GP2: Podsumowanie sezonu 2009/2010

06.05.1018:43
Cube
2440wyświetlenia

Sezon GP2 2009/2010 pod szyldem LiGNy dobiegł końca. Ryk silników ucichł, dym z palonych opon opadł, a kierowcy udali się na zasłużony odpoczynek. Czas, więc na krótkie przemyślenia i podsumowania. Z jednej strony chciałoby się powiedzieć, że to nareszcie już koniec, jednak z drugiej pozostaje pewien niedosyt. Niestety po wakacjach nie zobaczymy się już na starcie następnego sezonu GP2. Decyzja ta jest spowodowana tylko jedną rzeczą, a mianowice zbyt niską frekwencją.

Zacznijmy może od początku. Był to drugi sezon serii GP2 w LiGNie, mniej więcej w czerwcu ogłoszony został kalendarz, mod, a także ruszyły zapisy i pierwsze testy. Już od samego ich ogłoszenia kierowcy tłumnie stawiali się na otwartych sesjach treningowych i próbnych wyścigach. Wakacje upłynęły nam wszystkim na intensywnych przygotowaniach do zbliżającego się sezonu. W końcu nadeszła długo oczekiwana chwila - GP Bahrajnu. Wyniki nie były dużym zaskoczeniem, faworyci wyłonieni podczas wakacyjnych testów nie zawiedli. W czołówce po pierwszych wyścigach znajdowali się: Mistrzu_F1, Igor Szmidt i Rafalski92. W dalszej części stawki o resztę punktowanych pozycji walczyli tacy kierowcy jak: Serek, Jenson, Kamarinho, Master, Cube. Warto wspomnieć w tym miejscu o frekwencji, ponieważ do GP Japonii była jeszcze względnie wysoka. Kolejne wyścigi - kolejne zmiany, z walki o czołowe pozycje wypadł Igor Szmidt, który z niewiadomych przyczyn przestał zjawiać się na wyścigach. Jego miejsce zajął Kamarinho, który jeszcze w pierwszej połowie sezonu zdołał wygrać 3 wyścigi pokazując wszystkim, że średni początek sezonu był tylko „małym wypadkiem przy pracy”. Niestety frekwencja coraz bardziej dawał o sobie znać, jazda w gronie ~10 osób nie dawała już tyle frajdy, a wyścigi nie były już tak ekscytujące. Trudno wskazywać mi tutaj przyczynę takiego stanu rzeczy, być może jazda bolidami GP2 jest zbyt podobna do jazdy bolidami F1, którymi większość graczy ścigała się na codzień w inny ligach. Sami zawodnicy również nie potrafili wskazać konkretnych przyczyn tej sytuacji. W między czasie przez natłok obowiązków i małą ilość czasu z kierowania serią zrezygnować musiał DAK. Ku mojemu dużemu zaskoczeniu zaproponował mi posadę swojego następcy.

Początek drugiej część sezonu nie przyniósł większych rewolucji, jeżeli chodzi o kierowców walczących o czołowe pozycję. Zwycięstwami w GP Monako, Francji i Europy podzielili się Mistrzu_F1 i Rafalski92, a podium zazwyczaj uzupełniał: Cube, Serek, lub powracający po krótkiej przerwie, wymuszonej awarią sprzętu - Kamarinho. Podczas kolejnych weekendów to właśnie on zaliczył przypływ formy, wygrywając kilka wyścigów. Rafalski92 tymczasem sukcesywnie powiększał swoją przewagę w klasyfikacji generalnej zapewniając sobie podczas GP Wielkiej Brytanii mistrzostwo serii GP2. W tym miejscu nie mógłbym ominąć dosyć skandalicznego incydentu z podmianą nicków z udziałem Mistrza_F1 i Luke'a. Konsekwencje zostały wyciągnięte i myślę, że nie warto rozpisywać się dalej w tej sprawie.

Do końca sezonu wszystkie wyścigi przebiegły spokojnie i bez większych niespodzianek, czołowe miejsca w generalce zostały rozdane, a kierowcy mogli się już ścigać tylko dla własnej przyjemności nie myśląc o punktach. Zbliżając się do końca wypadałoby również wspomnieć o rywalizacji w klasyfikacji konstruktorów. Zespół Fisichella Motor Sport International mimo stałej jazdy tylko jednego kierowcy zdołał bez problemu zająć pierwsze miejsce. Miejsce drugie, dzięki regularnie punktującym przez większą cześć sezonu kierowcom, przypadło zespołowi Mercedes-Benz Racing. Ferrari GP2 Team zajęło dopiero trzecie miejsce. Dopiero, ponieważ absencja Mistrza_F1 doprowadziła do tego, że Serek nie był już w stanie utrzymać bardzo dobrej, drugiej pozycji.

Podsumujmy pierwszą trójkę klasyfikacji generalnej. Pierwsze miejsce zajmuje Rafalski92. Mistrzostwo w pełni zasłużone, przez cały sezon prezentował on bardzo wyskoki poziom, 14 zwycięstw i 7 pole positions mówi samo za siebie. Miejsce drugie przypadło Kamarinho, również w pełni zasłużone, myślę, że gdyby od początku sezonu prezentował tak wysoką formę jak w ostatnich wyścigach mógłby bez problemu walczyć z Rafalskim92 o mistrzostwo. Na najniższym stopniu podium stanął Cube, i tutaj zamilknę, ponieważ nie wypada pisać mi o samym sobie.


Na koniec garść statystyk i klip podsumowujący ten sezon okiem tegorocznego mistrza - Rafalskiego92.


Szczegóły serii

Mod: GP2 2008 by SiMCO + patche ligowe
Czas trwania: 19 września 2010 - 26 kwietnia 2010
Liczba rund: 32
Liczba uczestników: 31 (24 punktujących)
Najwyższa frekwencja: 19-21 września, GP Bahrajnu (20 kierowców)

Statystyka

Statystyka wszystkich punktujących kierowców
Imię i NazwiskoNickPunktyZwycięstwaFLPPStartyNieklas
1Rafał JanickiRafalski9223014167312
1Kamil BudzichKamarinho156884273
1Jakub WalentaCube109-1-324
1Tymek BorońMiStRzU_F1104733227
1Damian SerdiukSerek66--1257
1Patryk GawinekPatryk3911-2110
1Patryk MaćkowskiJenson35---208
1Igor SzmidtIgor Szmidt3111-6-
1Adrian SokołowskiAdrian28---173
1Marcin SpyraMarcinus25---168
1Michał LebiodaRubiq20-1174
1Daniel RospondDan17---7-
1Przemysław StrzelczykPrzemek Str17-1-137
1Bartosz PyciarzPyciek14---104
1Robert PieścikowskiMaster131--41
1Kamil KsybekColdMan12---41
1Paweł WitkowskiWitek11---113
1Maciej MilaszewskiInfospec10---82
1brakOlek7---4-
1Konrad HaziQnik7---94
1Karol WróbelKajek5---31
1Andrzej KrupaFreeq3---2-
1Mateusz Kopiński Matis1312---54
1brakKoksik2591---1-
Klip Podsumowujący sezon okiem Rafalskiego92


KOMENTARZE

4
__kamil__
18.05.2010 11:22
Gratuluje Rafalski i dzięki wszystkim za jazdę
Radzio93
07.05.2010 04:17
Rafalski bravo!!! Graty dla Ciebie za świetny sezon. Pozdro
Damian375
06.05.2010 10:01
Panowie dziękuje za wspaniały sezon. Rafalski bardzo fajny skrót.
DAK
06.05.2010 07:56
Cube 32 wyscigi - wielki szacun :), gratulacje dla Rafalskiego.