiedział:
Helmut Marko zaprzeczył, by Red Bull kiedykolwiek kwestionował legalność układu napędowego Mercedesa.
Stajnia z Milton Keynes zwraca uwagę na nagły wzrost osiągów niemieckiego producenta od Grand Prix Wielkiej Brytanii. Czterokrotni mistrzowie skierowali nawet do FIA zapytanie w sprawie intercoolera, który rzekomo przyczynia się do wzrostu mocy na niskim zakresie obrotów.
W ostatnich dniach Christian Horner z Red Bulla publicznie zastanawiał się, w jaki sposób Mercedes odrobił tak duże straty. Mimo to Helmut Marko zaprzeczył, by jego zespół kiedykolwiek kwestionował uczciwość producenta ze Stuttgartu.
Nie wydaje mi się, by działania Mercedesa w jakikolwiek sposób były nielegalne- powiedział 78-latek.
Mimo to od wyścigu na Silverstone dzieje się coś dziwnego. Musimy zrozumieć dlaczego stali się tak szybcy. To kwestia silnika czy czegoś innego? Musimy pracować dzień i noc, by poznać ich sekrety i odpowiedzieć na nie. Wszystko jest w naszych rękach. Jeżeli utrzymają poziom osiągów z Istanbul Park, wówczas mamy problem. Z pozostałych sześciu obiektów tylko Meksyk oraz Brazylia nas faworyzują. Reszta powinna być pod dyktando Mercedesa.
Marko zapytany, czy Red Bull planuje wymianę podwozia Verstappena przed rundą w Austin, odpowiedział:
Max regularnie narzeka na podsterowność, z którą nie potrafimy sobie poradzić. Będziemy jednak kontynuowali walkę. Pozytywne jest to, że Max zarządza sytuacją. Pozostaje bardzo spokojny i wskazuje jedynie wady, które dla wszystkich są oczywiste.