Mercedes wysyła wyraźny sygnał trzeciego dnia testów
Srebrne Strzały zakończyły piątek z przewagą 1,3s nad drugą ekipą w tabeli.
21.02.2018:11
4755wyświetlenia
Embed from Getty Images
Mercedes uzyskał zdecydowanie najlepszy czas okrążenia na zamknięcie pierwszej tury zimowych testów w Barcelonie.
Valtteri Bottas wykręcił rezultat 1:15,732 dzięki skorzystaniu z najbardziej miękkich opon Pirelli. Pomimo tego jego wynik jest traktowany jako zapowiedź dalszych postępów Srebrnych Strzał, które w tym sezonie będą chciały powalczyć o siódme mistrzostwo świata z rzędu.
Drugie miejsce w piątkowym rankingu czasów zajął zespołowy partner Bottasa - Lewis Hamilton. Urzędujący czempion Formuły 1 popisał się wynikiem gorszym o blisko 0,8s. Brytyjczyk przejechał jednak nieco więcej okrążeń od zespołowego partnera.
Czołową trójkę uzupełnił Esteban Ocon w bolidzie Renault R.S.20. Jego strata do lidera wyniosła prawie 1,4s. W czołowej piątce utrzymali się kierowcy, którzy tworzyli czołówkę przed przerwą obiadową: Lance Stroll i Daniił Kwiat. Tuż za nimi znalazł się Antonio Giovinazzi, który przejechał dziś 152 okrążenia.
Sebastian Vettel, który stracił część przedpołudniowych zajęć ze względu na usterkę silnika, pozostał w dolnej części klasyfikacji, ale otarł się o barierę 100 kółek.
Fatalnie piątkowe testy rozpoczął Kevin Magnussen, który po południu zastąpił za sterami Haasa Romaina Grosjeana. Duńczyk pokonał zaledwie cztery okrążenia, po czym obrócił bolid w siódmym zakręcie. Incydent był o tyle niefortunny, że w jego wyniku prawe przednie koło uderzyło w barierę. Później okazało się, że VF-20 powróci na tor dopiero w przyszłym tygodniu.
Ostatnim incydentem, jaki doprowadził do wywieszenia czerwonych flag było zatrzymanie się na torze Daniela Ricciardo. W przeciwieństwie do Magnussena kierowca z Perth mógł szybko kontynuować pracę, dzięki czemu team z Enstone zakończył owocny dzień z ponad 150 okrążeniami.
Opony, na których uzyskano najlepsze czasy okrążeń: Bottas, Hamilton (C5), Ocon, Stroll, Kwiat, Giovinazzi(C4), Ricciardo, Grosjean, Vettel, Norris, Latifi (C3), Verstappen, Albon, Gasly, Sainz, Magnussen (C2).
Mercedes uzyskał zdecydowanie najlepszy czas okrążenia na zamknięcie pierwszej tury zimowych testów w Barcelonie.
Valtteri Bottas wykręcił rezultat 1:15,732 dzięki skorzystaniu z najbardziej miękkich opon Pirelli. Pomimo tego jego wynik jest traktowany jako zapowiedź dalszych postępów Srebrnych Strzał, które w tym sezonie będą chciały powalczyć o siódme mistrzostwo świata z rzędu.
Drugie miejsce w piątkowym rankingu czasów zajął zespołowy partner Bottasa - Lewis Hamilton. Urzędujący czempion Formuły 1 popisał się wynikiem gorszym o blisko 0,8s. Brytyjczyk przejechał jednak nieco więcej okrążeń od zespołowego partnera.
Czołową trójkę uzupełnił Esteban Ocon w bolidzie Renault R.S.20. Jego strata do lidera wyniosła prawie 1,4s. W czołowej piątce utrzymali się kierowcy, którzy tworzyli czołówkę przed przerwą obiadową: Lance Stroll i Daniił Kwiat. Tuż za nimi znalazł się Antonio Giovinazzi, który przejechał dziś 152 okrążenia.
Sebastian Vettel, który stracił część przedpołudniowych zajęć ze względu na usterkę silnika, pozostał w dolnej części klasyfikacji, ale otarł się o barierę 100 kółek.
Fatalnie piątkowe testy rozpoczął Kevin Magnussen, który po południu zastąpił za sterami Haasa Romaina Grosjeana. Duńczyk pokonał zaledwie cztery okrążenia, po czym obrócił bolid w siódmym zakręcie. Incydent był o tyle niefortunny, że w jego wyniku prawe przednie koło uderzyło w barierę. Później okazało się, że VF-20 powróci na tor dopiero w przyszłym tygodniu.
Ostatnim incydentem, jaki doprowadził do wywieszenia czerwonych flag było zatrzymanie się na torze Daniela Ricciardo. W przeciwieństwie do Magnussena kierowca z Perth mógł szybko kontynuować pracę, dzięki czemu team z Enstone zakończył owocny dzień z ponad 150 okrążeniami.
Opony, na których uzyskano najlepsze czasy okrążeń: Bottas, Hamilton (C5), Ocon, Stroll, Kwiat, Giovinazzi(C4), Ricciardo, Grosjean, Vettel, Norris, Latifi (C3), Verstappen, Albon, Gasly, Sainz, Magnussen (C2).
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas | Strata | Odstęp |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 | 65 | 1:15,732 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 | 73 | 1:16,516 | 0,784 | 0,784 | |
3 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 76 | 1:17,102 | 1,370 | 0,586 | |
4 | Lance Stroll (18) | Racing Point Mercedes RP20 | 116 | 1:17,338 | 1,606 | 0,236 | |
5 | Daniił Kwiat (26) | AlphaTauri Honda AT01 | 62 | 1:17,427 | 1,695 | 0,089 | |
6 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo Ferrari C39 | 152 | 1:17,469 | 1,737 | 0,042 | |
7 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 93 | 1:17,574 | 1,842 | 0,105 | |
8 | Max Verstappen (33) | Red Bull Honda RB16 | 86 | 1:17,636 | 1,904 | 0,062 | |
9 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri Honda AT01 | 59 | 1:17,783 | 2,051 | 0,147 | |
10 | Alexander Albon (23) | Red Bull Honda RB16 | 83 | 1:18,154 | 2,422 | 0,371 | |
11 | Carlos Sainz (55) | McLaren Renault MCL35 | 76 | 1:18,274 | 2,542 | 0,120 | |
12 | Romain Grosjean (8) | Haas Ferrari VF-20 | 48 | 1:18,380 | 2,648 | 0,106 | |
13 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | 100 | 1:18,384 | 2,652 | 0,004 | |
14 | Lando Norris (4) | McLaren Renault MCL35 | 49 | 1:18,454 | 2,722 | 0,070 | |
15 | Nicholas Latifi (6) | Williams Mercedes FW43 | 72 | 1:19,004 | 3,272 | 0,550 | |
16 | Kevin Magnussen (20) | Haas Ferrari VF-20 | 4 | 1:19,709 | 3,977 | 0,705 |