FIA podniosła maksymalne kary finansowe w F1 do miliona euro
Dodatkowo wprowadzono przepisy dotyczące pirotechniki oraz zmodyfikowano przydział testów.
20.10.2313:57
633wyświetlenia
Embed from Getty Images
FIA zwiększyła poziom kar finansowych, jakie mogą zostać nałożone na uczestników mistrzostw Formuły 1, uznając, że poprzednie regulacje w tej sprawie
Po ostatnim posiedzeniu Światowej Rady Sportu Motorowego w Genewie, górny limit kary finansowej został zwiększony z 250 tysięcy do miliona euro. W przypadku innych mistrzostw świata będzie to 750 tysięcy euro a w niższych seriach - 500 tysięcy euro.
W myśl przepisów grzywną może zostać ukarany każdy uczestnik zawodów. W niektórych sytuacjach kary tego typu mogą otrzymać także organizatorzy imprezy.
W komunikacie FIA odniosła się również do używania przez kibiców materiałów pirotechnicznych.
W efekcie Rada zatwierdziła nowy przepis i definicję ujętą w Międzynarodowym Kodeksie Sportowym, by
FIA zadecydowała także o zwiększeniu liczby dni testowych przysługujących Pirelli z 35 do 40. W przepisach przewidziano także maksymalnie cztery dni testowe w celu
Dodatkowo prezes FIA - Mohammed bin Sulayem ogłosił postęp w staraniach Andretti Global o dołączenie do stawki F1
FIA zwiększyła poziom kar finansowych, jakie mogą zostać nałożone na uczestników mistrzostw Formuły 1, uznając, że poprzednie regulacje w tej sprawie
nie odzwierciedlały obecnych potrzeb sportów motorowych.
Po ostatnim posiedzeniu Światowej Rady Sportu Motorowego w Genewie, górny limit kary finansowej został zwiększony z 250 tysięcy do miliona euro. W przypadku innych mistrzostw świata będzie to 750 tysięcy euro a w niższych seriach - 500 tysięcy euro.
W myśl przepisów grzywną może zostać ukarany każdy uczestnik zawodów. W niektórych sytuacjach kary tego typu mogą otrzymać także organizatorzy imprezy.
W komunikacie FIA odniosła się również do używania przez kibiców materiałów pirotechnicznych.
Nieupoważnione użycie wszelkich materiałów pirotechnicznych podczas wyścigów może stwarzać poważne zagrożenie dla zdrowia oraz bezpieczeństwa publicznego, czemu należy zapobiegać i przeciwdziałać.
W efekcie Rada zatwierdziła nowy przepis i definicję ujętą w Międzynarodowym Kodeksie Sportowym, by
zaostrzyć ograniczenia dotyczące nieuprawnionego użycia wszelkich materiałów pirotechnicznych, taki jak na przykład flary. Regulacja ta nie dotyczy wyłącznie F1, ale także innych zawodów rozgrywanych pod egidą FIA.
FIA zadecydowała także o zwiększeniu liczby dni testowych przysługujących Pirelli z 35 do 40. W przepisach przewidziano także maksymalnie cztery dni testowe w celu
ułatwienia badań nad technikami ograniczenia rozbryzgów wody podczas deszczowych wyścigów.
Dodatkowo prezes FIA - Mohammed bin Sulayem ogłosił postęp w staraniach Andretti Global o dołączenie do stawki F1
po rygorystycznym procesie oceny zgłoszenia.