Latifi wygrywa główny wyścig F2 na torze Catalunya
Jest to trzecia wygrana rezerwowego Williamsa w tym sezonie.
11.05.1919:03
1537wyświetlenia
Kierowca rezerwowy Williamsa, Nicholas Latifi powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej dzięki zwycięstwie w głównym wyścigu F2 w Barcelonie.
Guan Yu Zhou na starcie wskoczył na prowadzenie po dobrym odejściu z trzeciego pola. Jego partner zespołowy Luca Ghiotto zaliczył za to straszny start i spadł do połowy stawki w nawrocie, gdzie dodatkowo uderzył go Dorian Boccolacci.
Giuliano Alesi zaliczył obrót i wyjazd w żwir w czwartym zakręcie, co spowodowało wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Zhou i jadący na drugiej pozycji Latifi zjechali na pit stop okrążenie po neutralizacji i utrzymali swoje pozycje, gdyż czołówka również zjechała.
Nyck de Vries utrzymał trzecie miejsce biorąc pod uwagę konieczność zjazdu innych kierowców i jechał z alternatywną strategią, dzięki czemu przeskoczył Jacka Aitkena, który za to na pierwszym kółku awansował z ósmego na czwarte miejsce.
Postoje spowodowały, że na czele znaleźli się jadący z alternatywną strategią, między innymi Ralph Boschung, który walczy o pozyskanie sponsora do końca tego sezonu.
W połowie dystansu Anthoine Hubert, który startował na twardych oponach, przypuścił atak i wyszedł na prowadzenie, a później kontrolował tempo wiedząc, że będzie w stanie założyć miękkie opony, które dadzą mu przewagę gdy w baku będzie mniej paliwa. Jednak gdy Hubert zbliżał się do postoju, Latifi wyprzedził Zhou w pierwszym zakręcie po zewnętrznej.
Hubert zjechał na pięć okrażeń przed metą, jednak słaby pit stop zepchnął go na ósme miejsce. Na czele Latifi powiękdzył przewagę i zaliczył trzecie zwycięstwo w tym sezonie, a drugie w wyścigu głównym, podczas gdy Aitken ostro walczył z Zhou o drugą lokatę, która ostatecznie powędrowała do Brytyjczyka.
Za Zhou do mety dojechał Ghiotto. Po spadku na koniec stawki przez incydent z Boccolaccim i dwa postoje, Włoch popisał się świetną jazdą i przebił się na czwarte miejsce wyprzedzając na przedostatnim kółku de Vriesa. Hubert odrobił straty i zdobył szóste miejsce. Jordan King jechał z taką samą strategią i wyprzedził po drodze Calluma Ilotta oraz Seana Gelaela, dzięki czemu zgarnął siódmą lokatę.
Ilott zdobył tym samym swoje pierwsze punkty w F2 za ósmą lokatę, a najważniejszym momentem wyścigu było dla niego wyprzedzenie Nobuharu Matsushity. To dało debiutantowi pole position w jutrzejszym sprincie. Czołową dziesiątkę uzupełnili Gelael i Boschung.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nicholas Latifi (6) | Dallara F2 2018 | 37 | 1h01m10,688 | 25 | |
2 | Jack Aitken (15) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:01,935 | 18 | |
3 | Guanyu Zhou (7) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:03,325 | 15 | |
4 | Luca Ghiotto (8) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:04,361 | 12 | |
5 | Nyck de Vries (4) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:09,468 | 10 | |
6 | Anthoine Hubert (19) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:12,489 | 8 | |
7 | Jordan King (16) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:14,277 | 6 | |
8 | Callum Ilott (11) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:17,385 | 4 | |
9 | Sean Gelael (10) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:19,072 | 2 | |
10 | Ralph Boschung (21) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:25,722 | 1 | |
11 | Nobuharu Matsushita (2) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:33,602 | ||
12 | Louis Deletraz (1) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:38,546 | ||
13 | Tatiana Calderon (18) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:45,789 | ||
14 | Dorian Boccolacci (14) | Dallara F2 2018 | 37 | +0:47,649 | ||
15 | Mick Schumacher (9) | Dallara F2 2018 | 37 | +1:11,994 | ||
16 | Mahaveer Raghunathan (17) | Dallara F2 2018 | 37 | +1:33,773 | ||
17 | Nikita Mazepin (3) | Dallara F2 2018 | 33 | +4 okr. | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
18 | Sergio Sette Camara (5) | Dallara F2 2018 | 28 | |||
19 | Juan Manuel Correa (12) | Dallara F2 2018 | 24 | |||
20 | Giuliano Alesi (20) | Dallara F2 2018 | 0 |
Pole position: Luca Ghiotto - 1:28,031 (+4 pkt.)Najszybsze okrażenie: Jordan King - 1:32,266 na 35 okrążeniu (+2 pkt.)