Ferrari na czele pierwszego treningu na Monzy
Podczas sesji nie obyło się bez incydentów.
05.09.2514:33
928wyświetlenia
.jpg)
Europejska część sezonu F1 nieubłaganie zbliża się do końca. Kończy się jednak z przytupem, gdyż na historycznym obiekcie, który jest wyjątkowy pod wieloma względami. Obecnie najbardziej zwraca kwestia aerodynamiki, gdyż zespoły zakładają zupełnie inną specyfikację skrzydeł.
Podczas tego weekendu mieliśmy też dwie zmiany w regularnych składach ekip. Alex Dunne zastąpił w pierwszym treningu Oscara Piastriego, a Paul Aaron Franco Colapinto. Na początku sesji wielu kierowców zmagało się z niską przyczepnością, ale było to dość typowe na tym etapie weekendu, tym bardziej, że w użyciu była pośrednia i twarda mieszanka ogumienia.
Tempo dyktował Verstappen, ale szybkie kółka kręcił również Leclerc oraz Williams, który już przed weekendem był typowany do dobrego wyniku w niedzielę.
Mniej więcej w połowie treningu rozpoczęły się przejazdy na miękkich oponach. Kierowcy notowali porpawę czasu, ale nie były to dramatyczne poprawy. Na prowadzeniu umocnił się Verstappen, a Norris nie potrafił złapać tempa, anulując kolejne szybkie przejazdy.
Nie wszyscy mogli przejechać bez problemów symulację kwalifikacji. Na tor zostało naniesione tak wiele żwiru, że sędziowie zdecydowali się o wywieszeniu czerwonej flagi. Asfalt musiał zostać uprzątnięty, by bezpiecznie kontynuować jazdę. Porządkowi jednak szybko uporali się z zanieczyszczeniami i sesję wznowiono.
Część zawodników postanowiła dokończyć przerwane przejazdy, a część wróciła na tor na twardszych mieszankach, by rozpocząć dłuższe przejazdy. Na czele stawki Verstappena zmienił Leclerc, który poskładał mocne okrążenie i zanotował czas 1:20,,286. Całkiem niezłe kółko pojechał również Hamilton, wskakując na trzecie miejsce, jednak Brytyjczyk zostanie cofnięty na starcie po karze z Zandvoort.
Ponownie mocną formę potwierdził Sainz, przeskakując przed Verstappena na drugą lokatę. Tymczasem Norris w końcu poskładał okrążenie, ale dało ono zaledwie piątą lokatę. Początek weekendu nie wyglądał optymistycznie dla McLarena.
Ferrari postanowiło choć w piątek dać nieco radości swoim fanom. Hamilton poprawił swój czas i objął prowadzenie przed Leclerkiem. Tymczasem w samej końcówce sesji Rossell zatrzymał się przed szykaną Ascari. Ogłoszono wirtualną neutralizację, gdyż do końca pozostała mniej niż minuta. Brytyjczyk zameldował o braku mocy w silniku. Reszta stawki dokończyła przejazdy i wróciła do garażów.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 5 km/h
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:20,117 | 20 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:20,286 | 0,169 | 0,169 | 24 | |
3 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:20,650 | 0,533 | 0,364 | 25 | |
4 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:20,692 | 0,575 | 0,042 | 22 | |
5 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:20,940 | 0,823 | 0,248 | 25 | |
6 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:21,021 | 0,904 | 0,081 | 28 | |
7 | Alexander Albon (23) | Williams FW47 | 1:21,073 | 0,956 | 0,052 | 25 | |
8 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:21,110 | 0,993 | 0,037 | 20 | |
9 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR25 | 1:21,114 | 0,997 | 0,004 | 20 | |
10 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:21,158 | 1,041 | 0,044 | 25 | |
11 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:21,172 | 1,055 | 0,014 | 24 | |
12 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:21,179 | 1,062 | 0,007 | 26 | |
13 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:21,201 | 1,084 | 0,022 | 27 | |
14 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:21,292 | 1,175 | 0,091 | 24 | |
15 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:21,295 | 1,178 | 0,003 | 26 | |
16 | Alexander Dunne (89) | McLaren MCL39 | 1:21,606 | 1,489 | 0,311 | 26 | |
17 | Esteban Ocon (31) | Haas VF-25 | 1:21,642 | 1,525 | 0,036 | 22 | |
18 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:21,653 | 1,536 | 0,011 | 26 | |
19 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:22,058 | 1,941 | 0,405 | 23 | |
20 | Paul Aron (61) | Alpine A525 | 1:22,153 | 2,036 | 0,095 | 23 |
107% najlepszego czasu: 1:25,725