GRAN PREMIO DE ESPANA 1977
Circuito del Járama08 maja

Długość toru: 3,404 kmLiczba okrążeń: 75Pełny dystans: 255,300 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:18,430 - Jacky Ickx (Ferrari 312B2), 1972Najszybsze okrążenie wyścigu1:20,830 - Niki Lauda (Ferrari 312B3), 1974Największa średnia prędkość wyścigu149,677 km/h - James Hunt (McLaren M23), 1976
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Mario Andretti 575 okr. 1h42m52,220
2.
Carlos Reutemann 1275 okr. +0:15,850
3.
Jody Scheckter 2075 okr. +0:24,510
| P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | = | Mario Andretti 5 | Lotus 78 | 75 | 1h42m52,220 | 0 | |
| 2 | +2 | Carlos Reutemann 12 | Ferrari 312T2 | 75 | +0:15,850 | 0 | |
| 3 | +2 | Jody Scheckter 20 | Wolf WR2 | 75 | +0:24,510 | 0 | |
| 4 | +5 | Jochen Mass 2 | McLaren M23 | 75 | +0:24,870 | 0 | |
| 5 | +7 | Gunnar Nilsson 6 | Lotus 78 | 75 | +1:05,830 | 0 | |
| 6 | +7 | Hans-Joachim Stuck 8 | Brabham BT45B | 74 | +1 okr. | 0 | |
| 7 | -5 | Jacques Laffite 26 | Ligier JS7 | 74 | +1 okr. | 0 | |
| 8 | +7 | Ronnie Peterson 3 | Tyrrell P34 | 74 | +1 okr. | 0 | |
| 9 | +11 | Hans Binder 18 | Surtees TS19 | 73 | +2 okr. | 0 | |
| 10 | +15 | Brett Lunger 30 | March 761 | 72 | +3 okr. | 0 | |
| 11 | +6 | Ian Scheckter 10 | March 761B | 72 | +3 okr. | 0 | |
| 12 | +10 | Patrick Neve 27 | March 761 | 71 | +4 okr. | 0 | |
| 13 | +10 | Emilio de Villota 36 | McLaren M23 | 70 | +5 okr. | 0 | |
| 14 | +5 | Emerson Fittipaldi 28 | Copersucar FD04 | 69 | +6 okr. | 0 | |
| Niesklasyfikowani | |||||||
| John Watson 7 | Brabham BT45B | 64 | układ paliwowy | 0 | |||
| Alan Jones 17 | Shadow DN8 | 56 | kolizja z Petersonem | 0 | |||
| Rupert Keegan 24 | Hesketh 308E | 32 | wypadek | 0 | |||
| Harald Ertl 25 | Hesketh 308E | 29 | chłodnica | 0 | |||
| Renzo Zorzi 16 | Shadow DN8 | 25 | silnik | 0 | |||
| Arturo Merzario 37 | March 761B | 16 | zawieszenie | 0 | |||
| Patrick Depailler 4 | Tyrrell P34 | 12 | silnik | 0 | |||
| James Hunt 1 | McLaren M26 | 10 | silnik | 0 | |||
| Clay Regazzoni 22 | Ensign N177 | 9 | kolizja z Brambillą | 0 | |||
| Vittorio Brambilla 19 | Surtees TS19 | 9 | kolizja z Regazzonim | 0 | |||
Najszybsze okrażenie: Jacques Laffite (Ligier JS7) - 1:20,810 na 5 okr.