Latifi wygrywa główny wyścig F2 na torze Catalunya

Jest to trzecia wygrana rezerwowego Williamsa w tym sezonie.
11.05.1919:03
Łukasz Godula
1201wyświetlenia

Kierowca rezerwowy Williamsa, Nicholas Latifi powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej dzięki zwycięstwie w głównym wyścigu F2 w Barcelonie.

Guan Yu Zhou na starcie wskoczył na prowadzenie po dobrym odejściu z trzeciego pola. Jego partner zespołowy Luca Ghiotto zaliczył za to straszny start i spadł do połowy stawki w nawrocie, gdzie dodatkowo uderzył go Dorian Boccolacci.

Giuliano Alesi zaliczył obrót i wyjazd w żwir w czwartym zakręcie, co spowodowało wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Zhou i jadący na drugiej pozycji Latifi zjechali na pit stop okrążenie po neutralizacji i utrzymali swoje pozycje, gdyż czołówka również zjechała.

Nyck de Vries utrzymał trzecie miejsce biorąc pod uwagę konieczność zjazdu innych kierowców i jechał z alternatywną strategią, dzięki czemu przeskoczył Jacka Aitkena, który za to na pierwszym kółku awansował z ósmego na czwarte miejsce.

Postoje spowodowały, że na czele znaleźli się jadący z alternatywną strategią, między innymi Ralph Boschung, który walczy o pozyskanie sponsora do końca tego sezonu.

W połowie dystansu Anthoine Hubert, który startował na twardych oponach, przypuścił atak i wyszedł na prowadzenie, a później kontrolował tempo wiedząc, że będzie w stanie założyć miękkie opony, które dadzą mu przewagę gdy w baku będzie mniej paliwa. Jednak gdy Hubert zbliżał się do postoju, Latifi wyprzedził Zhou w pierwszym zakręcie po zewnętrznej.

Hubert zjechał na pięć okrażeń przed metą, jednak słaby pit stop zepchnął go na ósme miejsce. Na czele Latifi powiękdzył przewagę i zaliczył trzecie zwycięstwo w tym sezonie, a drugie w wyścigu głównym, podczas gdy Aitken ostro walczył z Zhou o drugą lokatę, która ostatecznie powędrowała do Brytyjczyka.

Za Zhou do mety dojechał Ghiotto. Po spadku na koniec stawki przez incydent z Boccolaccim i dwa postoje, Włoch popisał się świetną jazdą i przebił się na czwarte miejsce wyprzedzając na przedostatnim kółku de Vriesa. Hubert odrobił straty i zdobył szóste miejsce. Jordan King jechał z taką samą strategią i wyprzedził po drodze Calluma Ilotta oraz Seana Gelaela, dzięki czemu zgarnął siódmą lokatę.

Ilott zdobył tym samym swoje pierwsze punkty w F2 za ósmą lokatę, a najważniejszym momentem wyścigu było dla niego wyprzedzenie Nobuharu Matsushity. To dało debiutantowi pole position w jutrzejszym sprincie. Czołową dziesiątkę uzupełnili Gelael i Boschung.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Nicholas Latifi (6)Dallara F2 2018371h01m10,68825
2Jack Aitken (15)Dallara F2 201837+0:01,93518
3Guanyu Zhou (7)Dallara F2 201837+0:03,32515
4Luca Ghiotto (8)Dallara F2 201837+0:04,36112
5Nyck de Vries (4)Dallara F2 201837+0:09,46810
6Anthoine Hubert (19)Dallara F2 201837+0:12,4898
7Jordan King (16)Dallara F2 201837+0:14,2776
8Callum Ilott (11)Dallara F2 201837+0:17,3854
9Sean Gelael (10)Dallara F2 201837+0:19,0722
10Ralph Boschung (21)Dallara F2 201837+0:25,7221
11Nobuharu Matsushita (2)Dallara F2 201837+0:33,602
12Louis Deletraz (1)Dallara F2 201837+0:38,546
13Tatiana Calderon (18)Dallara F2 201837+0:45,789
14Dorian Boccolacci (14)Dallara F2 201837+0:47,649
15Mick Schumacher (9)Dallara F2 201837+1:11,994
16Mahaveer Raghunathan (17)Dallara F2 201837+1:33,773
17Nikita Mazepin (3)Dallara F2 201833+4 okr.
Niesklasyfikowani
18Sergio Sette Camara (5)Dallara F2 201828
19Juan Manuel Corea (12)Dallara F2 201824
20Giuliano Alesi (20)Dallara F2 20180
Pole position: Luca Ghiotto - 1:28,031 (+4 pkt.)Najszybsze okrażenie: Jordan King - 1:32,266 na 35 okrążeniu (+2 pkt.)