GROSSER PREIS VON ÖSTERREICHLAND 1977
Red Bull Ring14 sierpnia

Długość toru: 5,942 kmLiczba okrążeń: 54Pełny dystans: 320,868 km
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alan Jones 1754 okr. 1h37m16,490
2.
Niki Lauda 1154 okr. +0:20,130
3.
Hans-Joachim Stuck 854 okr. +0:34,500
| P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | +13 | Alan Jones 17 | Shadow DN8 | 54 | 1h37m16,490 | 0 | |
| 2 | -1 | Niki Lauda 11 | Ferrari 312T2 | 54 | +0:20,130 | 0 | |
| 3 | +1 | Hans-Joachim Stuck 8 | Brabham BT45B | 54 | +0:34,500 | 0 | |
| 4 | +1 | Carlos Reutemann 12 | Ferrari 312T2 | 54 | +0:34,750 | 0 | |
| 5 | +10 | Ronnie Peterson 3 | Tyrrell P34 | 54 | +1:02,090 | 0 | |
| 6 | +3 | Jochen Mass 2 | McLaren M26 | 53 | +1 okr. | 0 | |
| 7 | +13 | Rupert Keegan 24 | Hesketh 308E | 53 | +1 okr. | 0 | |
| 8 | +4 | John Watson 7 | Brabham BT45B | 53 | +1 okr. | 0 | |
| 9 | +13 | Patrick Neve 27 | March 761 | 53 | +1 okr. | 0 | |
| 10 | +7 | Brett Lunger 30 | McLaren M23 | 53 | +1 okr. | 0 | |
| 11 | +12 | Emerson Fittipaldi 28 | Copersucar F5 | 53 | +1 okr. | 0 | |
| 12 | +7 | Hans Binder 33 | Penske PC4 | 53 | +1 okr. | 0 | |
| 13 | -3 | Patrick Depailler 4 | Tyrrell P34 | 53 | +1 okr. | 0 | |
| 14 | +4 | Jean-Pierre Jarier 34 | Penske PC4 | 52 | +2 okr. | 0 | |
| 15 | -2 | Vittorio Brambilla 19 | Surtees TS19 | 52 | +2 okr. | 0 | |
| 16 | +9 | Vern Schuppan 18 | Surtees TS19 | 52 | +2 okr. | 0 | |
| 17 | +9 | Emilio de Villota 36 | McLaren M23 | 50 | +4 okr. | 0 | |
| Niesklasyfikowani | |||||||
| Jody Scheckter 20 | Wolf WR3 | 45 | poślizg | 0 | |||
| James Hunt 1 | McLaren M26 | 43 | silnik | 0 | |||
| Patrick Tambay 23 | Ensign N177 | 41 | silnik | 0 | |||
| Gunnar Nilsson 6 | Lotus 78 | 38 | silnik | 0 | |||
| Arturo Merzario 16 | Shadow DN8 | 29 | skrzynia biegów | 0 | |||
| Jacques Laffite 26 | Ligier JS7 | 21 | wyciek oleju | 0 | |||
| Mario Andretti 5 | Lotus 78 | 11 | silnik | 0 | |||
| Ian Scheckter 10 | March 761B | 2 | wypadek | 0 | |||
| Clay Regazzoni 22 | Ensign N177 | 0 | wypadek | 0 | |||
Najszybsze okrażenie: John Watson (Brabham BT45B) - 1:40,960 na 52 okr.