Verstappen na czele jedynego treningu F1 w Teksasie
Za trzykrotnym mistrzem świata sesję ukończyli Leclerc i Hamilton.
20.10.2320:34
1681wyświetlenia
Embed from Getty Images
Max Verstappen ustanowił najlepszy wynik podczas piątkowej sesji treningowej towarzyszącej tegorocznemu weekendowi Formuły 1 na torze w Austin.
Verstappen jako pierwszy pokonał pełne okrążenie, ustanawiając czas 1:39,736s. Chwilę po tym na P1 awansował Nico Hulkenberg w zmodyfikowanym bolidzie Haasa. Tegoroczny mistrz świata nie przerwał jednak swojego przejazdu i na kolejnym kółku wykręcił 1:37,687s, powracając na pozycję lidera.
Po piętnastu minutach Verstappen nadal dysponował najlepszym rezultatem, ale tuż za nim, ze stratą 44 setnych sekundy, plasował się pięciokrotny zwycięzca GP USA - Lewis Hamilton.
Do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji doszło u końca esek w pierwszym sektorze. Jadący z przodu Lando Norris nie był świadomy tego, że tuż za nim z wysoką prędkością podąża Carlos Sainz. Szczęśliwie Hiszpan zachował ostrożność i uniknął kolizji z zawodnikiem McLarena.
Wcześnie swój przejazd przerwał Lance Stroll, który zjechał do boksów z przegrzewającymi się hamulcami. Chwilę po tym inspekcję przechodził już także bolid Fernando Alonso. Nocą Aston Martin naruszył przepisy o tak zwanej godzinie policyjnej - wszystko ze względu na późny przylot ekipy do Teksasu.
Ujęcia z kamer uwidoczniły spory problem, z którym w trakcie tego weekendu przyjdzie zmierzyć się wszystkim kierowcom - w wielu miejscach powstały spore nierówności, które uprzykrzały jazdę na prostych i przeszkadzały na dohamowaniach.
Na półmetku sesji najlepszym wynikiem mógł pochwalić się Hamilton: 1:37,394s. W czołowej piątce plasowali się także Verstappen, Norris, Tsunoda i Magnussen (+0,7s). Niedługo po tym na pierwsze miejsce awansował Norris (1:37,256s).
W powszechnym użyciu były opony wykonane z twardej i pośredniej mieszanki. Lider ustanowił swój czas na „żółtych” Pirelli PZero, podczas gdy jego dwaj najbliżsi rywale - „białych”. Zapewniające najlepsze osiągi miękkie opony pojawiły się w bolidach na ostatni kwadrans, w ramach przygotowania do kwalifikacji.
Verstappen potwierdził znakomite tempo, schodząc do poziomu 1:35,912s. Perez, który niemal przez całą sesję zajmował miejsca w połowie tabeli, wskoczył na drugą lokatę, równo trzy dziesiąte za kolegą z zespołu. Reprezentantów mistrzowskiej ekipy z Milton Keynes rozdzielili jednak ostatecznie Charles Leclerc z Ferrari (+0,156s) oraz Hamilton (+0.281s). Piąte miejsce należało do Kevina Magnussena.
W ramach przygotowań do dalszej części weekendu ze sprintem, z miękkiego ogumienia w treningu nie skorzystali kierowcy McLarena i Astona Martina.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 9,7 km/h
Wilgotność powietrza: 13%
Sucho
Max Verstappen ustanowił najlepszy wynik podczas piątkowej sesji treningowej towarzyszącej tegorocznemu weekendowi Formuły 1 na torze w Austin.
Verstappen jako pierwszy pokonał pełne okrążenie, ustanawiając czas 1:39,736s. Chwilę po tym na P1 awansował Nico Hulkenberg w zmodyfikowanym bolidzie Haasa. Tegoroczny mistrz świata nie przerwał jednak swojego przejazdu i na kolejnym kółku wykręcił 1:37,687s, powracając na pozycję lidera.
Po piętnastu minutach Verstappen nadal dysponował najlepszym rezultatem, ale tuż za nim, ze stratą 44 setnych sekundy, plasował się pięciokrotny zwycięzca GP USA - Lewis Hamilton.
Do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji doszło u końca esek w pierwszym sektorze. Jadący z przodu Lando Norris nie był świadomy tego, że tuż za nim z wysoką prędkością podąża Carlos Sainz. Szczęśliwie Hiszpan zachował ostrożność i uniknął kolizji z zawodnikiem McLarena.
Wcześnie swój przejazd przerwał Lance Stroll, który zjechał do boksów z przegrzewającymi się hamulcami. Chwilę po tym inspekcję przechodził już także bolid Fernando Alonso. Nocą Aston Martin naruszył przepisy o tak zwanej godzinie policyjnej - wszystko ze względu na późny przylot ekipy do Teksasu.
Ujęcia z kamer uwidoczniły spory problem, z którym w trakcie tego weekendu przyjdzie zmierzyć się wszystkim kierowcom - w wielu miejscach powstały spore nierówności, które uprzykrzały jazdę na prostych i przeszkadzały na dohamowaniach.
Widać, że tor jest wyboisty i mocno daje w kość bolidom. Nasi kierowcy jeszcze na to nie narzekali. Myślę, że koncentrują się po prostu na poszukiwaniu limitów i lepszego tempa- komentował sytuację szef Red Bull Racing, Christian Horner.
Na półmetku sesji najlepszym wynikiem mógł pochwalić się Hamilton: 1:37,394s. W czołowej piątce plasowali się także Verstappen, Norris, Tsunoda i Magnussen (+0,7s). Niedługo po tym na pierwsze miejsce awansował Norris (1:37,256s).
W powszechnym użyciu były opony wykonane z twardej i pośredniej mieszanki. Lider ustanowił swój czas na „żółtych” Pirelli PZero, podczas gdy jego dwaj najbliżsi rywale - „białych”. Zapewniające najlepsze osiągi miękkie opony pojawiły się w bolidach na ostatni kwadrans, w ramach przygotowania do kwalifikacji.
Verstappen potwierdził znakomite tempo, schodząc do poziomu 1:35,912s. Perez, który niemal przez całą sesję zajmował miejsca w połowie tabeli, wskoczył na drugą lokatę, równo trzy dziesiąte za kolegą z zespołu. Reprezentantów mistrzowskiej ekipy z Milton Keynes rozdzielili jednak ostatecznie Charles Leclerc z Ferrari (+0,156s) oraz Hamilton (+0.281s). Piąte miejsce należało do Kevina Magnussena.
W ramach przygotowań do dalszej części weekendu ze sprintem, z miękkiego ogumienia w treningu nie skorzystali kierowcy McLarena i Astona Martina.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 9,7 km/h
Wilgotność powietrza: 13%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB19 | 1:35,912 | 23 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-23 | 1:36,068 | 0,156 | 0,156 | 25 | |
3 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:36,193 | 0,281 | 0,125 | 23 | |
4 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB19 | 1:36,212 | 0,300 | 0,019 | 23 | |
5 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-23 | 1:36,472 | 0,560 | 0,260 | 21 | |
6 | George Russell (63) | Mercedes F1 W14 E Performance | 1:36,474 | 0,562 | 0,002 | 25 | |
7 | Alexander Albon (23) | Williams FW45 | 1:36,492 | 0,580 | 0,018 | 21 | |
8 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF-23 | 1:36,533 | 0,621 | 0,041 | 24 | |
9 | Nico Hulkenberg (27) | Haas VF-23 | 1:36,702 | 0,790 | 0,169 | 21 | |
10 | Pierre Gasly (10) | Alpine A523 | 1:36,705 | 0,793 | 0,003 | 22 | |
11 | Logan Sargeant (2) | Williams FW45 | 1:36,987 | 1,075 | 0,282 | 26 | |
12 | Esteban Ocon (31) | Alpine A523 | 1:37,066 | 1,154 | 0,079 | 22 | |
13 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT04 | 1:37,104 | 1,192 | 0,038 | 25 | |
14 | Daniel Ricciardo (3) | AlphaTauri AT04 | 1:37,152 | 1,240 | 0,048 | 24 | |
15 | Lando Norris (4) | McLaren MCL60 | 1:37,256 | 1,344 | 0,104 | 21 | |
16 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C43 | 1:37,418 | 1,506 | 0,162 | 25 | |
17 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C43 | 1:37,517 | 1,605 | 0,099 | 24 | |
18 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR23 | 1:37,840 | 1,928 | 0,323 | 19 | |
19 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL60 | 1:38,420 | 2,508 | 0,580 | 22 | |
20 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR23 | 1:39,940 | 4,028 | 1,520 | 5 |
107% najlepszego czasu: 1:42,625