System DAS będzie zakazany od sezonu 2021
Mimo to zespoły będą mogły korzystać z rozwiązania w nadchodzących mistrzostwach.
21.02.2014:35
3151wyświetlenia
Embed from Getty Images
Zgodnie z regulaminem przygotowanym na 2021 rok, system DAS stanie się nielegalny, choć FIA dopuszcza korzystanie z niego w sezonie 2020.
Dwuosiowy układ kierowniczy został opracowany przez Mercedesa, który korzystał z niego drugiego dnia zimowych testów. Jego działanie polega na przesuwaniu kierowcy do przodu i do tyłu, co zmienia zbieżność kół przedniej osi, a w rezultacie redukuje opór toczenia i podnosi temperaturę opon.
Konkurencyjne zespoły poprosiły FIA o wyjaśnienie, czy rozwiązanie stosowane przez niemieckiego producenta jest legalne. Federacja potwierdziła, że system DAS nie łamie przepisów, ponieważ zmienia on tylko kąt przednich kół, nie ingerując w zawieszenie. Konkurenci rozważają teraz możliwość skopiowania systemu, jednakże FIA sprecyzowała, iż będzie on nieprzepisowy od sezonu 2021.
Według regulaminu, który wejdzie w życie od nowego roku, wszelkie zmiany kąta kół skrętnych mogą być przeprowadzane tylko po odpowiednim obróceniu kierownicy. Źródła Autosportu potwierdzają, że przy tej interpretacji dwuosiowy układ kierowniczy oraz inne podobne rozwiązania staną się nielegalne. Niewiadomą pozostaje również fakt, czy nowy zapis w regulaminie nie wynika z zapytań Mercedesa do FIA na etapie układania regulaminu na 2021 rok.
Zgodnie z regulaminem przygotowanym na 2021 rok, system DAS stanie się nielegalny, choć FIA dopuszcza korzystanie z niego w sezonie 2020.
Dwuosiowy układ kierowniczy został opracowany przez Mercedesa, który korzystał z niego drugiego dnia zimowych testów. Jego działanie polega na przesuwaniu kierowcy do przodu i do tyłu, co zmienia zbieżność kół przedniej osi, a w rezultacie redukuje opór toczenia i podnosi temperaturę opon.
Konkurencyjne zespoły poprosiły FIA o wyjaśnienie, czy rozwiązanie stosowane przez niemieckiego producenta jest legalne. Federacja potwierdziła, że system DAS nie łamie przepisów, ponieważ zmienia on tylko kąt przednich kół, nie ingerując w zawieszenie. Konkurenci rozważają teraz możliwość skopiowania systemu, jednakże FIA sprecyzowała, iż będzie on nieprzepisowy od sezonu 2021.
Według regulaminu, który wejdzie w życie od nowego roku, wszelkie zmiany kąta kół skrętnych mogą być przeprowadzane tylko po odpowiednim obróceniu kierownicy. Źródła Autosportu potwierdzają, że przy tej interpretacji dwuosiowy układ kierowniczy oraz inne podobne rozwiązania staną się nielegalne. Niewiadomą pozostaje również fakt, czy nowy zapis w regulaminie nie wynika z zapytań Mercedesa do FIA na etapie układania regulaminu na 2021 rok.