GRAN PREMIO D'ITALIA 1973
Autodromo Nazionale di Monza09 sierpnia

Długość toru: 5,775 kmLiczba okrążeń: 55Pełny dystans: 317,625 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:35,650 - Jacky Ickx (Ferrari 312B2), 1972Najszybsze okrążenie wyścigu1:36,300 - Jacky Ickx (Ferrari 312B2), 1972Największa średnia prędkość wyścigu211,813 km/h - Emerson Fittipaldi (Lotus 72D), 1972
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Ronnie Peterson 255 okr. 1h29m17,
2.
Emerson Fittipaldi 155 okr. +0:00,800
3.
Peter Revson 855 okr. +0:28,800
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Ronnie Peterson 2 | Lotus 72E | 55 | 1h29m17, | 0 | |
2 | +2 | Emerson Fittipaldi 1 | Lotus 72E | 55 | +0:00,800 | 0 | |
3 | -1 | Peter Revson 8 | McLaren M23 | 55 | +0:28,800 | 0 | |
4 | +2 | Jackie Stewart 5 | Tyrrell 006 | 55 | +0:33,200 | 0 | |
5 | +6 | Francois Cevert 6 | Tyrrell 006 | 55 | +0:46,200 | 0 | |
6 | +4 | Carlos Reutemann 10 | Brabham BT42 | 55 | +0:59,800 | 0 | |
7 | +1 | Mike Hailwood 23 | Surtees TS14A | 55 | +1:28,700 | 0 | |
8 | +6 | Jacky Ickx 3 | Ferrari 312B3 | 54 | +1 okr. | 0 | |
9 | +15 | David Purley 29 | March 731 | 54 | +1 okr. | 0 | |
10 | +11 | George Follmer 16 | Shadow DN1 | 54 | +1 okr. | 0 | |
11 | +8 | Jackie Oliver 17 | Shadow DN1 | 54 | +1 okr. | 0 | |
12 | -3 | Rolf Stommelen 9 | Brabham BT42 | 54 | +1 okr. | 0 | |
13 | = | Jean-Pierre Beltoise 20 | BRM P160E | 54 | +1 okr. | 0 | |
14 | +8 | Graham Hill 12 | Shadow DN1 | 54 | +1 okr. | 0 | |
15 | -12 | Denny Hulme 7 | McLaren M23 | 53 | +2 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Howden Ganley 25 | Iso Marlboro IR | 44 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Mike Beuttler 15 | March 721G/731 | 34 | skrzynia biegów | 0 | |||
Niki Lauda 21 | BRM P160E | 33 | pęknięta opona/wypadek | 0 | |||
Clay Regazzoni 19 | BRM P160E | 31 | zapłon | 0 | |||
Carlos Pace 24 | Surtees TS14A | 17 | pęknięta opona | 0 | |||
Gijs van Lennep 26 | Iso Marlboro IR | 14 | przegrzanie | 0 | |||
Rikky von Opel 28 | Ensign N173 | 10 | przegrzanie | 0 | |||
Wilson Fittipaldi 11 | Brabham BT42 | 6 | hamulce | 0 | |||
Arturo Merzario 4 | Ferrari 312B3 | 2 | wypadek/zawieszenie | 0 |
Najszybsze okrażenie: Jackie Stewart (Tyrrell 006) - 1:35,300 na 51 okr.