Pierwszy trening na Hungaroringu dla Carlosa Sainza
Max Verstappen rozdzielił duet Ferrari na czele klasyfikacji.
19.07.2414:30
2059wyświetlenia
Embed from Getty Images
Carlos Sainz uzyskał najlepszy wynik w trakcie pierwszego treningu F1 przed GP Węgier.
Sesja rozpoczęła się w doskonałych warunkach a jednymi z pierwszych, którzy pojawili się na torze, byli kierowcy Ferrari w zmodyfikowanym bolidzie SF-24. W aparaturę służącą dokonywaniu pomiarów przepływu powietrza został także wyposażony Red Bull RB20 Sergio Pereza.
Po pięciu minutach najlepszym osiągnięciem legitymował się Max Verstappen, który z nowym pakietem aerodynamicznym, odnotował 1:20,715s na miękkich oponach. W tym czasie większość kierowców realizowało program treningowy z wykorzystaniem pośredniej mieszanki ogumienia.
Drobny pech dopadł Oscara Piastriego, w którego McLarenie mechanicy odkryli usterkę techniczną, najprawdopodobniej związaną z układem hydraulicznym. Szczęśliwie Australijczyk nie stracił zbyt wiele czasu na torze.
Po kwadransie w czołowej trójce, oprócz wspomnianego wcześniej Verstappena, plasowali się także Russell i Norris, za którymi ujrzeć można było Bottasa oraz zwycięzcę ostatniego wyścigu - Hamiltona.
Kilka minut przed godziną 14:00, Russell o włos uniknął kontaktu z Yukim Tsunodą. Do zdarzenia doszło w pierwszym zakręcie.
Tymczasem Piastri, który wyjechał na tor, dość szybko zameldował się w górnej części tabeli, odnotowując trzeci wynik. Czas zawodnika z Melbourne był nieznacznie lepszy od tego, jaki zdołał osiągnąć Norris. Zupełnie inne odczucia towarzyszyły z pewnością Lance'owi Strollowi z Astona Martina, który często miewał problemy z kontrolą bolidu.
Na półmetku sesji pierwsze miejsce należało do Alexa Albona, który na miękkich oponach wykręcił rezultat o 0,04s lepszy od Verstappena. Dalej znajdowali się Piastri, Russell i Sainz. W TOP10 można było także ujrzeć dwóch kierowców Haasa - Kevina Magnussena i Olliego Bearmana, który zastępował w FP1 Nico Hulkenberga.
Tuż po godzinie 14:00 dyrekcja zawodów ogłosiła krótką neutralizację z wykorzystaniem wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, by umożliwić porządkowym usunięcie z toru fragmentu karoserii z bolidu Albona. Niedługo później, na miękkiej mieszance, tempo podkręcili zawodnicy Ferrari. Sainz ustanowił czas 1:18,713s a Leclerc 1:19.011s, wskakując tym samym na dwie najwyższe lokaty.
Perez, który także został wyposażony przez zespół w „czerwone” opony Pirelli, nie był w stanie odpowiedzieć na tempo Scuderii. Meksykanin uzyskał rezultat gorszy o prawie jedną sekundę. Później zredukował stratę do 0,7s. Honor Red Bulla ratował Verstappen, który rozdzielił duet stajni z Maranello.
W końcówce konkurencyjną dyspozycją błysnął Guanyu Zhou w Sauberze, który także przywiózł ze sobą na Węgry szereg udoskonaleń. Chińczyk awansował na P5, pomiędzy Russella i Norrisa.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 61°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,7 km/h
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
Carlos Sainz uzyskał najlepszy wynik w trakcie pierwszego treningu F1 przed GP Węgier.
Sesja rozpoczęła się w doskonałych warunkach a jednymi z pierwszych, którzy pojawili się na torze, byli kierowcy Ferrari w zmodyfikowanym bolidzie SF-24. W aparaturę służącą dokonywaniu pomiarów przepływu powietrza został także wyposażony Red Bull RB20 Sergio Pereza.
Po pięciu minutach najlepszym osiągnięciem legitymował się Max Verstappen, który z nowym pakietem aerodynamicznym, odnotował 1:20,715s na miękkich oponach. W tym czasie większość kierowców realizowało program treningowy z wykorzystaniem pośredniej mieszanki ogumienia.
Drobny pech dopadł Oscara Piastriego, w którego McLarenie mechanicy odkryli usterkę techniczną, najprawdopodobniej związaną z układem hydraulicznym. Szczęśliwie Australijczyk nie stracił zbyt wiele czasu na torze.
Po kwadransie w czołowej trójce, oprócz wspomnianego wcześniej Verstappena, plasowali się także Russell i Norris, za którymi ujrzeć można było Bottasa oraz zwycięzcę ostatniego wyścigu - Hamiltona.
Kilka minut przed godziną 14:00, Russell o włos uniknął kontaktu z Yukim Tsunodą. Do zdarzenia doszło w pierwszym zakręcie.
Yuki nie patrzył w lusterka- skwitował sytuację podenerwowany Brytyjczyk, wzbogacając przekaz radiowy krótkim przekleństwem.
Tymczasem Piastri, który wyjechał na tor, dość szybko zameldował się w górnej części tabeli, odnotowując trzeci wynik. Czas zawodnika z Melbourne był nieznacznie lepszy od tego, jaki zdołał osiągnąć Norris. Zupełnie inne odczucia towarzyszyły z pewnością Lance'owi Strollowi z Astona Martina, który często miewał problemy z kontrolą bolidu.
Na półmetku sesji pierwsze miejsce należało do Alexa Albona, który na miękkich oponach wykręcił rezultat o 0,04s lepszy od Verstappena. Dalej znajdowali się Piastri, Russell i Sainz. W TOP10 można było także ujrzeć dwóch kierowców Haasa - Kevina Magnussena i Olliego Bearmana, który zastępował w FP1 Nico Hulkenberga.
Tuż po godzinie 14:00 dyrekcja zawodów ogłosiła krótką neutralizację z wykorzystaniem wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, by umożliwić porządkowym usunięcie z toru fragmentu karoserii z bolidu Albona. Niedługo później, na miękkiej mieszance, tempo podkręcili zawodnicy Ferrari. Sainz ustanowił czas 1:18,713s a Leclerc 1:19.011s, wskakując tym samym na dwie najwyższe lokaty.
Perez, który także został wyposażony przez zespół w „czerwone” opony Pirelli, nie był w stanie odpowiedzieć na tempo Scuderii. Meksykanin uzyskał rezultat gorszy o prawie jedną sekundę. Później zredukował stratę do 0,7s. Honor Red Bulla ratował Verstappen, który rozdzielił duet stajni z Maranello.
W końcówce konkurencyjną dyspozycją błysnął Guanyu Zhou w Sauberze, który także przywiózł ze sobą na Węgry szereg udoskonaleń. Chińczyk awansował na P5, pomiędzy Russella i Norrisa.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 61°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,7 km/h
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-24 | 1:18,713 | 27 | |||
2 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB20 | 1:18,989 | 0,276 | 0,276 | 20 | |
3 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-24 | 1:19,011 | 0,298 | 0,022 | 29 | |
4 | George Russell (63) | Mercedes W15 | 1:19,137 | 0,424 | 0,126 | 28 | |
5 | Guanyu Zhou (24) | Kick Sauber C44 | 1:19,180 | 0,467 | 0,043 | 24 | |
6 | Lando Norris (4) | McLaren MCL38 | 1:19,211 | 0,498 | 0,031 | 26 | |
7 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL38 | 1:19,249 | 0,536 | 0,038 | 26 | |
8 | Yuki Tsunoda (22) | RB VCARB 01 | 1:19,260 | 0,547 | 0,011 | 26 | |
9 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR24 | 1:19,265 | 0,552 | 0,005 | 25 | |
10 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W15 | 1:19,287 | 0,574 | 0,022 | 29 | |
11 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB20 | 1:19,440 | 0,727 | 0,153 | 22 | |
12 | Daniel Ricciardo (3) | RB VCARB 01 | 1:19,578 | 0,865 | 0,138 | 27 | |
13 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR24 | 1:19,686 | 0,973 | 0,108 | 24 | |
14 | Alexander Albon (23) | Williams FW46 | 1:19,794 | 1,081 | 0,108 | 22 | |
15 | Valtteri Bottas (77) | Kick Sauber C44 | 1:19,804 | 1,091 | 0,010 | 28 | |
16 | Logan Sargeant (2) | Williams FW46 | 1:19,885 | 1,172 | 0,081 | 26 | |
17 | Pierre Gasly (10) | Alpine A524 | 1:19,976 | 1,263 | 0,091 | 26 | |
18 | Esteban Ocon (31) | Alpine A524 | 1:20,023 | 1,310 | 0,047 | 26 | |
19 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-24 | 1:20,295 | 1,582 | 0,272 | 27 | |
20 | Oliver Bearman (50) | Haas VF-24 | 1:20,371 | 1,658 | 0,076 | 27 |
107% najlepszego czasu: 1:24,222