Władze Zandvoort ujawniły zmiany, jakie zostaną wprowadzone na torze

Jan Lammers nie wspomniał o tym, jaki los czeka żwirowe pobocza obiektu.
14.05.1915:07
Nataniel Piórkowski
1971wyświetlenia


Zarządcy Zandvoort ujawnili zakres modyfikacji, jakie zostaną wprowadzone na torze przed przyszłorocznym Grand Prix Holandii.

Formuła 1 po raz ostatni ścigała się na Zandvoort w 1985 roku. Od tego czasu układ obiektu zmienił się w znaczący sposób. Przed powrotem eliminacji do kalendarza mistrzostw świata potrzebne będą kolejne zmiany, które przystosują obiekt do standardów panujących obecnie w Formule 1.

Linia startu mety zostanie lekko przesunięta w kierunku zakrętu Tarzana, aby zagwarantować, że pola startowe będą wyraźnie widoczne z głównej trybuny. Wyjście z Gerlachbocht zostanie poszerzone ze względów bezpieczeństwa - powiedział dyrektor GP Holandii, Jan Lammers.

Hugenholtzbocht zostanie poszerzony po wewnętrznej stronie, aby zapewnić więcej miejsca i doprowadzić do wzrostu prędkość z jaką bolidy zmierzają w kierunku Scheivlaka. Druga część Hans Ernst Bocht (Audi S) będzie skrócona i poszerzona, dzięki czemu poprawi się płynność, z jaką pokonywany jest zakręt. Chcemy ograniczyć jego charakter typu start/stop i zwiększyć prędkość.

Sekcja Arie Luyendijkbocht zostanie przebudowana i lekko nieznacznie pochylona, co umożliwi kierowcom pokonanie zakrętu z gazem w podłodze. Wiraż będzie podobny do ostatniego fragmentu Interlagos, gdzie można używać DRS. Nie będzie to łatwe, ale sądzę, że możliwe.

Lammers nie wspomniał o tym, czy zmiany dotkną strefy wyjazdowe, które w obecnej formie są wysypane żwirem. Sugerowano, że niektóre z nich mogą zostać zastąpione asfaltowymi poboczami.

Oprócz tego na torze zostanie przebudowany padok oraz inne elementy infrastruktury.


źródło: Wikipedia Commons