Komisja F1 omówi obowiązkowe dwa pit stopy w sezonie 2026
Władze serii mają być niezadowolone z licznych wyścigów z jednym postojem.
03.11.2508:30
555wyświetlenia
Embed from Getty Images
Włoski Motorsport.com informuje, że Komisja Formuły 1 pod koniec roku omówi wprowadzenie przepisu o obowiązkowych dwóch pit stopach w sezonie 2026.
Władze serii miały wyrazić niezadowolenie z licznych wyścigów w tegorocznych mistrzostwach, w których strategią był zaledwie jeden postój. Z kolei Pirelli, które rozpoczęło rozwój ogumienia na 2026 rok z dużym wyprzedzeniem, ma już nie być w stanie odpowiedzieć na prośbę o przygotowanie produktu, który będzie charakteryzował się wysokim poziomem degradacji.
Według ustaleń włoskiej edycji Motorsport.com, pod koniec roku zostanie omówiony pomysł prowadzenia obowiązkowych dwóch pit stopów już od sezonu 2026. Takie rozwiązanie aktualnie dotyczy wyłącznie Grand Prix Monako, podczas gdy w 2023 roku ze względów bezpieczeństwa trzy postoje zostały wymuszone na torze Losail w Katarze.
Pomysł władz Formuły 1 miał spotkać się z wątpliwościami, czy uzyskany efekt nie będzie odwrotny od zamierzonego. Obowiązkowe dwa pit stopy mogą jeszcze gorzej wpłynąć na poziom widowiska, odbierając elastyczność strategom. Jako przykład podawany jest przebieg ostatniego wyścigu w Meksyku, który przez czołówkę został zrealizowany ze strategią jednego postoju, podczas gdy spora część zawodników podjęła ryzyko dwukrotnej zmiany ogumienia.
Inne obawy dotyczą niesportowych zagrywek na torach, których charakterystyka uniemożliwia łatwe wyprzedzanie. Tegoroczna edycja Grand Prix Monako upłynęła pod znakiem blokowania rywali do realizacji „darmowych pit stopów”, które pozbawiały ryzyka utraty pozycji na ciasnym obiekcie.
Wspólne stanowisko zespołów ma być omawiane w najbliższych tygodniach. Do konfrontacji z przedstawicielami Liberty Media dojdzie pod koniec roku w ramach Komisji Formuły 1, która zaakceptuje lub odrzuci ideę obowiązkowych dwóch postojów w trakcie wyścigów.
Włoski Motorsport.com informuje, że Komisja Formuły 1 pod koniec roku omówi wprowadzenie przepisu o obowiązkowych dwóch pit stopach w sezonie 2026.
Władze serii miały wyrazić niezadowolenie z licznych wyścigów w tegorocznych mistrzostwach, w których strategią był zaledwie jeden postój. Z kolei Pirelli, które rozpoczęło rozwój ogumienia na 2026 rok z dużym wyprzedzeniem, ma już nie być w stanie odpowiedzieć na prośbę o przygotowanie produktu, który będzie charakteryzował się wysokim poziomem degradacji.
Według ustaleń włoskiej edycji Motorsport.com, pod koniec roku zostanie omówiony pomysł prowadzenia obowiązkowych dwóch pit stopów już od sezonu 2026. Takie rozwiązanie aktualnie dotyczy wyłącznie Grand Prix Monako, podczas gdy w 2023 roku ze względów bezpieczeństwa trzy postoje zostały wymuszone na torze Losail w Katarze.
Pomysł władz Formuły 1 miał spotkać się z wątpliwościami, czy uzyskany efekt nie będzie odwrotny od zamierzonego. Obowiązkowe dwa pit stopy mogą jeszcze gorzej wpłynąć na poziom widowiska, odbierając elastyczność strategom. Jako przykład podawany jest przebieg ostatniego wyścigu w Meksyku, który przez czołówkę został zrealizowany ze strategią jednego postoju, podczas gdy spora część zawodników podjęła ryzyko dwukrotnej zmiany ogumienia.
Inne obawy dotyczą niesportowych zagrywek na torach, których charakterystyka uniemożliwia łatwe wyprzedzanie. Tegoroczna edycja Grand Prix Monako upłynęła pod znakiem blokowania rywali do realizacji „darmowych pit stopów”, które pozbawiały ryzyka utraty pozycji na ciasnym obiekcie.
Wspólne stanowisko zespołów ma być omawiane w najbliższych tygodniach. Do konfrontacji z przedstawicielami Liberty Media dojdzie pod koniec roku w ramach Komisji Formuły 1, która zaakceptuje lub odrzuci ideę obowiązkowych dwóch postojów w trakcie wyścigów.
Mateusz Szymkiewicz