Norris najszybszy w drugim treningu do Grand Prix Węgier
Po zaledwie kilku okrążeniach udział w sesji zakończył Leclerc, który roztrzaskał bolid.
19.07.2418:06
2437wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lando Norris popisał się najlepszym czasem okrążenia w drugim treningu do Grand Prix Węgier. Pierwszą trójkę uzupełnili Max Verstappen oraz Carlos Sainz, najszybszy w porannej części zajęć.
Pierwszym kierowcą na torze podczas drugiego treningu na Hungaroringu był Nico Hulkenberg z Haasa, natomiast w ciągu kolejnych pięciu minut jazdę rozpoczęła już cała stawka, która realizowała program w komplecie. Po pierwszych przejazdach na pośrednich oponach najlepszym czasem popisał się Sergio Perez, który okrążył Hungaroring w 1:18,568.
Na dalszym etapie sesji Meksykanin pozostawał na czele tabeli przed swoim partnerem Maksem Verstappenem w przebudowanym Red Bullu RB20. Czas Holendra był gorszy o zaledwie 0,156 sekundy. Trzeci był George Russell (+0,249), czwarty Lewis Hamilton (+0,393), natomiast piąty Daniel Ricciardo (+0,440).
Siedemnaście minut po rozpoczęciu sesji dalszy udział zakończył Charles Leclerc, który utracił kontrolę nad swoim Ferrari na wyjściu z czwartego zakrętu, zaliczając pełny obrót. Monakijczyk uderzył lewym tyłem oraz przodem w stalowe bariery, zatrzymując następnie samochód na poboczu. Dyrekcja podjęła decyzję o wywieszeniu czerwonych flag, a także o wysłaniu pojazdu medycznego, mając odczyty o przeciążeniach z czujników uszkodzonego SF-24.
Po piętnastominutowej przerwie poświęconej na uprzątnięcie wraku oraz naprawy barier, sesja została wznowiona. Kierowcy wrócili do akcji na miękkich zestawach opon, chcąc przeprowadzić ostatnią tego dnia symulację kwalifikacji.
Podczas pierwszej szybkiej próby identyczny incydent do Leclerca zaliczył Guanyu Zhou, który na wyjściu z czwartego zakrętu zobaczył na optymalnej linii jazdy wolno jadącego Sergio Pereza. Zdekoncentrowany Chińczyk obrócił swojego Saubera i niemal uderzył w Meksykanina, lecz ten zobaczył w swoich lusterkach co się za nim dzieje i zjechał do lewej, unikając kolizji. Zhou pozbawiony uszkodzeń po krótkim pobycie na poboczu wrócił na tor, by następnie zjechać do mechaników.
Piętnaście minut przed końcem kierowcy podjęli się przejazdów na twardych zestawach z wysokim poziomem paliwa, które miały odwzorować warunki wyścigu. Na tym etapie ukształtowała się tabela i najlepszym wynikiem w drugim treningu popisał się Lando Norris, który pokonał Hungaroring w 1:17,788. Drugi był Verstappen (+0,243), trzeci Sainz (+0,397), czwarty Perez (+0,467), piąty Russell (+0,506), szósty Magnussen (+0,527), siódmy Hamilton (+0,575), ósmy Ricciardo (+0,583), dziewiąty Albon (+0,726), natomiast dziesiąty Alonso (+0,731).
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 2,8 km/h
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
Lando Norris popisał się najlepszym czasem okrążenia w drugim treningu do Grand Prix Węgier. Pierwszą trójkę uzupełnili Max Verstappen oraz Carlos Sainz, najszybszy w porannej części zajęć.
Pierwszym kierowcą na torze podczas drugiego treningu na Hungaroringu był Nico Hulkenberg z Haasa, natomiast w ciągu kolejnych pięciu minut jazdę rozpoczęła już cała stawka, która realizowała program w komplecie. Po pierwszych przejazdach na pośrednich oponach najlepszym czasem popisał się Sergio Perez, który okrążył Hungaroring w 1:18,568.
Na dalszym etapie sesji Meksykanin pozostawał na czele tabeli przed swoim partnerem Maksem Verstappenem w przebudowanym Red Bullu RB20. Czas Holendra był gorszy o zaledwie 0,156 sekundy. Trzeci był George Russell (+0,249), czwarty Lewis Hamilton (+0,393), natomiast piąty Daniel Ricciardo (+0,440).
Siedemnaście minut po rozpoczęciu sesji dalszy udział zakończył Charles Leclerc, który utracił kontrolę nad swoim Ferrari na wyjściu z czwartego zakrętu, zaliczając pełny obrót. Monakijczyk uderzył lewym tyłem oraz przodem w stalowe bariery, zatrzymując następnie samochód na poboczu. Dyrekcja podjęła decyzję o wywieszeniu czerwonych flag, a także o wysłaniu pojazdu medycznego, mając odczyty o przeciążeniach z czujników uszkodzonego SF-24.
Po piętnastominutowej przerwie poświęconej na uprzątnięcie wraku oraz naprawy barier, sesja została wznowiona. Kierowcy wrócili do akcji na miękkich zestawach opon, chcąc przeprowadzić ostatnią tego dnia symulację kwalifikacji.
Podczas pierwszej szybkiej próby identyczny incydent do Leclerca zaliczył Guanyu Zhou, który na wyjściu z czwartego zakrętu zobaczył na optymalnej linii jazdy wolno jadącego Sergio Pereza. Zdekoncentrowany Chińczyk obrócił swojego Saubera i niemal uderzył w Meksykanina, lecz ten zobaczył w swoich lusterkach co się za nim dzieje i zjechał do lewej, unikając kolizji. Zhou pozbawiony uszkodzeń po krótkim pobycie na poboczu wrócił na tor, by następnie zjechać do mechaników.
Piętnaście minut przed końcem kierowcy podjęli się przejazdów na twardych zestawach z wysokim poziomem paliwa, które miały odwzorować warunki wyścigu. Na tym etapie ukształtowała się tabela i najlepszym wynikiem w drugim treningu popisał się Lando Norris, który pokonał Hungaroring w 1:17,788. Drugi był Verstappen (+0,243), trzeci Sainz (+0,397), czwarty Perez (+0,467), piąty Russell (+0,506), szósty Magnussen (+0,527), siódmy Hamilton (+0,575), ósmy Ricciardo (+0,583), dziewiąty Albon (+0,726), natomiast dziesiąty Alonso (+0,731).
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 2,8 km/h
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren MCL38 | 1:17,788 | 24 | |||
2 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB20 | 1:18,032 | 0,244 | 0,244 | 20 | |
3 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-24 | 1:18,185 | 0,397 | 0,153 | 23 | |
4 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB20 | 1:18,255 | 0,467 | 0,070 | 23 | |
5 | George Russell (63) | Mercedes W15 | 1:18,294 | 0,506 | 0,039 | 23 | |
6 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-24 | 1:18,315 | 0,527 | 0,021 | 24 | |
7 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W15 | 1:18,363 | 0,575 | 0,048 | 20 | |
8 | Daniel Ricciardo (3) | RB VCARB 01 | 1:18,371 | 0,583 | 0,008 | 20 | |
9 | Alexander Albon (23) | Williams FW46 | 1:18,514 | 0,726 | 0,143 | 22 | |
10 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR24 | 1:18,519 | 0,731 | 0,005 | 23 | |
11 | Valtteri Bottas (77) | Kick Sauber C44 | 1:18,586 | 0,798 | 0,067 | 25 | |
12 | Logan Sargeant (2) | Williams FW46 | 1:18,611 | 0,823 | 0,025 | 21 | |
13 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL38 | 1:18,618 | 0,830 | 0,007 | 21 | |
14 | Esteban Ocon (31) | Alpine A524 | 1:18,754 | 0,966 | 0,136 | 25 | |
15 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-24 | 1:18,791 | 1,003 | 0,037 | 25 | |
16 | Pierre Gasly (10) | Alpine A524 | 1:18,888 | 1,100 | 0,097 | 24 | |
17 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR24 | 1:19,179 | 1,391 | 0,291 | 25 | |
18 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-24 | 1:19,286 | 1,498 | 0,107 | 8 | |
19 | Yuki Tsunoda (22) | RB VCARB 01 | 1:19,606 | 1,818 | 0,320 | 13 | |
20 | Guanyu Zhou (24) | Kick Sauber C44 | 1:20,067 | 2,279 | 0,461 | 25 |
107% najlepszego czasu: 1:23,233