AMuS: Audi i Porsche wezmą udział w spotkaniu dot. nowych silników
Niewykluczone, że F1 pozostanie przy V6, a limit na rozwój wyniesie 80-120 milionów dolarów.
28.06.2117:49
1118wyświetlenia
Embed from Getty Images
Auto Motor und Sport informuje, że przedstawiciele Audi oraz Porsche pojawią się na najbliższym spotkaniu F1 i FIA z producentami.
Formuła 1 rozpoczęła prace nad nową generacją jednostek napędowych, które docelowo mają zadebiutować w sezonie 2025. Rozmowy mają koncentrować się wokół górnej granicy wydatków na rozwój, standaryzacji poszczególnych elementów, udziale procentowym mocy z silników elektrycznych czy nawet na wprowadzeniu napędu na cztery koła.
Póki co producenci mieli zgodzić się, że nowa generacja jednostek musi być w stu procentach zasilana paliwem neutralnym. Niewykluczone, że silnikiem spalinowym pozostanie aktualnie wykorzystywane turbodoładowane V6 o pojemności 1.6 litra.
Najtrudniej może być o porozumienie w kwestii maksymalnego poziomu wydatków na rozwój najnowszej generacji jednostek. Według informacji Auto Motor und Sport, Red Bull jest przekonany, że możliwe będzie opracowanie konkurencyjnego układu napędowego za 80 milionów dolarów, a także zejście o połowę z poziomu dwóch milionów za wartość materiałową jednostki.
Jeden z aktualnie konkurujących producentów ma jednak optować za limitem wynoszącym 120 milionów dolarów. Zdaniem AMuS, w rozmowach koordynowanych przez FIA ma panować nieufność. Żaden z uczestników mistrzostw nie chce ustąpić na etapie szczegółowych ustaleń, bojąc się, że konkurenci wykorzystają to do zbudowania przewagi. Przy okazji wprowadzania hybrydowego V6 w 2014 roku, Formuła 1 została zdominowana na wiele lat przez Mercedesa.
Kolejna tura rozmów odbędzie się 3 lipca w austriackim Spielbergu i oprócz Jeana Todta z FIA oraz Rossa Brawna z Liberty Media, swoją obecność potwierdzili Ola Kallenius z Mercedesa, John Elkann z Ferrari, Luca de Meo z Renault oraz Dietrich Mateschitz z Red Bulla. W spotkaniu wezmą udział również szef Audi - Marcus Duesmann, a także dyrektor generalny Porsche - Oliver Blume. Producenci będący częścią Grupy Volkswagen mają poważnie rozważać zaangażowanie w Formułę 1 od sezonu 2025.
Oficjalne zatwierdzenie przepisów dotyczących nowej generacji jednostek napędowych spodziewane jest jeszcze w tym roku.
Auto Motor und Sport informuje, że przedstawiciele Audi oraz Porsche pojawią się na najbliższym spotkaniu F1 i FIA z producentami.
Formuła 1 rozpoczęła prace nad nową generacją jednostek napędowych, które docelowo mają zadebiutować w sezonie 2025. Rozmowy mają koncentrować się wokół górnej granicy wydatków na rozwój, standaryzacji poszczególnych elementów, udziale procentowym mocy z silników elektrycznych czy nawet na wprowadzeniu napędu na cztery koła.
Póki co producenci mieli zgodzić się, że nowa generacja jednostek musi być w stu procentach zasilana paliwem neutralnym. Niewykluczone, że silnikiem spalinowym pozostanie aktualnie wykorzystywane turbodoładowane V6 o pojemności 1.6 litra.
Najtrudniej może być o porozumienie w kwestii maksymalnego poziomu wydatków na rozwój najnowszej generacji jednostek. Według informacji Auto Motor und Sport, Red Bull jest przekonany, że możliwe będzie opracowanie konkurencyjnego układu napędowego za 80 milionów dolarów, a także zejście o połowę z poziomu dwóch milionów za wartość materiałową jednostki.
Jeden z aktualnie konkurujących producentów ma jednak optować za limitem wynoszącym 120 milionów dolarów. Zdaniem AMuS, w rozmowach koordynowanych przez FIA ma panować nieufność. Żaden z uczestników mistrzostw nie chce ustąpić na etapie szczegółowych ustaleń, bojąc się, że konkurenci wykorzystają to do zbudowania przewagi. Przy okazji wprowadzania hybrydowego V6 w 2014 roku, Formuła 1 została zdominowana na wiele lat przez Mercedesa.
Kolejna tura rozmów odbędzie się 3 lipca w austriackim Spielbergu i oprócz Jeana Todta z FIA oraz Rossa Brawna z Liberty Media, swoją obecność potwierdzili Ola Kallenius z Mercedesa, John Elkann z Ferrari, Luca de Meo z Renault oraz Dietrich Mateschitz z Red Bulla. W spotkaniu wezmą udział również szef Audi - Marcus Duesmann, a także dyrektor generalny Porsche - Oliver Blume. Producenci będący częścią Grupy Volkswagen mają poważnie rozważać zaangażowanie w Formułę 1 od sezonu 2025.
Oficjalne zatwierdzenie przepisów dotyczących nowej generacji jednostek napędowych spodziewane jest jeszcze w tym roku.