Bearman zwycięzcą chaotycznego wyścigu F2 we Włoszech [Akt.]
Jako trzeci dojechał Pourchaire, który ponownie oddala się od Vestiego w klasyfikacji.
03.09.2311:09
1089wyświetlenia
Embed from Getty Images
Oliver Bearman odniósł pewne zwycięstwo w chaotycznym wyścigu głównym Formuły 2 na torze Monza. Kierowca Premy uniknął kłopotów i pomimo aż pięciu wyjazdów samochodu bezpieczeństwa zdołał bez większych problemów dowieźć cenną wygraną. Skład podium uzupełnili Ayumu Iwasa i Theo Pourchaire. Ten ostatni powiększył przewagę w mistrzostwach nad Vestim, który nie ukończył dzisiejszych zmagań.
Ruszający z pole position Theo Pourchaire popisał się świetną reakcją i początkowo nie miał większych problemów z obroną pozycji przed Bearmanem, lecz już na dojeździe do Variante della Roggia to Brytyjczyk był liderem wyścigu. Na trzecie miejsce, kosztem Romana Stanka, awansował Victor Martins. Stanka na dojeździe do Lesmo próbował wyprzedzać także Frederik Vesti, lecz Duńczyk został wypchnięty przez Czecha na trawę, gdzie stracił on panowanie nad bolidem i uderzył tyłem w bandę, przedwcześnie kończąc swój udział w wyścigu.
Był to zatem katastrofalny scenariusz dla Vestiego, który po wczorajszym zwycięstwie w sprincie liczył na utrzymanie się na dłużej w walce o tytuł mistrzowski. Z wyścigu kilka zakrętów dalej, po kontakcie z bolidem Amaury'ego Cordeela, odpadł również Clement Novalak, przez co na tor musiał wyjechać samochód bezpieczeństwa. Bernd Maylaender pozostał na torze do czwartego okrążenia. Po restarcie Bearman bezproblemowo utrzymał prowadzenie przed Pourchaire'em i Martinsem. Czwarty był Stanek, a za nim walkę o piąte miejsce toczyli Maini i Verschoor, z której górą na razie wychodził ten pierwszy.
Po kilku spokojniejszych okrążeniach konieczna była druga neutralizacja. Powodem było wypadnięcie z toru Arthura Leclerca w pierwszym zakręcie. Monakijczyk ratował się przed uderzeniem w tył jednego z rywali, prawdopodobnie z powodu awarii układu hamulcowego. Moment neutralizacji zdecydowana większość stawki wykorzystała na zjazd do pit lane. Na czele znalazła się trójka kierowców, która przystąpiła do wyścigu na twardszej mieszance - Daruvala, Doohan i Iwasa. Walczący o zwycięstwo Bearman i Pourchaire znaleźli się natomiast pod lupą sędziów za niebezpieczny wyjazd ze stanowiska serwisowego.
Rywalizacja została wznowiona na 12. kółku. "Wirtualnym" liderem pozostawał Bearman przed Pourchaire'em, a tuż za Francuzem znalazł się Maini. Nienajlepszy postój zaliczył bowiem Martins, który spadł nie tylko za Hindusa, ale i za Verschoora, Crawforda i Haugera i do momentu restartu zajmował dopiero jedenaste miejsce. Po wznowieniu czołowa trójka wymieniała się pozycjami kilkakrotnie, by wreszcie, w Roggii, na prowadzeniu znalazł się Ayumu Iwasa, który wyprzedził zarówno Daruvalę, jak i Doohana.
Tuż po restarcie doszło jednak do groźnie wyglądającego wypadku na prostej startowej, wobec czego konieczna była kolejna neutralizacja. Roy Nissany uderzył w tył bolidu Zane'a Maloneya, po czym junior Red Bulla obrócił samochód, odbił się od bandy po zewnętrznej stronie, i wpadł na bariery z drugiej strony toru. Maloney opuścił bolid o własnych siłach, wyraźnie jednak utykając. Samochód bezpieczeństwa początkowo prowadził stawkę przez aleję serwisową, co wykorzystali Daruvala i Iwasa, którzy odbyli obowiązkowy postój i zmienili opony na miękkie. Za spowodowanie kolizji z Maloneyem Roy Nissany został później ukarany przejazdem przez pit lane.
Wyścig wznowiono na 16. okrążeniu. Prowadził Bearman przed Doohanem, Pourchaire'em, Daruvalą i Mainim. Za nimi podążał Verschoor, a Martins był dopiero siódmy. Dziesiątkę zamykali Crawford, Hauger i Iwasa. Bearman szybko odskoczył reszcie stawki i pewnie prowadził. Doohan, który wciąż nie odbył wizyty w boksach, utrzymywał się przed Pourchaire'em, podczas gdy Martins i Crawford zdołali uporać się z Verschoorem, spychając Holendra na ósme miejsce. Okrążenie później Martins wyprzedził Mainiego i był już piąty.
Pourchaire uporał się z Doohanem na początku 18. kółka i mógł ponownie skupić się na pogoni za Bearmanem. Doohan znalazł się tymczasem na celowniku Daruvali, który niespodziewanie znalazł się w walce o podium. Za Hindusem jechał Martins, w którego bolidzie doszło do nietypowej awarii - DRS w samochodzie Francuza zablokował się i był stale otwarty. Wkrótce Martinsowi pokazana została czarno-pomarańczowa flaga i musiał on zjechać na nieplanowany postój w celu usunięcia awarii. Nie było to jednak możliwe i junior Alpine wycofał się z wyścigu. Na piąte miejsce awansował zatem Jak Crawford, za którym podążali Maini i Verschoor.
Nie był to jednak koniec chaosu - na dojeździe do Variante della Roggia doszło do kontaktu pomiędzy walczącymi o piątą lokatę Crawfordem i Mainim, w wyniku czego ten pierwszy przebił oponę, a Maini uszkodził przednie skrzydło, które wpadło pod samochód. Hindus wypadł z toru w Lesmo 2 kończąc udział w wyścigu, a na tor powrócił samochód bezpieczeństwa. Ten moment na zjazd do alei wykorzystali Doohan i - ponownie - Daruvala, który miał już coraz większe problemy z utrzymaniem rywali za swoimi plecami. Safety car opuścił tor na cztery kółka przed końcem.
Restart znów poszedł po myśli Bearmana, natomiast bezpardonowy atak na Pourchaire'a przypuścił Iwasa, który zdołał wyprzedzić Francuza w pierwszym zakręcie. Japończyk szybko zaczął oddalać się od lidera klasyfikacji, który znalazł się pod presją ze strony całej grupy kierowców z Verschoorem, Fittipaldim i Haugerem na czele. Ściganie już po dwóch kółkach zostało ponownie przerwane, bowiem na wyjeździe z Variante Ascari swój samochód zatrzymał Crawford. Zmagania zatem zakończyły się za samochodem bezpieczeństwa, który podczas dzisiejszego wyścigu musiał wyjeżdżać na tor aż pięciokrotnie!
Zwycięstwo powędrowało więc w ręce Olivera Bearmana, który na jedną rundę przed końcem ponownie włączył się do walki o czołową trójkę mistrzostw. Drugie miejsce zajął Iwasa, za którym uplasował się Theo Pourchaire. Czwarty pierwotnie finiszował Verschoor, lecz Holender otrzymał karę czasową za niebezpieczny wyjazd z pit lane. W jej wyniku wypadł on poza punktowaną dziesiątkę, a na czwarte miejsce awansował Enzo Fittipaldi. Kolejne pozycje zajęli Hauger, Doohan, Daruvala, Cordeel, Boschung i Hadjar.
Aktualizacja
Jak Crawford został ukarany doliczeniem dziesięciu sekund do końcowego rezultatu za spowodowanie kolizji z Kushem Mainim. Amerykanin co prawda nie ukończył wyścigu, lecz został sklasyfikowany - na ostatniej, 16. pozycji. Nałożona kara nie ma zatem większego wpływu na końcowe wyniki zmagań na Monzy.
Klasyfikacja generalna na jedną rundę przed końcem sezonu:
1. Pourchaire - 191 punktów; 2. Vesti - 166; 3. Iwasa - 152; 4. Doohan - 138; 5. Martins - 131; 6. Bearman - 130; 7. Fittipaldi - 116; 8. Hauger - 102; 9. Verschoor - 102; 10. Maloney - 96
Oliver Bearman odniósł pewne zwycięstwo w chaotycznym wyścigu głównym Formuły 2 na torze Monza. Kierowca Premy uniknął kłopotów i pomimo aż pięciu wyjazdów samochodu bezpieczeństwa zdołał bez większych problemów dowieźć cenną wygraną. Skład podium uzupełnili Ayumu Iwasa i Theo Pourchaire. Ten ostatni powiększył przewagę w mistrzostwach nad Vestim, który nie ukończył dzisiejszych zmagań.
Ruszający z pole position Theo Pourchaire popisał się świetną reakcją i początkowo nie miał większych problemów z obroną pozycji przed Bearmanem, lecz już na dojeździe do Variante della Roggia to Brytyjczyk był liderem wyścigu. Na trzecie miejsce, kosztem Romana Stanka, awansował Victor Martins. Stanka na dojeździe do Lesmo próbował wyprzedzać także Frederik Vesti, lecz Duńczyk został wypchnięty przez Czecha na trawę, gdzie stracił on panowanie nad bolidem i uderzył tyłem w bandę, przedwcześnie kończąc swój udział w wyścigu.
Był to zatem katastrofalny scenariusz dla Vestiego, który po wczorajszym zwycięstwie w sprincie liczył na utrzymanie się na dłużej w walce o tytuł mistrzowski. Z wyścigu kilka zakrętów dalej, po kontakcie z bolidem Amaury'ego Cordeela, odpadł również Clement Novalak, przez co na tor musiał wyjechać samochód bezpieczeństwa. Bernd Maylaender pozostał na torze do czwartego okrążenia. Po restarcie Bearman bezproblemowo utrzymał prowadzenie przed Pourchaire'em i Martinsem. Czwarty był Stanek, a za nim walkę o piąte miejsce toczyli Maini i Verschoor, z której górą na razie wychodził ten pierwszy.
Po kilku spokojniejszych okrążeniach konieczna była druga neutralizacja. Powodem było wypadnięcie z toru Arthura Leclerca w pierwszym zakręcie. Monakijczyk ratował się przed uderzeniem w tył jednego z rywali, prawdopodobnie z powodu awarii układu hamulcowego. Moment neutralizacji zdecydowana większość stawki wykorzystała na zjazd do pit lane. Na czele znalazła się trójka kierowców, która przystąpiła do wyścigu na twardszej mieszance - Daruvala, Doohan i Iwasa. Walczący o zwycięstwo Bearman i Pourchaire znaleźli się natomiast pod lupą sędziów za niebezpieczny wyjazd ze stanowiska serwisowego.
Rywalizacja została wznowiona na 12. kółku. "Wirtualnym" liderem pozostawał Bearman przed Pourchaire'em, a tuż za Francuzem znalazł się Maini. Nienajlepszy postój zaliczył bowiem Martins, który spadł nie tylko za Hindusa, ale i za Verschoora, Crawforda i Haugera i do momentu restartu zajmował dopiero jedenaste miejsce. Po wznowieniu czołowa trójka wymieniała się pozycjami kilkakrotnie, by wreszcie, w Roggii, na prowadzeniu znalazł się Ayumu Iwasa, który wyprzedził zarówno Daruvalę, jak i Doohana.
Tuż po restarcie doszło jednak do groźnie wyglądającego wypadku na prostej startowej, wobec czego konieczna była kolejna neutralizacja. Roy Nissany uderzył w tył bolidu Zane'a Maloneya, po czym junior Red Bulla obrócił samochód, odbił się od bandy po zewnętrznej stronie, i wpadł na bariery z drugiej strony toru. Maloney opuścił bolid o własnych siłach, wyraźnie jednak utykając. Samochód bezpieczeństwa początkowo prowadził stawkę przez aleję serwisową, co wykorzystali Daruvala i Iwasa, którzy odbyli obowiązkowy postój i zmienili opony na miękkie. Za spowodowanie kolizji z Maloneyem Roy Nissany został później ukarany przejazdem przez pit lane.
Wyścig wznowiono na 16. okrążeniu. Prowadził Bearman przed Doohanem, Pourchaire'em, Daruvalą i Mainim. Za nimi podążał Verschoor, a Martins był dopiero siódmy. Dziesiątkę zamykali Crawford, Hauger i Iwasa. Bearman szybko odskoczył reszcie stawki i pewnie prowadził. Doohan, który wciąż nie odbył wizyty w boksach, utrzymywał się przed Pourchaire'em, podczas gdy Martins i Crawford zdołali uporać się z Verschoorem, spychając Holendra na ósme miejsce. Okrążenie później Martins wyprzedził Mainiego i był już piąty.
Pourchaire uporał się z Doohanem na początku 18. kółka i mógł ponownie skupić się na pogoni za Bearmanem. Doohan znalazł się tymczasem na celowniku Daruvali, który niespodziewanie znalazł się w walce o podium. Za Hindusem jechał Martins, w którego bolidzie doszło do nietypowej awarii - DRS w samochodzie Francuza zablokował się i był stale otwarty. Wkrótce Martinsowi pokazana została czarno-pomarańczowa flaga i musiał on zjechać na nieplanowany postój w celu usunięcia awarii. Nie było to jednak możliwe i junior Alpine wycofał się z wyścigu. Na piąte miejsce awansował zatem Jak Crawford, za którym podążali Maini i Verschoor.
Nie był to jednak koniec chaosu - na dojeździe do Variante della Roggia doszło do kontaktu pomiędzy walczącymi o piątą lokatę Crawfordem i Mainim, w wyniku czego ten pierwszy przebił oponę, a Maini uszkodził przednie skrzydło, które wpadło pod samochód. Hindus wypadł z toru w Lesmo 2 kończąc udział w wyścigu, a na tor powrócił samochód bezpieczeństwa. Ten moment na zjazd do alei wykorzystali Doohan i - ponownie - Daruvala, który miał już coraz większe problemy z utrzymaniem rywali za swoimi plecami. Safety car opuścił tor na cztery kółka przed końcem.
Restart znów poszedł po myśli Bearmana, natomiast bezpardonowy atak na Pourchaire'a przypuścił Iwasa, który zdołał wyprzedzić Francuza w pierwszym zakręcie. Japończyk szybko zaczął oddalać się od lidera klasyfikacji, który znalazł się pod presją ze strony całej grupy kierowców z Verschoorem, Fittipaldim i Haugerem na czele. Ściganie już po dwóch kółkach zostało ponownie przerwane, bowiem na wyjeździe z Variante Ascari swój samochód zatrzymał Crawford. Zmagania zatem zakończyły się za samochodem bezpieczeństwa, który podczas dzisiejszego wyścigu musiał wyjeżdżać na tor aż pięciokrotnie!
Zwycięstwo powędrowało więc w ręce Olivera Bearmana, który na jedną rundę przed końcem ponownie włączył się do walki o czołową trójkę mistrzostw. Drugie miejsce zajął Iwasa, za którym uplasował się Theo Pourchaire. Czwarty pierwotnie finiszował Verschoor, lecz Holender otrzymał karę czasową za niebezpieczny wyjazd z pit lane. W jej wyniku wypadł on poza punktowaną dziesiątkę, a na czwarte miejsce awansował Enzo Fittipaldi. Kolejne pozycje zajęli Hauger, Doohan, Daruvala, Cordeel, Boschung i Hadjar.
Aktualizacja
Jak Crawford został ukarany doliczeniem dziesięciu sekund do końcowego rezultatu za spowodowanie kolizji z Kushem Mainim. Amerykanin co prawda nie ukończył wyścigu, lecz został sklasyfikowany - na ostatniej, 16. pozycji. Nałożona kara nie ma zatem większego wpływu na końcowe wyniki zmagań na Monzy.
Klasyfikacja generalna na jedną rundę przed końcem sezonu:
1. Pourchaire - 191 punktów; 2. Vesti - 166; 3. Iwasa - 152; 4. Doohan - 138; 5. Martins - 131; 6. Bearman - 130; 7. Fittipaldi - 116; 8. Hauger - 102; 9. Verschoor - 102; 10. Maloney - 96