Heidfeld z KERS w GP Australii, Kubica bez
W Melbourne będzie mogli też zobaczyć starcie BMW 135i Coupe, bolidu F1 i auta V8 Supercar
25.03.0920:25
13125wyświetlenia
Jak donosi serwis GPUpdate.net w swojej holenderskojęzycznej wersji, zespół BMW Sauber podjął już decyzję w sprawie użycia KERS w Grand Prix Australii. W najbliższy weekend wystartuje z nim tylko lżejszy Nick Heidfeld, a tymczasem Robert Kubica będzie miał możliwość lepszego wyważenia swojego bolidu.
Obecne przepisy powodują, że ciężsi kierowcy są w trudniejszej sytuacji- cytuje wypowiedź Mario Theissena serwis GPUpdate.net.
Mimo, że zdołaliśmy zbudować dość lekki system KERS, to jednak w przypadku Roberta Kubicy nie byliśmy w stanie optymalne wyważyć jego bolidu. Nie użyje on systemu w Australii, ale mamy nadzieję, że w późniejszej fazie sezonu także i Kubica będzie mógł jeździć z KERS.
Szef BMW Motorsport powiedział niedawno, że opowiada się za zwiększeniem minimalnej wagi bolidów F1, aby ciężsi kierowcy nie byli w przyszłości w trudniejszej sytuacji z powodu dodania KERS. Obecnie minimalna waga bolidu wynosi 605 kg.
Aby zapobiec przeistoczeniu się Formuły 1 w zawody dla dżokejów, zabiegamy o zwiększenie limitu minimalnej wagi w przyszłości- powiedział Theissen.
Przy okazji warto wspomnieć o przedsięwzięciu, jakie zaplanował zespół BMW Sauber na ten weekend. Czasami trudno jest wyobrazić sobie, jak dużo szybsze są bolidy wyścigowe od zwykłych, drogowych samochodów. Niemiecki koncern zaprezentuje różnicę dzielącą te dwie klasy w ten weekend podczas Grand Prix Australii, wystawiając do swoistego wyścigu BMW 135i Coupe, bolid F1 i samochód z australijskich wyścigów V8 Supercar.
Miejscem starcia będzie tor Albert Park w Melbourne. Jak to zwykle bywa w tego rodzaju pokazowych konfrontacjach osiągów, każdy pojazd rozpocznie wyścig indywidualnie tak, aby wszystkie przejechały metę w tym samym czasie. 135i został wyposażony opcjami z katalogu BMW Performance Parts, który pokazał się krótko po prezentacji 1-Series TII i zawiera części pozwalające stworzyć replikę zainspirowaną samochodem koncepcyjnym z 2002 roku.
V8 Supercar ma pod maską potężny 5-litrowy silnik o mocy 600 koni mechanicznych. Samochód ten, podobnie jak bolid F1, posiada szerokie opony bez rowków, tzw. slicki. Jednakże bolid F1 jest połowę lżejszy i z 2,4-litrowej jednostki napędowej V8 generuje moc o 150 koni większą. Wynik jest nie trudny do przewidzenia, szczególnie że mogliśmy już oglądać tego typu wyścigi. Jednakże zobaczenie tego wydarzenia powinno być niezłą zabawą.
Harmonogram "Ultimate Speed Comparison":
czwartek, 26 marca, godzina 11.40
czwartek, 26 marca, godzina 16.25
piątek, 27 marca, godzina 14.15
sobota, 28 marca, godzina 13.00
niedziela, 29 marca, godzina 13.10
Źródło: GPUpdate.net, Drivers-Republic.com
KOMENTARZE