Norris najszybszy na zakończenie dnia w Austrii
Kierowca McLarena zaliczył bardzo produktywny drugi trening
27.06.2518:05
770wyświetlenia
Embed from Getty Images
Absencja w pierwszym treningu nie przeszkodziła Lando Norrisowi w uzyskaniu najlepszego czasu drugiego treningu. Brytyjczyk okazał się szybszy od Piastriego i Verstappena.
Na starcie drugiego treningu na Red Bull Ringu, to kierowcy McLarena jako pierwsi zaczęli nadawać tempo. Oscar Piastri kontynuował pracę rozpoczętą podczas pierwszej sesji, podczas gdy Lando Norris oficjalnie rozpoczął swój weekend. Obaj kierowcy notowali konkurencyjne czasy na średnich oponach.
Wczesne przejazdy miały charakter rozpoznawczy. Antonelli był pierwszym, który zszedł poniżej czasu 1:06, zanim Piastri i Russell pokazali mocne tempo - mimo że ten drugi narzekał na zmienny wiatr w rejonie czwartego zakrętu. Norris jeszcze przed połową sesji zszedł do 1:05,437, a po chwili poprawił się do 1:05,538, prowadząc komfortowo na pośrednich oponach.
Max Verstappen pojawił się na torze dopiero po 12 minutach, ale od razu zameldował się w czołówce, tracąc jedynie 0,116 sekundy do Norrisa na miękkich oponach. Ferrari nie miało jednak dobrego początku - Leclerc dwukrotnie miał problemy z tyłem bolidu, a Hamilton zgłaszał brak tempa.
W połowie sesji rozpoczęły się przejazdy kwalifikacyjne na miękkiej mieszance C5. George Russell na zużytych oponach wskoczył na szczyt tabeli z czasem 1:05,229, ale szybko został pokonany - najpierw przez Piastriego (1:04,737), a chwilę później przez Norrisa, który zanotował 1:04,580 z kompletem najlepszych sektorów.
Stroll uplasował się tymczasem na trzeciej pozycji, tracąc 0,442 sekundy do lidera. Tsunoda i Verstappen byli tuż za nim, ale nie wyglądali na całkowicie zadowolonych z prowadzenia bolidu - Japończyk zahaczył nawet o żwir w szóstym zakręcie. Podobnie jak Tsunoda, drobną przygodę w "szóstce" zaliczył Bearman, podczas gdy Hulkenberg wypadł z toru w pierwszym zakręcie.
Na 20 minut przed końcem większość zespołów rozpoczęła symulacje dłuższych przejazdów. Hadjarpo problemach z podłogą wrócił na tor na twardej mieszance, podobnie jak Mercedesy, które kontynuowały program testowy na pośrednich oponach.
Na niespełna dziesięć minut przed końcem sesji Antonelli zaliczył niegroźny uślizg w pierwszym zakręcie - kierowca Mercedesa najwyraźniej próbował w tym czasie zmienić ustawienia na kierownicy. Chwilę wcześniej FIA poinformowała, że Lewis Hamilton będzie wezwany do sędziów po zakończeniu treningu, w związku z możliwym blokowaniem Włocha na dojeździe do czwartego zakrętu.
Pomimo absencji w pierwszym treningu, Lando Norris nie oddał najszybszego czasu do końca sesji. Za Brytyjczykiem sesję zakończył Piastri i Verstappen, który pod koniec sesji narzekał na przyczepność przedniej osi. Największym zaskoczeniem sesji wydawała się czwarta lokata Lance'a Strolla.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 2,9 km/h
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho
Absencja w pierwszym treningu nie przeszkodziła Lando Norrisowi w uzyskaniu najlepszego czasu drugiego treningu. Brytyjczyk okazał się szybszy od Piastriego i Verstappena.
Na starcie drugiego treningu na Red Bull Ringu, to kierowcy McLarena jako pierwsi zaczęli nadawać tempo. Oscar Piastri kontynuował pracę rozpoczętą podczas pierwszej sesji, podczas gdy Lando Norris oficjalnie rozpoczął swój weekend. Obaj kierowcy notowali konkurencyjne czasy na średnich oponach.
Wczesne przejazdy miały charakter rozpoznawczy. Antonelli był pierwszym, który zszedł poniżej czasu 1:06, zanim Piastri i Russell pokazali mocne tempo - mimo że ten drugi narzekał na zmienny wiatr w rejonie czwartego zakrętu. Norris jeszcze przed połową sesji zszedł do 1:05,437, a po chwili poprawił się do 1:05,538, prowadząc komfortowo na pośrednich oponach.
Max Verstappen pojawił się na torze dopiero po 12 minutach, ale od razu zameldował się w czołówce, tracąc jedynie 0,116 sekundy do Norrisa na miękkich oponach. Ferrari nie miało jednak dobrego początku - Leclerc dwukrotnie miał problemy z tyłem bolidu, a Hamilton zgłaszał brak tempa.
W połowie sesji rozpoczęły się przejazdy kwalifikacyjne na miękkiej mieszance C5. George Russell na zużytych oponach wskoczył na szczyt tabeli z czasem 1:05,229, ale szybko został pokonany - najpierw przez Piastriego (1:04,737), a chwilę później przez Norrisa, który zanotował 1:04,580 z kompletem najlepszych sektorów.
Stroll uplasował się tymczasem na trzeciej pozycji, tracąc 0,442 sekundy do lidera. Tsunoda i Verstappen byli tuż za nim, ale nie wyglądali na całkowicie zadowolonych z prowadzenia bolidu - Japończyk zahaczył nawet o żwir w szóstym zakręcie. Podobnie jak Tsunoda, drobną przygodę w "szóstce" zaliczył Bearman, podczas gdy Hulkenberg wypadł z toru w pierwszym zakręcie.
Na 20 minut przed końcem większość zespołów rozpoczęła symulacje dłuższych przejazdów. Hadjarpo problemach z podłogą wrócił na tor na twardej mieszance, podobnie jak Mercedesy, które kontynuowały program testowy na pośrednich oponach.
Na niespełna dziesięć minut przed końcem sesji Antonelli zaliczył niegroźny uślizg w pierwszym zakręcie - kierowca Mercedesa najwyraźniej próbował w tym czasie zmienić ustawienia na kierownicy. Chwilę wcześniej FIA poinformowała, że Lewis Hamilton będzie wezwany do sędziów po zakończeniu treningu, w związku z możliwym blokowaniem Włocha na dojeździe do czwartego zakrętu.
Pomimo absencji w pierwszym treningu, Lando Norris nie oddał najszybszego czasu do końca sesji. Za Brytyjczykiem sesję zakończył Piastri i Verstappen, który pod koniec sesji narzekał na przyczepność przedniej osi. Największym zaskoczeniem sesji wydawała się czwarta lokata Lance'a Strolla.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 2,9 km/h
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:04,580 | 35 | |||
2 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL39 | 1:04,737 | 0,157 | 0,157 | 35 | |
3 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:04,898 | 0,318 | 0,161 | 24 | |
4 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:05,022 | 0,442 | 0,124 | 32 | |
5 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:05,190 | 0,610 | 0,168 | 32 | |
6 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:05,229 | 0,649 | 0,039 | 34 | |
7 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:05,292 | 0,712 | 0,063 | 31 | |
8 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:05,411 | 0,831 | 0,119 | 31 | |
9 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR25 | 1:05,457 | 0,877 | 0,046 | 31 | |
10 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:05,511 | 0,931 | 0,054 | 34 | |
11 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:05,537 | 0,957 | 0,026 | 35 | |
12 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:05,543 | 0,963 | 0,006 | 31 | |
13 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:05,547 | 0,967 | 0,004 | 34 | |
14 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:05,613 | 1,033 | 0,066 | 36 | |
15 | Esteban Ocon (31) | Haas VF-25 | 1:05,698 | 1,118 | 0,085 | 31 | |
16 | Alexander Albon (23) | Williams FW47 | 1:05,765 | 1,185 | 0,067 | 37 | |
17 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:05,814 | 1,234 | 0,049 | 37 | |
18 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:05,835 | 1,255 | 0,021 | 35 | |
19 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:05,918 | 1,338 | 0,083 | 35 | |
20 | Franco Colapinto (43) | Alpine A525 | 1:06,176 | 1,596 | 0,258 | 34 |
107% najlepszego czasu: 1:09,100