GRAN PREMIO D'ITALIA 1977
Autodromo Nazionale di Monza11 września

Długość toru: 5,8 kmLiczba okrążeń: 52Pełny dystans: 301,600 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:41,350 - Jacques Laffite (Ligier JS5), 1976Najszybsze okrążenie wyścigu1:41,300 - Ronnie Peterson (March 761), 1976Największa średnia prędkość wyścigu199,75 km/h - Ronnie Peterson (March 761), 1976
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Mario Andretti 552 okr. 1h27m50,300
2.
Niki Lauda 1152 okr. +0:16,960
3.
Alan Jones 1752 okr. +0:23,630
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +3 | Mario Andretti 5 | Lotus 78 | 52 | 1h27m50,300 | 0 | |
2 | +3 | Niki Lauda 11 | Ferrari 312T2 | 52 | +0:16,960 | 0 | |
3 | +13 | Alan Jones 17 | Shadow DN8 | 52 | +0:23,630 | 0 | |
4 | +5 | Jochen Mass 2 | McLaren M26 | 52 | +0:28,480 | 0 | |
5 | +2 | Clay Regazzoni 22 | Ensign N177 | 52 | +0:30,110 | 0 | |
6 | +6 | Ronnie Peterson 3 | Tyrrell P34 | 52 | +1:19,220 | 0 | |
7 | +17 | Patrick Neve 27 | March 761 | 50 | +2 okr. | 0 | |
8 | = | Jacques Laffite 26 | Ligier JS7 | 50 | +2 okr. | 0 | |
9 | +14 | Rupert Keegan 24 | Hesketh 308E | 48 | +4 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Ian Scheckter 10 | March 771 | 41 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Carlos Reutemann 12 | Ferrari 312T2 | 39 | poślizg | 0 | |||
Riccardo Patrese 16 | Shadow DN8 | 39 | poślizg | 0 | |||
Bruno Giacomelli 14 | McLaren M23 | 38 | silnik | 0 | |||
Hans-Joachim Stuck 8 | Brabham BT45B | 31 | silnik | 0 | |||
James Hunt 1 | McLaren M26 | 26 | poślizg | 0 | |||
Patrick Depailler 4 | Tyrrell P34 | 24 | silnik | 0 | |||
Jody Scheckter 20 | Wolf WR1 | 23 | silnik | 0 | |||
Jean-Pierre Jabouille 15 | Renault RS01 | 23 | silnik | 0 | |||
Jean-Pierre Jarier 34 | Penske PC4 | 19 | silnik | 0 | |||
Patrick Tambay 23 | Ensign N177 | 9 | silnik | 0 | |||
Vittorio Brambilla 19 | Surtees TS19 | 5 | kolizja z Watsonem | 0 | |||
Gunnar Nilsson 6 | Lotus 78 | 4 | zawieszenie | 0 | |||
Brett Lunger 30 | McLaren M23 | 4 | silnik | 0 | |||
John Watson 7 | Brabham BT45B | 3 | wypadek | 0 |
Najszybsze okrażenie: Mario Andretti (Lotus 78) - 1:39,100 na 31 okr.