Zaprezentowano przyszłoroczne kalendarze Formuły 2 i Formuły 3
Po raz pierwszy serie juniorskie będą towarzyszyć Formule 1 w Australii.
01.11.2218:53
1705wyświetlenia
Embed from Getty Images
FIA opublikowała kalendarze Formuły 2 i Formuły 3 na sezon 2023.
Obie serie rozpoczną swoje zmagania w tym samym momencie co F1, a więc podczas marcowego weekendu wyścigowego w Bahrajnie. Kalendarz F2 będzie liczył 14 rund, natomiast harmonogram F3 wzbogaci się o jeden weekend wyścigowy względem tegorocznego i będzie się składał z 10 rund.
Po raz pierwszy Formuła 2 i Formuła 3 zawitają również do Australii. Dodatkowo F3 zadebiutuje w przyszłym roku w Monako, a jej kierowcy po raz pierwszy będą się ścigać na trzech kontynentach. Zachowany zostanie dotychczasowy format weekendu składający się z sobotniego wyścigu sprinterskiego oraz wyścigu głównego, który odbywać się będzie w niedzielę.
Kierowcy F2 i F3 będą wspólnie towarzyszyć F1 aż na dziesięciu torach - w Bahrajnie, Melbourne, Imoli, Monako, Barcelonie, Red Bull Ringu, Silverstone, Hungaroringu, Spa oraz Monzy. Włoski obiekt po raz kolejny będzie również areną, na której odbędzie się finał zmagań Formuły 3.
W porównaniu z ubiegłym sezonem z obu harmonogramów wypadło Paul Ricard, podczas gdy Monako zastąpiło w kalendarzu F3 holenderski Zandvoort.
Kierowcy F2 ścigać się będą ponadto w Dżuddzie, Baku, Zandvoort oraz Abu Zabi. Runda w stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich tradycyjnie będzie kończyć sezon i - po raz kolejny - od przedostatniej rundy na Monzy będą ją dzieliły blisko trzy miesiące przerwy.
Prezydent FIA, Mohammed bin Sulayem dodał:
FIA opublikowała kalendarze Formuły 2 i Formuły 3 na sezon 2023.
Obie serie rozpoczną swoje zmagania w tym samym momencie co F1, a więc podczas marcowego weekendu wyścigowego w Bahrajnie. Kalendarz F2 będzie liczył 14 rund, natomiast harmonogram F3 wzbogaci się o jeden weekend wyścigowy względem tegorocznego i będzie się składał z 10 rund.
Po raz pierwszy Formuła 2 i Formuła 3 zawitają również do Australii. Dodatkowo F3 zadebiutuje w przyszłym roku w Monako, a jej kierowcy po raz pierwszy będą się ścigać na trzech kontynentach. Zachowany zostanie dotychczasowy format weekendu składający się z sobotniego wyścigu sprinterskiego oraz wyścigu głównego, który odbywać się będzie w niedzielę.
Kierowcy F2 i F3 będą wspólnie towarzyszyć F1 aż na dziesięciu torach - w Bahrajnie, Melbourne, Imoli, Monako, Barcelonie, Red Bull Ringu, Silverstone, Hungaroringu, Spa oraz Monzy. Włoski obiekt po raz kolejny będzie również areną, na której odbędzie się finał zmagań Formuły 3.
W porównaniu z ubiegłym sezonem z obu harmonogramów wypadło Paul Ricard, podczas gdy Monako zastąpiło w kalendarzu F3 holenderski Zandvoort.
Kierowcy F2 ścigać się będą ponadto w Dżuddzie, Baku, Zandvoort oraz Abu Zabi. Runda w stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich tradycyjnie będzie kończyć sezon i - po raz kolejny - od przedostatniej rundy na Monzy będą ją dzieliły blisko trzy miesiące przerwy.
Kalendarz Formuły 2 na sezon 2023 będzie liczył 14 rund, tyle samo co obecny- potwierdził szef F2 i F3, Bruno Michel.
W roku 2022 cieszyliśmy się większą ilością akcji niż kiedykolwiek dzięki 28 wyścigom i chcieliśmy to utrzymać także w kolejnym sezonie.
Dobrą rzeczą jest to, że jest mnóstwo obiektów, które chciałyby włączyć F2 do swojego programu, ale musimy mieć na uwadze koszty rosnące wraz ze zwiększaniem liczby wyścigów. Zdecydowaliśmy o zachowaniu liczby czternastu rund na rok 2023 i będziemy nadal pomagać zespołom w tym, aby ich budżety utrzymały się na odpowiednim poziomie.
Tak jak ogłaszaliśmy już wcześniej, dodaliśmy Melbourne do kalendarza. To fantastyczny tor dla naszych kierowców i zespołów, ale również dla każdego oglądającego i cieszącego się Formułą 2. Ciekawie będzie oglądać nasze samochody walczące na tych ulicach.
Prezydent FIA, Mohammed bin Sulayem dodał:
Cieszę się, że FIA Formula 2 i FIA Formula 3, jako ostatnie dwa kroki na ścieżce juniorów w wyścigach bolidów jednomiejscowych, nadal ścigać się będą u boku Mistrzostw Świata Formuły 1. Nie ma lepszego przygotowania niż rywalizacja na torach Grand Prix o najwyższym standardzie i nie mogę się doczekać, aż ujrzę następną generację kierowców mierzącą się z nowym wyzwaniem, jakim będzie dodanie w przyszłym roku rundy w Australii.
Kalendarz F2 na sezon 2023 | |||
Data | Runda | Flaga | Tor |
---|---|---|---|
04.03 | Bahrajn | Sakhir | |
18.03 | Arabia Saudyjska | Dżudda | |
01.04 | Australia | Albert Park | |
29.04 | Azerbejdżan | Baku | |
20.05 | Emilia-Romania | Imola | |
27.05 | Monako | Monte Carlo | |
03.06 | Hiszpania | Catalunya | |
01.07 | Austria | Red Bull Ring | |
08.07 | Wielka Brytania | Silverstone | |
22.07 | Węgry | Hungaroring | |
29.07 | Belgia | Spa-Francorchamps | |
26.08 | Holandia | Zandvoort | |
02.09 | Włochy | Monza | |
25.11 | Abu Zabi | Yas Marina |
Kalendarz F3 na sezon 2023 | |||
Data | Runda | Flaga | Tor |
---|---|---|---|
04.03 | Bahrajn | Sakhir | |
01.04 | Australia | Albert Park | |
20.05 | Emilia-Romania | Imola | |
27.05 | Monako | Monte Carlo | |
03.06 | Hiszpania | Catalunya | |
01.07 | Austria | Red Bull Ring | |
08.07 | Wielka Brytania | Silverstone | |
22.07 | Węgry | Hungaroring | |
29.07 | Belgia | Spa-Francorchamps | |
02.09 | Włochy | Monza |