Whiting: Halo znajduje się na dobrej drodze do debiutu w 2018 roku

W tym sezonie kierowcy nie będą testowali systemu w trakcie piątkowych treningów.
24.03.1715:57
Nataniel Piórkowski
1254wyświetlenia


Dyrektor wyścigów Formuły 1 z ramienia FIA - Charlie Whiting podkreśla, że system Halo znajduje się "na dobrej drodze" do wprowadzenia do użytku w sezonie 2018.

Prócz potwierdzenia, iż organ zarządzający pracuje nad realizacją decyzji Grupy Strategicznej i Komisji F1, Whiting dodał, że w serii Grand Prix może pojawić się alternatywne rozwiązanie ochronne, jeśli tylko zostanie ono uznane za skuteczniejsze w działaniu.

Halo jest na dobrej drodze do wprowadzenia do użytku. Grupa Strategiczna i Komisja F1 uzgodniły, że w 2018 roku może zostać dodany system ochrony głowy kierowcy, a na dzień dzisiejszy Halo jest jedynym rozwiązaniem, które spełnia wymagania - powiedział Brytyjczyk.

Pracujemy nad innymi rozwiązaniami, które zostaną poddane ocenie. Jeśli po 30 kwietnia, a więc terminie w którym możliwe jest wprowadzenie zmian w przepisach bez jednomyślnej zgody zespołów, pojawi się jakaś lepsza idea, będziemy musieli się nad nią pochylić - dodał.

Whiting dodał, że w trakcie bieżącego sezonu Halo nie będzie testowane przez kierowców w trakcie sesji treningowych. Nie będzie kolejnych testów w trakcie wolnych treningów. W ubiegłym roku ich celem było zapewnienie każdemu zespołowi i każdemu kierowcy możliwości oceny systemu. Udało nam się go zrealizować - z tego co wiem, tylko jeden kierowca nie jeździł z Halo. Nie ma więc planów, by w tym roku przeprowadzać kolejne takie jazdy.

KOMENTARZE

5
Aeromis
24.03.2017 11:17
@marios76 Miałem nadzieję, że ten róż będzie na torze wyglądać lepiej... Z drugiej strony bolid STR - przepiękny, pomimo iż nie jestem zwolennikiem łączenia tych kolorów, ale im to wyszło świetnie. Toro Rosso wygląda super zarówno z przodu jak i z boku, lepiej niż RBR. Co do systemu halo to nadal mi ręce i nogi opadają. Lepiej wzmocnić mocowanie kół, zamiast udziwniać i wprowadzać coś, co tak samo jak i może ochronić przed oponą, tak samo i może zwiększyć konsekwencje wypadku, wystarczy że utknie tam przednie skrzydło innego bolidu i bolid uderzy w bandę (...). Halo jest w pełni nielogiczne, albo zabudowanie bolidu całkowite/połowiczne (pomysł RBR), albo status quo. Nie rozumiem czemu ktoś uważa system Halo za podniesienie norm bezpieczeństwa.
marios76
24.03.2017 11:05
Bolidy wyglądają najlepiej od 20 lat. (no poza Force India :) ) Chcecie to spartolic w imię bezpieczeństwa... Od roku 94 nie zginął w F1 kierowca z powodu niedomagan, słabości czy wad konstrukcji bolidu. Możecie założyć halo nie halo, szybę, osłonę, słupek czy fotel wyrzucony... A następnego zabijecie ludzką głupotą! Tak, jak Julesa Bianchi :(
mr_bean2000
24.03.2017 05:46
Płetwy i dilda przy tym będą wyglądać jak dzieła sztuki, bleh.
Sasilton
24.03.2017 04:42
Nowy właściciel może mocno naciskać by tego nie wprowadzili, bo gdy wprowadzą, to z pewnością będzie niższa oglądalność.
sneer
24.03.2017 04:38
Nie!