Jak wygrać Grand Prix. Tajniki strategii w F1 - premiera
Najnowsza pozycja SQN już w księgarniach.
16.10.2512:06
7wyświetlenia
.jpg)
To już! Dzięki wydawnictwu SQN do księgarń trafiła najnowsza książka Bernie Collins
Jak wygrać Grand Prix. Dlaczego to wyjątkowa pozycja? Zazwyczaj publikacje dostępne na rynku skupiają się na tym co już widzieliśmy. Dokumentują fakty, nieco je uzupełniają wywiadami i wspomnieniami, jednak w gruncie rzeczy nie odkrywają niczego tajnego. W przypadku "
Jak wygrać Grand Prix. Tajniki strategii w F1" naprawdę mamy do czynienia z zakulisowymi informacjami, których nie poznacie ani w telewizji, ani w Internecie.
Książka jest dostępna na: https://bit.ly/f1wm-gpredbull
F1WM o książce:
Gasną światła, do boju rusza 20 samochodów, najnowocześniejszych konstrukcji jakie widział świat. Za kierownicą najlepsi kierowcy tej planety. Mogłoby się wydawać, że to już wszystko, prawda? Teraz wystarczy jak najszybciej dojechać do mety, no może jeszcze po drodze potrzebujemy kilku mechaników, którzy sprawnie zmienią opony. I właściwie tutaj zaczynają się schody...
No bo opony w ciągu wyścigu wymieniamy raz, dwa, czasem trzy. Tak więc kiedy najlepiej to zrobić? Po prostu kiedy się zużyją? Nie do końca, przecież możemy zjechać jedno okrążenie przed rywalem i doprowadzić do "podcięcia", a później nieco zaoszczędzić dany komplet. Ale o tym kiedy jest to właściwe okrążenie nie decyduje kierowca. Stoi za tym sztab ludzi, na żywo analizujących dane, pogodę, warunki na torze... Informacji jest ogrom, wspierają ich w tym modele matematyczne (które przecież też ktoś musiał opracować), zaawansowane techniki pomiarowe itd. Robi się skomplikowanie? A to nie wszystko.
Pomimo ogromu danych decyzje strategiczne w F1 muszą być podejmowane w ułamku sekundy. Z jednej strony można polegać na szczęśliwym trafie, ale z drugiej ileż razy możemy ufać szczęściu. To nie przepis na sukces. I o tym wszystkim pisze Bernie w wciągającej lekturze. To nie książka dla niedzielnych fanów. To pozycja dla prawdziwych fanów Formuły 1, którzy chcą wiedzieć jak wygląda struktura zespołu. Jak kilkadziesiąt osób współpracuje tylko i wyłącznie nad strategię wyścigową.
Nowoczesna F1 jest na tyle fascynująca, że lektura "Jak wygrać Grand Prix. Tajniki strategii w F1" jest naprawdę wciągająca. Dodatkowo Bernie nie od razu stała się szefową działu strategicznego. Najpierw spędziła czas w McLarenie pracując jako inżynier. To również ciekawy okres jej przygody z F1. Mogę z czystym sumieniem polecić tę pozycję każdemu, kto w F1 widzi nieco więcej niż tylko 20 samochodów jeżdżących w kółko.