Scuderia Toro Rosso - zapowiedź sezonu
3... 2... 1... Sezon 2009!
26.03.0900:31
2433wyświetlenia
W 2009 roku Scuderia Toro Rosso po raz czwarty wystąpi w rozgrywkach Formuły 1. Będzie to jednocześnie drugi sezon tego teamu, odkąd jego oficjalnym partnerem stała się firma Advanti-Racing dostarczająca felgi bolidom STR.
Dla teamu z Faenzy sezon 2009 stoi pod znakiem sporych zmian, zaczynając od bolidu zbudowanego według nowego regulaminu, a kończąc na samym zespole. Po tym jak Sebastian Vettel przeszedł do matczynego dla STR Red Bull Racing, skład Toro Rosso również uległ zmianie.
Nowym zawodnikiem zespołu z Faenzy został Sebastien Buemi, który wcześniej pełnił funkcję kierowcy testowego. Dwudziestolatek ze Szwajcarii będzie jednocześnie jedynym debiutantem sezonu 2009. W zespole pozostał Sebastien Bourdais, choć jego losy jako kierowcy STR długo pozostawały zagadką. W końcu Francuz wygrał wyścig o fotel kierowcy z Takumą Sato i został zakontraktowany na tegoroczny sezon.
To będzie drugi rok Sebastiena Bourdais w barwach Scuderii Toro Rosso. W 2008 roku popisał się kilkoma dobrymi występami w wyścigach i kwalifikacjach, ale miał też sporo pecha. Oczekujemy od niego, że wykorzysta doświadczenia, które zebrał w zeszłym roku: zna zespół, tory i środowisko F1, co pozwoli mu rozpocząć sezon z pewnością siebie. Na pewno też ucieszy się z powrotu do opon typu "slick", które lepiej pasują do jego stylu jazdy. Co do drugiego kierowcy, Sebastiena Buemi, to okazał się on bardzo utalentowany, jest szybki, a co najważniejsze: prędko się uczy. Po zainwestowaniu w jego karierę Red Bull chętnie śledzi jego postępy i widzi go na najwyższej półce tego sportu. Zmierzy się z nie lada wyzwaniem, ale nie zapominajmy, że wciąż jest bardzo młody - przez niego nawet Vettel wychodzi na weterana!- powiedział o swoich kierowcach szef STR, Franz Tost.
Na nowy sezon zespół przygotował również nowy samochód - STR04. Bolid zaopatrzony jest w silnik Ferrari tak jak w zeszłym roku. Choć budową konstrukcji zajął się Red Bull Technology, samochód Toro Rosso różni się jednak od RB5.
Red Bull Technology określił główną charakterystykę STR4 w tym jego długość, rozstaw osi czy rozkład ciężaru- poinformował dyrektor techniczny zespołu Giorgio Ascanelli.
Mamy jednak inny silnik niż RB5 i tym samym posiadamy inny układ paliwowy oraz zbiornik. To samo tyczy się układu wody i oleju. Silnik pracuje w innym przedziale temperatury. To z kolei wpływa na inną konstrukcję układu chłodzenia i wewnętrzną aerodynamikę. Mamy także własne chłodnice, hydraulikę oraz układ elektroniczny. Wszystkie te zmiany zespół wprowadził już w swojej fabryce w Faenzy.
Biorąc pod uwagę świetny występ STR w zeszłym roku (zespół zdobył 39 punktów, zajął szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów i sięgnął po swoje pierwsze zwycięstwo w wyścigu, które było zasługą Vettela), w sezonie 2009 team na pewno będzie chciał spisać się lepiej, albo przynajmniej utrzymać ten poziom.
Wszystkie zespoły powinny mieć ten sam cel: wygrać każdy wyścig, w którym wezmą udział! Oczywiście tak się nie stanie, nawet utrzymanie formy z 2008 roku będzie dla nas trudne, ponieważ sport wchodzi w nową erę. W związku z tym, naszym celem musi być opuszczanie każdego toru wyścigowego w niedzielę wieczorem z przeświadczeniem, że zrobiliśmy wszystko co było w naszej mocy. Rezultaty będą wtedy zależne od tego, jak spiszą się inni- skwitował Tost.
Przeprowadzone niedawno testy na hiszpańskim torze de Catalunya pokazały, że zarówno zespół jak i kierowcy są dobrze przygotowani i bardzo zmotywowani. Jak zaprezentuje się Scuderia Toro Rosso w sezonie 2009 na tle innych zespołów? Czym zaskoczy kibiców? Czy utrzyma poziom z minionego roku? Pierwsze odpowiedzi na te i inne pytania poznamy już w najbliższy weekend (27-29.03), kiedy to rywalizacja na torze Albert Park w Australii zainauguruje tegoroczne zawody Formuły 1. Polski dystrybutor felg Advanti-Racing życzy wszystkim fanom tego sportu wielu wrażeń w nadchodzącym sezonie. Zapraszamy do odwiedzania strony www.advanti.pl, gdzie w dziale poświęconym Scuderia Toro Rosso znajdą Państwo szereg informacji o zespole.
Źródło: Informacja prasowa Advanti-Racing
KOMENTARZE