Red Bull zaprezentował w Jerez bolid RB5
Prezentacji dokonali kierowcy wyścigowi stajni z Milton Keynes - Vettel i Webber
09.02.0910:50
7469wyświetlenia
Red Bull Racing jako siódmy zespół zaprezentował swój nowy bolid na sezon 2009. Jak można było się spodziewać, RB5 wygląda dokładnie, jak już w piątek można było zobaczyć w animacji komputerowej umieszczonej na oficjalnej stronie zespołu.
Prezentacji dokonali kierowcy wyścigowi stajni z Milton Keynes - Sebastian Vettel i Mark Webber, odsłaniając nowe auto dzisiejszego poranka na hiszpańskim torze Jerez, gdzie odbędzie się też pierwsza jazda próbna RB5, za którego kierownicą jako pierwszy zasiądzie Vettel.
Napędzany silnikiem Renault V8 bolid jest najnowszym dziełem słynnego projektanta Adriana Neweya, a zespół ma nadzieję, że RB5 pozwoli im na wykonanie kroku naprzód w stosunku do poprzedniego roku. Co więcej, szef Red Bull Racing - Christian Horner nie ma wątpliwości, że celem zespołu musi być w tym roku odniesienie pierwszego zwycięstwa, po zeszłorocznym triumfie siostrzanego zespołu Toro Rosso na torze Monza.
W 2009 roku skorzystamy z większej stabilności jeśli chodzi o to, jak prowadzimy cały zespół, jako że nasi wszyscy kluczowi gracze w ekipie technicznej są już z nami przynajmniej od dwóch lat.- powiedział Horner.
Nie powinniśmy też zapominać, że zaprojektowali oni samochód, który wygrał grand prix w 2008 roku, w rękach Sebastiana Vettela i Scuderii Toro Rosso. Nie ma powodu by sądzić, że nie będziemy mogli tego ponownie dokonać przy tych nowych regulacjach.
Zmiany w przepisach oznaczają stworzenie niemal nowej formuły w tym sporcie i ciekawie będzie przekonać się, jak zespoły je zinterpretują. Z pewnością we wczesnej fazie sezonu możemy spodziewać się znacznie większych różnic w osiągach pomiędzy zespołami, niż miało to miejsce w poprzednich dwóch latach. Horner uważa ponadto, że wprowadzone tej zimy posunięcia mające na celu znaczną redukcję wydatków w Formule 1 w tym roku zadziałają na korzyść Red Bull Racing.
Nowy samochód stajni z Milton Keynes charakteryzuje się wyższym i zarazem węższym nosem w porównaniu do innych bolidów na sezon 2009. W oczy rzucają się także dość duże boczne zakończenia tylnego skrzydła, które sięgają niemal do linii podłogi. Podobnie jak między innymi w Ferrari F60, w RB5 także znalazły się małe deflektory w okolicy bocznych wlotów powietrza. Oprócz poprawionego silnika, zespół Red Bull Racing otrzymał ponadto od Renault system odzyskiwania energii kinetycznej KERS. Vettel będzie jeździł nowym autem dziś i jutro, a w środę RB5 poprowadzi po raz pierwszy Webber.
• Galeria zdjęć z prezentacji Red Bulla RB5
• Prezentacje i pierwsze testy bolidów na sezon 2009
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE